Inimesed

Unusta kallid kreemid! Nutikas menüü hoiab jume samuti särava 

Silja Paavle, 28. märts 2014, 07:00
Tume šokolaad
Enne, kui avada rahakotirauad kallite kreemide ostmiseks, tasub üle vaadata oma toidulaud – õigesti toitudes ei pruugigi tekkida vajadust raskelt teenitud raha ilutoodetele kulutada. Mida tasub suhu pista?

Seejuures – iga päev ei pea sööma kõiki neid toiduaineid*. Nahale tuleb kasuks, kui iga päev oleksid menüüs kas või mõnedki allpooltoodud toiduainetest. Naha tervise nimel hoia aga eemale rämpstoidust: liiga palju suhkrut, transrasvu ja rafineeritud süsivesikuid on naha suurimad vaenlased

Samal teemal

Lõhe kui väärtuslik omega-3 rasvhappe allikas aitab võidelda kortsude, põletike ja aknega. Samuti on lõhesööjail terved ja tugevad juuksed. See kala tuleb kasuks ka stressi, ärevuse ja depressiooni korral, samuti saab seda süües kätte igapäevase D-vitamiini koguse.

Kookosõli sisaldab väga kasulikku lauriinhapet, millel on antibakteriaalne ja viirusevastane toime. Peale põletike ja akne ärahoidmise aitab kookosõli hoida naha niiske, pehme ja kortsudeta, kuna sisaldab ohtralt E-vitamiini. Üks teelusikatäis kookosõli tuleb kasuks ka liigsete kilodega võideldes.

Punases paprikas sisalduvad karotinoidid koos C-vitamiini, kiudainete ja B6 vitamiiniga aitavad ennetada kortse ja parandada naha vereringet ehk hoida naha nooruslikuna. Tänu karotinoididele on punane paprika hea ka aknega võideldes.

Et punane paprika on madala kalorsusega, hoia selle viilu alati käepärast, et leevendada näksimishimu. Saad veatu naha ja hoiad ka liigsed kilod eemal.

Tume šokolaad sisaldab rikkalikult antioksüdante, rasvhappeid ja flavonoide, mis kõik mõjuvad nahale hästi. Antioksüdandid kaitsevad nahka ka päikesekahjustuste eest. Samuti lõdvestab šokolaadis sisalduv kakao veresooni, mis suurendab omakorda vereringet ja viib tervema nahani. Tumedast šokolaad vähendab ka 2. tüüpi diabeedi, kõrge vererõhu, dementsuse ja neeruhaiguse riski ehk hoiab inimese üleüldse nooremana.

Tasub kõrva taha panna, et tervisesõbralik šokolaad sisaldab vähemalt 80% kakaod ja üsna vähe suhkrut.

Porgand pole hea mitte ainult silmadele, vaid ka nahale. See vitamiinirohke juurvili aitab vältida aknet ja vähendada nahavähi arengut. Suured porgandisööjad on ka päikese kahjulike mõjude eest paremini kaitstud.

Rohelist teed on mõistlik juua iga päev, sest see on suurepärane antioksüdantide allikas ja sisaldab ainulaadset aminohapet L-theanine, mis aitab kehal lõõgastuda ja nii vähem stressi kogeda.

Papaia on kalori- ja kolesteroolivaene. Selles on ohtralt E- ja C-vitamiini ja beetakarotiini, nii et sedagi on nahaprobleemide korral kasulik süüa.

Seemned, eriti chia-, kanepi-, päevalille-, kõrvitsa- ja linaseemned on kõik naha suured sõbrad. Kõrvitsa- ja päevalilleseemned on rikkalikud seleeni-, E-vitamiini, magneesiumi- ja valguallikad. Seleen ja valk peletavad kortsud, E-vitamiin suurendab naha niiskustaset ning magneesium alandab stressi. Omega-3 rasvhapped lina-, chia- ja kanepiseemnetes on ideaalsed võitluses kortsude ja aknega.

Seemneid on hea puistata salatile või jogurtisse, aga ka niisama hea kommi asemel krõbistada.

Sellerit kiputakse alahindama, kuid selle suur naatriumi-, kaaliumi- ja veesisaldus hoiavad naha niiske. Ning mis kõige parem – ka selleris on imevähe kaloreid.

Peale selleri on head naha niisutajad kurk, jääsalat, redis, tomat, roheline pipar, lillkapsas, arbuus, spinat, maasikas, brokkoli, greipfruut ja porgand. (Allikad: amerikanki.com, abcnews.co.com)

Marika Korolev: pesen nägu jõhvika-mustikaseebiga

Näitleja Marika Korolev arvab, et kui üks osa välimusest sõltub ilmselt geenidest, siis teine elustiilist, mille all ei tule kindlasti mõista ainult toitumist ja kosmeetikume. "Teada on, et vananemise üks põhjus on pikaajaline stress, seega esmajoones peaks lõpetama muretsemise asjade pärast, mida me muuta ei saa," muigab Korolev.

Kreeme ja teisi kosmeetikume ostab Korolev poest üliharva. "Mulle meeldib isevalmistatud kodune kosmeetika," selgitab ta.

Näitleja kasutab endatehtud õunaäädika lisandiga näovett, sidrunheina-kätekreemi, samuti õlidest – näiteks kanepiseemnest, aprikoosituumast, värvohakast ja avokaadoõlist – segatud näotilku. "Kehakreemid sulatan kokku shea- ja kakaovõist, lisades sellele eeterlikke õlisid. Ja seebid keedan ka ise, seda lihtsalt lõbu pärast, sest mulle meeldib duši all käia näiteks meresoola- ja vetikaseebiga ning nägu pesta jõhvika-mustikaseebiga," kirjeldab Korolev.

Ta kinnitab, et kui natuke vaeva näha, leiab internetist kuhjaga head toorainet ja häid retsepte ning need tooted on kindlasti paremad, kui pikka aega lettidel seisnud lisa- ja säilitusaineteid täis värvilised potsikud.

Maria Listra: oliiviõli ja kookosrasv sobivad nii kreemiks kui ka juuksemaskiks

"Kõige olulisem on vesi. Niipea, kui tunnen, et keha vajab vett, on seda näha kohe ka nahast," ütleb laulja Maria Listra. Ta tunneb, et ei taha enam tundmatu koostisega kreeme oma nahale määrida. "Mida puhtam, seda parem. Sama ka toitumises, eelistan kõike värsket, võimalikult palju, igal aastaajal," kirjeldab ta.

Listral on aastaid olnud väga kuiv nahk. Viimasel ajal on ta hakanud niisutavatele kreemidele alternatiive otsima. "Minu nahk naudib õlisid. Kas siis täitsa tavalist võimalikult puhast oliiviõli või sulatatud kookosrasva. Neid kasutades püsib nahk niisutatud ja särav üle 24 tunni, isegi pärast pesemist," kiidab laulja.

Ta ütleb, et kasutab mõlemat nii näol, kehal kui ka juuksemaskina. Naha kõige universaalsem kiirabi on tema kogemuste põhjal puhas teepuuõli, mida saab igast apteegist ja looduspoest. "Ja eks seegi on tõsi, et head mõtted elu ja just iseenda suhtes paistavad kohe ja alati välja," naeratab Listra.