2
fotot
Jaga:     
Naisteleht

Uus meetod aitab lastel rahuneda ja keskenduda

Lapsed harjusid suvel suure vabadusega ja tahaksid ka sügise saabudes kaua üleval olla ning ringi tuisata, mõtlemata kellaaegadele ja kohustustele. Kooli ja lasteaia algus tähendab aga vajadust asjalikumaks häälestuda, distsipliini järgida. Kuidas aidata lastel rahuneda ja vältida pingest tulenevat stressi, õpetab Nelli Jung, vaikuseminutite algatuse eestvedaja.

Üpetajate sõnul on lapsed ja tegelikult ka nemad ise juba septembri lõpuks stressis, sest kool on siiski päris intensiivne paik. Juba hulgakesi toimetamisega kaasnev müra ja lärm võib olla üsna suur stressiallikas. Lapsed tekitavad lärmi mõnuga ega märka enamasti, kuidas see neid koormab. Kui kolmanda ja neljanda klassi marakrattidelt küsiti, kas lärm on nende jaoks probleem, oli vastus selgelt jaatav: «Sellest võib ju pea valutama hakata.»

Pingeallikaid jagub. Võib-olla on lapsel kellegagi tüli, ehk ei saa ta oodatud heakskiitu, kardab mõnd täiskasvanut või vajab lähedust hetkel, kui seda pole võimalik saada. Sellised väikesed pingehetked võivad hakata sisemusse kogunema ja kui neid maandada ei oska, on tagajärjeks stress ja emotsionaalsed pursked. Ka keskenduda on sellises seisundis märksa raskem.

Just laste stressi ja keskendumisraskuste tõttu tehakse rohkem kui sajas Eesti koolis ja lasteaias vaikuseminutite harjutusi, mis loovad meelerahu ning aitavad hoida tähelepanu. Need harjutused on abiks ka paljudele ­emadele-isadele, et kodus liiga ülemeelikuid lapsi rahustada ning aidata neil tugevate emotsioonide ja pingetega toime tulla.

Artikli täismahus lugemiseks:
Telli digiajakiri €/kuu
Oled juba lugeja? Logi sisse

Loe ka neid lugusid