Naisteleht

Kavalad nipid, kuidas tervislik toit lastele atraktiivseks teha 

Naisteleht, 31. detsember 2016, 16:43
Lapsed on nutikad ja andekad. Pane köögikapile valmis meelepärased toiduasjad ning luba neil valmistada võileib, hommikusöök, lõunaoode või olla abiks õhtusöögi valmistamisel.Foto: Pixabay
„Lastele ei meeldi, kui neid sunnitakse ja seepärast peavad vanemad sammu edasi astuma ning tervislikule toidule loovalt lähenema,“ õpetas Daily Baltic Restaurants Estonia müügi- ja turundusjuht Tiiu Endriksoni ning jagas kasulikke nõuandeid tervislikuks ajaveetmiseks.

  • „Mängige“ toiduga

Lastele meeldib mängida ja mis saaks olla lapsevanemale veel põnevam, kui ise mängureegleid seada. Leppige kokku, et iga päev peab iga pereliige sööma 4 erinevat värvi vilju. Õhtul saate sellest toidulaua ümber rääkida ning selgitada võitja. „Arvestades kui palju erinevat värvi puu- ja köögivilju loodus meile pakub, ei tohiks nelja erinevat värvi vilja leidmine sugugi keeruline olla. Motiveerimiseks võiks mängus olla ka väike auhind mõne tervisliku maiuse või smuuti näol,“ soovitas Endrikson.  

  • Tervislikud snäkid

Aktiivsetel ja kasvueas lastel tekib nälg ka toidukordade vahel. Tihti on laste esimeseks valikuks rasvast, suhkrust ja kaloritest pungil snäkid, kuid see ei pea nii olema. Sellisteks puhkudeks varuge külmikusse jogurtit ja banaane, täistera leivatooteid, köögivilja määrdeid ning erinevaid valmis lõigatud köögivilju. „Kasta õun mee ja kaneeli sisse või pressi lemmikvili mahlaks, pane seejärel jäässe ning valmista üks mõnus mahlapulk,“ jagas Daily esindaja tervislike snäkialternatiivide soovitusi.

  • Vesi suhkrujookide asemel

Gaseeritud joogid ja jääteed sisaldavad liiga palju suhkruid, et neid igapäevaselt janukustutajana tarbida. Vesi on jällegi ühe maailma avastava lapse jaoks liiga igav jook. „Lapsevanematel tuleb kavalus käiku lasta ja muuta vesi põnevaks, lisades sellele kurgiviilud, külmutatud marjad või apelsini sektorid. Väiksemad lapsed joovad vett parema meelega värviliste kõrte ja erikujuliste jääkuubikutega, kuhu võib ka marjad enne jäätuma panemist sisse panna,“ jagas kavalaid nippe Daily esindaja.

  • Tee puu- ja juurvili kättesaadavaks

Lapsed on harjunud, et ei pea tavaliselt ise midagi külmkapist otsima ning seepärast ei vaeva nad end ka külmikusse peidetud viljade otsimisega. Lapsevanemad võiksid uue traditsioonina asetada õunad, pirnid, banaanid ja apelsinid köögi- või elutoa lauale kaussi. Nii on need tervislikud kõhutäited pidevalt silme ees ja leiavad kindlasti tee laste kõhtudesse. „Kodudes, kus puuviljad on juba käe ulatuses, soovitan iga kord, kui lapsed küsivad kommi, neile hoopis värske vili laualt tuua. Nii tekib uus harjumus ja kommid ununevad peagi,“ lubas Endrikson.

  • Planeeri targalt, kokka varuga

Nädala menüü aitab hoida kulud ja toidujäägid madalad ning tagada tervisliku rutiini. Valmistades toitu väikese varuga, saavad lapsed ka järgmise päeva lõuna ajal üksi kodus olles süüa täisväärtuslikku toitu. Nendeks päevadeks, mil õhtusöök viibib, võib eraldi karpi koorida ja lõigata porgandeid ning õunu, mida lapsed lihtsa vaevaga vahepalaks süüa saavad.

  • Kaasa lapsed toidutegemisse

Lapsed on nutikad ja andekad. Pane köögikapile valmis meelepärased toiduasjad ning luba neil valmistada võileib, hommikusöök, lõunaoode või olla abiks õhtusöögi valmistamisel. Õhtusööki valmistades jäta nooremate hooleks koorimine, vanematele usalda kergemate asjade lõikamine. „Baltic Restaurants Estonia teenindatavates koolides on populaarseks saanud ühiskokkamise üritused, mille käigus on lapsed näidanud oma suurt huvi toidu päritolu ja valmistamisviiside kohta. Soovitan lapsi rohkem köögis usaldada ja neid sinna tihemini kutsuda,“ sõnas Endrikson. 

Lapsed on nutikad ja andekad. Pane köögikapile valmis meelepärased toiduasjad ning luba neil valmistada võileib, hommikusöök, lõunaoode või olla abiks õhtusöögi valmistamisel.Foto: Pixabay

Samal teemal

15. oktoober 2017, 11:55
Kuus nõksu, kuidas lapsi hooajalisi köögivilju sööma ahvatleda
2. märts 2017, 10:23
Kuidas lapsed kala sööma meelitada?
16. veebruar 2017, 11:30
Pidev isu näksida? Neid kuut snäkki võid päeval südametunnistuspiinadeta süüa

TOIMETAJA

+372 5295 983
merle.luik@naisteleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 22 33
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee