Ilu ja mood

Mis värk selle pesemisega siis on? Kui tihti peaks ennast küürima? 

Naisteleht, 12. juuni 2020, 15:01
Foto: Unsplash
Terve oma täiskasvanuea oleme pidanud võitlema erinevate müütidega, näiteks et toas pole vaja päikesekreemi, juukseid tuleb pesta iga päev ja nii edasi. Koroonaisolatsioonis olles avastas nii mõnigi meist ennast mõttelt: „Kas me peame tõesti iga päev pesemas käima?“. Kuigi igapäevane pesemine tundub normaalne, püsib ikkagi küsimus – kas see on päriselt nii tähtis, nagu meile terve elu väidetud on?

Niisiis, kas me peame ennast iga päev pesema?

Samal teemal

New Yorgi dermatoloogi Charlotte Birnbaumi vastus on: EI! Pesemas käimine eemaldab mustuse, saaste, õli ja higi, nii et duši all käimise sagedus peaks sõltuma meie aktiivsusest ja nahatüübist. „Kui teil on kuiv või tundlik nahk, soovitan duši all käia iga 2–3 päeva tagant,“ sõnab Birnbaum. „Teisest küljest, kui teil on rasune nahatüüp ja kalduvus aknele, on oluline ennast loputada, et mustus maha pesta.“ Tema sõnul peaks tavaliselt piisama ülepäeviti pesemas käimisest, et nahk oleks puhas ja ärritustevaba.

Aga trenni tehes?

Birnbaum soovitab pärast ülemäärast higistamist siiski duši all käia, et vältida naha ärritumist. Ent ta juhib tähelepanu sellele, et seebi kasutamisega ei tasuks liiale minna. „Kui teate, et kavatsete õhtul kell kuus trenni minna, siis proovige hommikul enne tööd pesemas mitte käia. Liigne duši all käimine kuivatab nahka, eriti kui te ei kasuta õigeid tooteid, duši all käimine on liiga pikk või vesi liiga kuum,“ sõnab ta.

Aga kui olete ikka must, tuleb pesema minna. Parem on ennast veidi kuivatada ja kreemitada kui haiseda.

Kuidas oma nahka aga säästa, kui duši all on vaja käia sageli? Birnbaum jagab mõningaid näpunäiteid:

  • Vältige kuuma vett. Selle asemel kasutage sooja või leiget vett.
  • Piirake pesemise aega, näiteks 5–10 minutit.
  • Pesukäsna või -lapi asemel kasutage enda seebitamiseks käsi.
  • Valige õrn, lõhnavaba seep
  • Pärast pesemist kuivata keha rätikuga tupsutades, mitte nühkides.
  • Kui su keha on veel pisut niiske, kasuta mõnda niisutavat kreemi või piima.

Kasulik fakt! Birnbaumi sõnul ei ole vaja seebiga pesta tervet keha. Muidugi on erandeid, kui olete tulnud näiteks matkalt või muul viisil väga mustaks saanud. Aga tegelikkuses on seebiga vaja pesta vaid kaenlaaluseid ja intiimpiirkonda.