Ilu ja mood

Milles on maailmakuulsa Louis Vuittoni luksusbrändi edu saladus? 

Stella Vaus, 20. juuli 2020, 11:55
Foto: Unsplash
Luksusbränd Louis Vuitton on üle maailma kuulus oma mustrilise monogrammi poolest. Kallihinnalisi bränditooteid ostavad nii rikkurid kui ka kuulsused. Teekond kuulsuse ja edu poole sai alguse aga sellest, kuidas vaid 13aastane Louis alustas üksinda ja jalgsi üle 400kilomeetrilist teekonda Pariisi. 

Louis Vuittoni brändi tekkelugu ulatub rohkem kui 160 aasta tagusesse aega, kirjeldab Biography.com. Louis Vuitton sündis 4. augustil 1821. aastal Anchay külas Prantsusmaa mägises piirkonnas. Ta kuulus tavalisse keskklassi perekonda: isa Xavier oli põllumees ja ema Coronne disainis mütse. Louis oli kõigest kümneaastane, kui tema ema suri ning isa abiellus uue naisega.

Põgenemine Pariisi

1837. aastal jõudis 16aastane Louis lõpuks Pariisi. Seal sai ta õpipoisiks töökojas, kus valmistati reisikaste. Paari aastaga suutis Louis oma oskustega Pariisi moemaailmas muljet avaldada ning sai tunnustatud tegijaks. Kuid noore mehe jaoks oli suur muutus alles tulemas.

16 aastat pärast Louisi põgenemist Pariisi korraldas Charles Louis Napoleon Bonaparte riigipöörde: ta taastas Prantsusmaa impeeriumi ning hakkas seda juhtima Napoleon III nime alt. Tema abikaasa, Prantsusmaa keisrinna Eugenie de Montijo palkas aga noore Louisi oma isiklikuks kastide valmistajaks ja pakkijaks. Nii sai Louis võimaluse töötada Prantsusmaa koorekihi heaks.

Luksusbrändi sünd

Aasta 1854 oli Louisi jaoks muutuste aasta. Ta kohtus 17aastase Clemence-Emilie Parriaux’ga ning abiellus sama aasta kevadel. Paar kuud pärast abiellumist otsustas Louis lahkuda eelmisest töökohast ning luua omaenda äri. Suured reisikastid hakkasid rohkem sarnanema tänapäevastele kohvritele. Naha asemel kasutas ta kohvrite tegemisel ka riiet ning valmistas neid transportimiseks sobillikuma kujuga. Louisi kohvreid peetakse uue aja pagasi sünniks. 

19. sajandist pärinevad Louis Vuittoni reisikohvrid, mis on säilinud tänini.Foto: Vida Press

Louisi äril hakkas nii hästi minema, et nõudlus uute kohvrite järele aina kasvas. Üha rohkem tellimusi hakkas tulema ka välismaalt ning Louis pidi kohvrite valmistamiseks avama teisegi töökoja. 1872. aastal lõi ta kohvritele uue disaini – beež koos punaste triipudega. Lihtne disain meeldis Prantsusmaa koorekihile ning sestsaadik hakkaski Louis Vuittoni äri kasvama maailmakuulsaks luksusbrändiks.

Louis jätkas tööd oma äris kuni surmani 1892. aastal. Siis võttis ettevõtte üle tema poeg Georges, kes jätkas brändi arendamist. Georges lõi 1896. aastal ka legendaarse LV monogrammi koos geomeetriliste kujunditega, mis on tänini üle maailma populaarne muster. 

Tänapäeval on eriti populaarsed Louis Vuittoni käekotid.Foto: Pixabay

Tänapäeval toodab Louis Vuitton kotte, riideesemeid, jalanõusid, ehteid, aksessuaare, kellasid ja parfüüme nii naistele kui ka meestele.