Suhted

TAHAD, ET SUHE KESTAKS? Sea sisse 7 piiri, et ennast mitte ära kaotada 

Naisteleht.ee, 10. september 2020, 09:58
Foto: Guiverg/Pexels
Piiride seadmine on hea sinu vaimsele tervisele. Samuti on need oluliseks osaks suhtes, et säilitada oma identiteeti ja ennast mitte ära kaotada. Piire on aga igasuguseid – füüsilisi, emotsionaalseid ja sotsiaalseid.

Piirid tähendavad suhtes tasakaalu leidmist, samuti kompromissi tegemist partneriga. Terved piirid suhtes on teie mõlema vaimsele tervisele kasulikud. Yourtango on kirja pannud 7 piiri, mis suhte säilimisele kaasa aitavad. 

1. Austa ennast

Sellest algab kõik. See tähendab, et sa tunned ennast iseendana hästi. See aitab sul seada piire, milles tunned ennast hästi.

2. Hoia eemale „meeldimise lõksust”

Sellesse on lihtne kinni jääda: soov olla teisele meele järele. Võib tunduda, et pead seda tegema, et teine sind ära ei tõukaks, aga tegelikult ei pea.

Kui tunned, et teed kõike teisele meeldimise jaoks, jääd lõksu. Lõpuks viib see austuse puudumiseni ja rikub suhte.

3. Tasakaalusta suhtes jõud

Kui kõik olulised otsused langetab ainult üks inimene, võib see mõlemad läbi põletada. Ühel tekib tunne, et teda ei kuulata ja tema arvamus ei loe. See viib põlguse tekkeni, mis omakorda ei aita usaldust luua.

4. Lõpeta „jah” ütlemine, kui mõtled „ei”

Võid tunda, et pead ütlema „jah“, aga reaalsus on see, et ei pea. Isegi, kui sulle tundub, et oled ainus, kes sulle pakutud ülesandega hakkama saaks.

„Ei” ütlema õppimine aitab vältida läbipõlemist. Kui hakkad teistele ütlema „ei“, ütled iseendale „JAH”!

5. Varu aega enda jaoks

Veenduge mõlemad, et võtaksite iga päev aega enda jaoks. See võib olla kasvõi 10 minutit päevas. Näiteks naudi oma hommikukohvi üksi. Või võta vaimse tervise päev – pühenda terve päev iseendale, näiteks lõõgastu spaas või mine üksi matkama. Lihtsalt veendu, et see pakuks sulle rõõmu.

6. Küsi abi, kui seda vajad

Sa ei ole superkangelane. Ära lase uhkusel end segada ja kui vajad näiteks abi söögitegemisel, siis ütle seda. See tekitab hea tunde!

7. Unusta süütunne

Piiride seadmine on üks parimaid asju, mida teha enda vaimse tervise heaks. Sind on õpetatud teisi esikohale seadma, kuid sellel on ka oma miinused: lõpuks kannatab sinu vaimne tervis.

Sa ei saa enne kellegi teise eest hoolitseda, kui sa pole hoolitsenud enda eest. Niisiis, lõpeta enda süüdi tundmine ja sea prioriteediks iseennast!