Jaga:     
Naisteleht

Pühapäeval läheme üle talveajale - ka tund rohkem magamist ajab une sassi!

Oktoobri viimane nädalavahetus tähendab seda, et Eesti läheb taas üle talveajale ja õhtuti on tunni jagu vähem valget aega. Et mitte kohtumistele hilineda, siis hoia seda kindlasti meeles!

Nutitelefonides ja teistes moodsates tehnikavidinates toimub kellakeeramine automaatselt, ent näiteks seinakell vajab käsitsi keeramist.

Kuigi tund rohkem magamist võib esmapilgul tunduda tohutu töövõiduna, siis ka talveajale üleminek võib meie unerütmi sassi ajada.

Tartu ülikooli Eesti geenivaramu teadur Maris Teder-Laving selgitas Novaatorile, et sügisesel kella tagasikeeramisel on une struktuurile samuti oma mõju – inimesed ärkavad umbes pool tundi varem ja une kogupikkus väheneb samuti paarikümne minuti võrra.

"Seega ei pea paika populaarne arvamus, et sügisesel vööndiaega tagasituleku järgselt saame ühe tunni rohkem magada. Tegelikkuses kulub jällegi vähemalt nädal, enne kui une struktuur normaliseerub," sõnas ta.

5 olulist nippi, kuidas talveajale üleminek võimalikult valutult üle elada:

  • Kui sul pole olulisi plaane, siis säti kell juba laupäeval tund aega tagasi ja sul on enne esmaspäeva võimalik pimedama ajaga harjuda
  • Hoia end aktiivsena! Ära ole pühapäeva õhtul tund aega kauem üleval ja püüa end hea une nimel õhtuks ära väsitada. Mine näiteks trenni
  • Enne uinumist võta vanni! Soe vesi lõdvestab lihaseid ja aitab kehal uinumiseks valmistuda
  • Hoia kinni rutiinist! Ehk mine kindlasti samal ajal magama nagu alati
  • Viibi päeva jooksul võimalikult palju naturaalse valguse käes, see hoiab meeled ärksana ja ei teki tahtmist pikutada

Allikas: Nexmaxhealth.com

(Pixabay)

Loe ka neid lugusid