2
fotot
Jaga:     
Naisteleht

7 hommikusööki, mis annavad energiat kogu päevaks

Hommikusöök on päeva tähtsaim toidukord ja seepärast on oluline valida toiduained, mis tagavad täiskõhutunde pikaks ajaks, hoiavad hilisemad näljasööstud kontrolli all ning laevad keha rohke energiaga.

Võileib või sootuks söömata jätmine tundub kiirel hommikul aja säästmisena, kuid maksab pärastlõunase rammestuse ja kehva keskendumisvõimega kibedalt kätte.

1. Kaerahelbed

Kaera supertoidu staatusesse tõusmise taga on kaerahelvestes sisalduv kiudaine beetaglükaan. See aitab vere kolesteroolitaset kontrolli all hoida ja mõjub eriti hästi just kõrge vererõhuga inimestele. Kaerahelvestes leidub ka omega-3-rasvhappeid, magneesiumit ja kaaliumit. 

Maitsva ja tervisliku pudru saamiseks keeda kaerahelbeid vee või meelepärase piimaga ning magustamiseks kasuta mett või kahvliga purustatud banaani. Tõeliseks energialaenguks lisa pudrule meelepärased puuviljad ja pisut pähkleid.

2. Linaseemned

Kõigest 2 teelusikatäit õrnalt pähklimaitselisi linaseemneid sisaldab enam kui 100% soovituslikust päevasest omega-3-rasvahapete kogusest, lisaks veel kiudaineid ning kasulikke lignaane, mis mängivad olulist rolli nii seedimises kui võitluses vabade radikaalidega. Linaseemned aitavad toidust eemaldada mürgised ühendid ja puhastavad ka soolestikku. Energiarikkaks ja seedimist turgutavaks hommikusöögiks lisa purustatud linaseemneid jogurtile, pudrule või valmista täitev smuuti keefirist, linaseemnetest ja maitsvatest marjadest. Kuna terved linaseemned ei seedi, peaks neid alati tarvitama just purustatult.

3. Mustikad

Mustikad – värsked või jäätunud – on tulvil antioksüdantidest, mis aitavad parandada nii mälu, motoorikat kui ainevahetust. Meie metsades leiduvad marjad on teistest marjadest ja puuviljadest kalorivaesemad, mistõttu võib neid pudru, smuuti või jogurti sisse panna rohkem, seejuures keskkoha pärast muretsemata.

4. Munad

Munad on tõeline supertoit, sisaldades erinevaid vitamiine, seleeni, fosforit, kaltsiumi ja tsinki. Munad on küll kalorivaesed, ent väga toitvad ja pakuvad lugematuid võimalusi erinevate hommikusöökide valmistamiseks. Proovi munavalge omletti spinati ja kalkunisingiga, munaputru avokaadoga või valmista üks tervislik salat.

5. Kreeka jogurt

Selles kreemjas ja hapukas jogurtis löövad tantsu kaltsium ja proteiinid. Viimast on kaks korda rohkem, kui mistahes tavalises jogurtis. Tänu kasulikele ainetele täidab Kreeka jogurt kõhu pikemaks ajaks. Kergeks ja täitvaks hommikusöögiks pane kaussi naturaalne müsli, kalla peale Kreeka jogurtit, kaunista vitamiinidest tulvil puuviljadega ja magusama maitse saamiseks lisa ka supilusikatäis vahtrasiirupit.

6. Banaanid

Banaanid on tuntud selle poolest, et hoiavad ära kõige hullemad isud. Kõhule on väga kasulikud just kergelt rohelised banaanid, mis hoiavad näljatunde kauem eemal. Neis kollastes viljades leidub ka kaaliumit, mis on kasulik kõrge vererõhu korral. Eksperimenteeri mõnel nädalavahetusel teistmoodi pannkookidega ja asenda retseptis jahu banaanidega - tulemuseks on mahlased ja gluteenivabad pannkoogid!

7. Mandlid

Tänu proteiinile ja kasulikele rasvadele, on mandlid ideaalseks snäkiks kiirustajale, kes jõuab harva hommikusööki nautida. Pähklid laevad keha pikaks ajaks energiaga ja seetõttu aitavad rasketel hetkedel keha turgutada ning sobivad hästi vahepalaks.

(unsplash.com)

Allikas: Daily lõunarestorani peakokk Merlin Sõber

Loe ka neid lugusid