2
fotot
Jaga:     
Naisteleht

Hommikusöök on IMERAVIM: põhjused, miks seda ei tohiks kunagi vahele jätta

Kõrgem energiatase, tasakaalus veresuhkur ja kehakaal ning suurem produktiivsus ja keskendumisvõime on vaid mõned põhjused hommikusöögi lülitamiseks päevarutiini.

Kuigi kõik inimesed on kuulnud, et hommikusöök on päeva tähtsaim toidukord, teevad paljud siiski juba päeva alguses kehale karuteene, kui hammaste pesu ja riietumise järel uksest välja tormavad ning hommikusöögi vahele jätavad.

Inimorganism on masinavärk, mis läheb hooga käima pärast toidust saadud energiat. Kuid see ei ole kaugeltki ainus põhjus, miks hommikusööki enne tööpäeva algust kodus või kohvikus nautida.

Hommikusöök hirmutab liigsed kilod eemale

Inimesed, kelle hommikutesse kuulub täisväärtuslik kõhutäis, näevad suurema tõenäosusega vähem vaeva kaalu kontrolli all hoidmise ja sellest lahti saamisega. Nimelt tagab tagasihoidlik hommikusöök tervislikumad toiduvalikud päeva vältel ning aitab näljasööstud ja suupistete liigse manustamise eemal hoida. Viimased kipuvadki olema süüdi soovimatutes lisakilodes, mis hullemal juhul võivad põhjustada ka kõrget kolesteroolitaset ja probleeme vererõhuga.

Hommikusöögi puudumine paneb ka keha kaloreid talletama, mistõttu ei ole tervislik hommikul tarbimata jäetud kaloreid järelejäänud toidukordade vahel ümber jagada.

Hommikusöök on ainevahetuse kiirendaja

Magades ainevahetus aeglustub, kuid hommikune kõhutäis aitab selle taas käivitada. Kiirem ainevahetus põletab rohkem kaloreid ning see on ka põhjus, miks hommikusöögisõbrad on tihti palju tervislikumad.

Alusta väikestest suutäitest, söö hommikuks peotäis mandleid või lemmikpuuvilju. Enne kui arugi saad, suudad juba kausi täisväärtuslikku putru enne kooli või tööle tõttamist ära süüa.

Hommikusöök annab energiat

Hommikusöögi vahele jätmine põhjustab paljudele inimestele loidu olekut. Samuti võib see tähendada kahe toidukorra vahel enam kui 12 tunnist pausi, mis omakorda jätab keha ilma paljudest vajalikest toitainetest nagu kiudained, C-vitamiin ja D-vitamiin. Viimased on aga vajalikud keha energiataseme tõstmiseks ja säilitamiseks. Niisiis aitab täisväärtuslik hommikusöök pudru või munade näol päeva energilisemalt mööda saata.

Hommikusöök seljatab haiguseid

Ebaregulaarsed või puudulikud toiduvalikud loovad ideaalsed tingimused südamehaiguste või diabeedi tekkeks. Erinevate uuringute kohaselt on hommikuti sööjatel kuni 20% väiksem risk eelnimetatud haigustesse haigestuda. Hommikune imeravim aitavat vältida ka luude hõrenemist ja vähendab halva kolesterooli taset.

Hommikusöök tagab parema keskendumisvõime

Kes ei sooviks päeva vältel olla erk ja suunata oma tegevustesse maksimaalne tähelepanu? Hommikune kõhutäis garanteerib parema tähelepanuvõime, teeb sinust hea probleemide lahendaja ning parandab ka mälu. Niisiis saavutavad hommikurutiiniga inimesed paremaid töö- ja õpitulemusi ega kannata kõikuva energiataseme käes.

Lastes näljatundel võimust võtta, viib see mõtted paratamatult üksnes toidule ning keskendumisvõime ongi kadunud.

Hommikusöök perega aitab lastel tervislikumaid valikuid teha

Pisipõnnidele on eeskujuks ikka nende lähimad pereliikmed. Mistõttu loovad just ühised söögikorrad vanematega tugeva vundamendi edasiste tervislike valikute tegemisel. Nädalavahetustel võtke ette üks lõbus hommikusöögi valmistamine koos lastega. Pere noorematele jäta segamistööd, vanematele õpetage turvalist nugade käsitsemist ning kokkamise kõrvale selgitage erinevate koostisosade vajalikkust ja tervislikkust.

Soovitusi jagas Tammsaare Ärikeskuse Daily lõunarestorani peakokk Merlin Sõber.

Loe ka neid lugusid