Jaga:     
Naisteleht

Pirn on üks väärt vili ja põhjuseid seda toidulauale tuua jagub!

Kuigi sügiseti koondatakse tähelepanu peamiselt õuntele, on ka nende varju jääv pirn üks väärt vili ja põhjuseid seda toidulauale tuua jagub.

Antiik-­Kreeka luuletaja ­Homeros nimetas pirni jumala kingituseks. Küllap teati juba siis, et pirn on kasulik oma kiudaine- ja antioksüdandisisalduse tõttu. Pirnisorte arvatakse olevat ligikaudu kolm tuhat. Eestis kasvatatakse neist umbes kümmet, sest pirnipuu on üpris külmakartlik. Selle viljad erinevad nii kuju, kaalu, valmimis- ja säilimisaja kui ka koore värvuse ja muu poolest, ent maitse on neil üldjoones sarnane, nii nagu ka tervisele kasulikud omadused. Miks pirni süüa?

Aitab ennetada osteoporoosi. Pirnid on pungil boori, mida organism vajab luudes kaltsiumi säilitamiseks.

Sobib allergikutele. Pirn tekitab allergilist reaktsiooni väga vähestele inimestele, seetõttu peetakse seda turvaliseks valikuks ja antakse julgelt ka lastele. Pirn sobib hästi imiku esimeseks toiduks.

Parandab seedimist. Pirn on üks suurema kiudainesisaldusega puuvilju. Kiudained hoiavad seedimise korras ja aitavad ennetada käärsoolevähki. Tähtis on süüa pirni koos nahaga, sest just seal peitub pool vilja kiud­ainekogusest. Küpsed pirnid on üldiselt hästi seeditavad, kõvemad võivad vahel seedehäireid põhjustada.

Artikli täismahus lugemiseks:
Telli digiajakiri €/kuu
Oled juba lugeja? Logi sisse

Loe ka neid lugusid