Pere ja lapsed

Imelihtne nipp, mis aitab olla parem lapsevanem, aga mida on lihtne unustada 

Naisteleht, 12. juuni 2020, 13:01
Foto: Sharon McCutcheon / Unsplash
Iga lapsevanem teab, et elu lastega ei ole vaid lust ja lillepidu. Vahel piisab mõnest väikesest asjast, mis osutub viimaseks piisaks karikas, ja ongi korras – me kaotame enesevalitsuse ja muutume kellekski, kes me tegelikult olla ei taha. Kuidas aga lõpetada enesevalitsuse kaotamine ja rahulikuks jääda? Selleks on üks imelihtne nipp!

Üks laps karjub „Ma tahan!“ ja teine karjub „Ei taha!“ – sina emana seisad selle kõige keskel, ümberringi sassis elutuba, pesemata nõude kuhi muudkui kasvab kraanikausis ja pesumasin lõpetas töö juba jumal teab mitu tundi tagasi, aga sul lihtsalt pole olnud aega ja jõudu, et seda kõike korda teha. Sa oled kaotamas viimsetki närvirakku, tahaksid karjuda ja emotsioonid löövad üle pea kokku? Hinga sisse ja välja ning võta endale üks paus. See ongi kogu trikk.

Pausi võtmises on jõud, see muudab su rahulikuks lapsevanemaks. Kiire hingamine ja pingul lihased on stressis keha tunnused. Kui sa seda kõike tunned, tee üks teadlik paus.

Sellise rahuliku lapsekasvatustehnikaga saad alustada, järgides mõnda lihtsat soovitust!

  • Lõpeta see, mida sa teed, ja loe kümneni. Kui sa pead lapse olukorrast eemaldama, võta ta lihtsalt sülle, aga ära reageeri kuidagi. Lihtsalt hoia teda ja loe kõva häälega kümneni.

  • Hinga sügavalt sisse.
  • Ütle oma mantra.

Arengupsühholoogid kasutavad sellist praktikat ka vanemate ja noorukite vaheliste suhete tugevndamiseks.

Rahumeelse vanemluse programmid, mis õpetavad samuti vanematele tähelepanelikkuse tehnikaid, hõlmavad just tähelepanu pööramist hingamisele, stressi tunnuste äratundmisele ja pauside võtmisele – hinga rahulikult ja ütle oma mantra nagu näiteks „Lõpeta, ole rahulik, ole kohal!“