Pere ja lapsed

Lisatud soovitused, kuidas lapsele tervislikku toitumist tutvustada.

TV3 VIDEO | Mida valib 10aastane endale 10 euro eest õhtusöögiks? 

TV3, Naisteleht.ee, 10. september 2020, 11:32
Foto: August de Richelieu / Pexels
Kooliaasta on taas alanud ja lapsed peavad jälle iseseisvad olema. TV3 "7 Uudised" saatis 10aastase 10 euroga toidupoodi, et too valiks endale õhtusöögikraami. 

Mida arvas valikutest aga toitumisnõustaja, vaata juba videost!

Kuidas aga saada last tervislikult sööma ja paremaid valikuid tegema?Rasmussen Kolledž on kirja pannud mõned soovitused, mille järgimine aitab lapsel paremad valikuid teha ja tutvustab tervislikku toitu.

1. Paku valikuid

Samal teemal

Kellelegi ei meeldi, kui teda sunnitakse millekski – eriti lastele, kes tahavad iseseisvad olla. See kehtib ka toidu kohta, mis lauale pannakse. Kuigi valik õunaviilude ning selleri koos maapähklivõiga vahel ei tundu midagi erilist, annab see lapsele vabaduse valida selle, mille järgi tal rohkem isu on. Samas kontrollid sina ikkagi seda, et ta saaks vajalikud ained kätte ja valik oleks tervislik.

2. Las nad  panevad ise oma taldriku kokku

Lastes oma lapsel ise oma taldrikupealset kontrollida, annad sa neile veel ühe võimaluse iseseisvuda ja tekitad huvi uute toitude vastu. Selleks võib minna mõned korrad, kuid enamik lapsi hakkab rohkem lisama oma taldrikule tervislikke toite, kui neil on võimalus ise valida.

3. Muuda vahepalad targemaks

Kellele meist ei meeldiks snäkid ja vahepalad? Ära ei tohi unustada aga seda, et lastele mõeldud suupistete portsjonid oleksid väikesed. Lisaks on oluline vältida nendega õhtusöögi-isu rikkumist (ära paku vahepala õhtusöögile liiga lähedal).

4. Tutvusta lapsele toidu päritolu

Lapsed on altimad proovima tervislikke toite, kui nad on sellega juba kokku puutunud. Lapsed on loomult uudishimulikud ja kui neile antakse võimalus minna farmi või kohaliku kaupa turule ostma, tekib neil suurem huvi toiduaine vastu. Las nad uurivad kõiki eri kuju ja värvusega köögivilju ja lase neil valida, millest täna toitu valmistada.

5. Kaasa neid toidutegemisse

Lapsed proovivad uusi asju suurema tõenäosusega, kui nad on saanud nende valmistamisesse ise panustada. Anna neile ülesandeks näiteks koostisosade mõõtmine, segamine, salati rebimine. Nende lihtsate ülesannete täitmisel näevad nad, kuidas road terviklikuks muutuvad. Lastega koos kokkamine on kindlasti aeganõudvam, kuid igati seda väärt!

6. Ära sunni

Soodustamine on võtmetähtsusega tegevus. Sellele ei aita kaasa sunniviisiline söömine. Hoolimata sinu pingutustest võib su laps olla lihtsalt väga valiv sööja ja sundimisega seda ei muuda. Ära kunagi sunni ega suru lapsele toitu peale, vaid julgusta teda proovima.

7. Ole eeskujuks

Lapsed on oma keskkonnast tohutult mõjutatud – see hõlmab kultuuri, meediat ja perekonda. Vanemate mõju on eriti oluline, meie hoiakud ja harjumused mõjutavad ka meie laste hoiakuid toidu suhtes.