Naisteleht

Viis mineraali, mis aitavad sul kaalus alla võtta (12)

Marion Mänd, 8. juuni 2014, 13:00
Liigsete kilode maharaputamiseks ei piisa üksnes kalorikoguse piiramisest. Igapäevane menüü peab sulle andma piisavalt vitamiine ja mineraale, mis pakuvad kehale ainevahetuse kiirendamisel toetust, kirjutab knoworthy.com. Kui soovid kaalus alla võtta, kanna hoolt, et saaksid järgnevaid toitaineid.

Raud

Kui su kehas napib rauda, võid kannatada aneemia all, mis on üks tavalisemaid mineraalivaegusi. Aneemikud on pidevalt väsinud. Põhjus on selge: organism vajab rauda hapniku edasitoimetamiseks, aga rauapuuduse puhul ei saa rakud piisavalt hapnikku ning see põhjustabki väsimust. Viimane omakorda ei lase sul piisavalt palju trenni teha ja pidurdab seega kaalulangust.

Niisiis hoolitse selle eest, et su toiduvalikus oleks piisavalt rauda. Seda tähtsat mineraali leidub lahjas lihas, näiteks looma- ja kalkunilihas. Head rauaallikad on ka spinat, läätsed ja mereannid.

Kaltsium

Samal teemal

Täiskasvanud vajavad keskmiselt umbes 1000 mg kaltsiumi päevas. See mineraal mängib tähtsat osa luude ja kudede kasvamisel, aitab säilitada normaalset luutihedust ja kaitseb osteoporoosi eest. Kaltsium stabiliseerib vererõhku ning uurimused on näidanud, et see aitab ka kaalus alla võtta ja lihasmassi suurendada. Kaltsiumi saad väherasvastest piimatoodetest ja valkudest.

Kroom

Nagu kaltsium ja raud aitab ka kroom stabiilset ja tervislikku kehakaalu hoida. See mineraal on seotud suhkru ainevahetusega. Kroom stabiliseerib vere glükoositaset ning ilma selle mineraalita hakkab veresuhkur kõikuma. Seega aitab kroom toiduneele vähendada. Seda leidub munakollases, maksas, kõvas juustus, loomalihas ja täisteraleivas.

Tsink

Tsingil on tähtis osa isu ja insuliinitaseme reguleerimisel ja hormoonitalitluses. Tsingivaeguse all kannatavad tavaliselt need, kes palju suitsetavad ja napsitavad, kuid ka dieedipidajad ja taimetoitlased. Kanna hoolt, et tarbiksid piisavalt tsinki – seda leidub loomalihas, läätsedes, nisuidudes, munas, mandlites, kanalihas, parapähklites, molluskites-karpides ja heeringas.

Mangaan

Ka mangaan aitab reguleerida vere glükoositaset ning on vajalik rasvade ainevahetuseks ja kilpnäärme normaalseks talitluseks – kõik see aitab tervislikku kehakaalu tagada. Mangaani leidub tees, spinatis, pähklites , nisuidudes, kaerahelvestes, rohelises lehtköögiviljas ja ananassis.