Jaga:     
Naisteleht

Kuidas käituda, kui auto hakkab libedaga teelt välja vajuma? (15)

Miinuskraade toov aastaaeg tähendab, et autojuhtidel, nii meestel kui ka naistel, tuleb mälu varasalvest välja kraamida võtted libedal teel toime tulemiseks. Meenutada vanu ja omandada uusi kasulikke harjumusi aitab veebiportaali Accelerista pea­toime­taja Ylle Rajasaar.

SÄILITA ROOLIS OLLES RAHU

Okei, õues on libe ja nüüd istud, vest seljas ja hõlmad lahti, vöö kindlalt üle kõhu, veidi nõutult ja soovid õnnelikku lõppu. Peamine on säilitada jätkuvalt rahu ja sõita vastavalt oma võimetele.

Kui auto hakkab teelt välja vajuma, ära hakka roolis rapsima, vaid too häääääästi rahulikult sõiduk teele tagasi. Moodsamad autod saavad selle trikiga muide ise hakkama, vähem moodsad annavad aegsasti teada, et teeolud on küll jõledad, kuid see-eest õudsed, ja juht saab selle võrra veel ettevaatlikum olla.

Kui auto läheb kurvis otse, tee süda kõvaks ja tõsta korraks jalg gaasipedaalilt, keera rool soovitud suunas ja anna siis uuesti gaasi, et auto selles suunas ka liiguks. Kõik peab toimuma maru rahulikult ja kui asi on käpas, siis nii juhtubki.

Libedaga järsemalt pidurdades vajuta alati enne alla siduripedaal. Pidurdamine on salakaval värk, siin päästavad korralikud talverehvid, madalam kiirus ja rahulik meel.

Artikli täismahus lugemiseks:
Telli digiajakiri €/kuu
Oled juba lugeja? Logi sisse

9 kommentaari

E
Ex elektrik  /   09:10, 9. dets 2017
Püha isa, nende õpetuste suund on küll õige, aga sellest mitte sõnagi, et nn. ,,gaasi'' tuldeb libedaga anda väga sujuvalt või täpsemalt, ,,õrnalt'' et teega haardumine säiliks, mitte vastassuunas ,,liugu'' ei tekiks. Tee pidi ju libe olema? Kõige lühem ja tõesti kasulik õppetus on: minge selleks eraldatud jäärajale või lumerajale - Tartus Emajõe luhale ja proovige ise seal liuguda ja sellest väljatulekuid. Väga hea kui tuttava veidigi ralliga kursis poisi kaasa saate.... vaadake kaua aega mida ta ja kuidas teeb ja siis üritage korrata. Kui iga õhtu paar nädalat harjutad, saad juba rahu säilitada ja kas edasi saab sust neis olukordades külma kõhuga geenius või viimane keda talvel üldse mitte rooli lubada, selgub kevadeks.
A
autojuht  /   09:11, 9. dets 2017
tegelikult pole midagi teha,aga kommiad teavad paremini.
J
Jaak  /   19:32, 9. dets 2017
Kes on "kommiad"?
O
on  /   22:55, 15. dets 2017
need kes jõulajal komme jagavad.
A
autojuht  /   09:16, 9. dets 2017
kui on tõsi libe pole midagi teha,aga targutajad oskavad õpetada
A
autojuht  /   09:16, 9. dets 2017
kui on tõsi libe pole midagi teha,aga targutajad oskavad õpetada
L
libe  /   22:43, 15. dets 2017
Kas kommenteerija "autojuht" arvab, et kui on libe, siis pole midagi muud teha kui pigista silmad kinni ja las läheb kuhu ja kuidas läheb. Alati on midagi teha, iseasi kuidas keegi hakkama saab.
B
BMW  /   09:37, 9. dets 2017
Kui sõiduauto läheb libisemisse , aitavad kiired käed ja sujuvalt kiirust vähendada . Esiveoga ei tea , lendad sinna kuhu inerts viib .
B
bem  /   11:10, 9. dets 2017
sul on õigus tuleb kiirelt tegutseda nii esi kui taga veolistel erinevalt.aga kui on laus jää on maanteede ameti tegematta töö.
T
Tubli "bem"  /   13:24, 9. dets 2017
22 sõna peale kahes stiilivigadega lausetes 9 õigekirjaviga!
Driftid viiendaga?
  /   22:46, 15. dets 2017
Ära pahanda lapsega! See on uue koolisüsteemi tase.
O
on  /   22:54, 15. dets 2017
meil õigus edaspidi kasvatada lolle...
M
mari  /   18:55, 9. dets 2017
Abiks oleksid ka teed, mille ääres poleks sügavaid kraave.
T
tublile  /   10:54, 10. dets 2017
laku üks libe
H
HAARA  /   17:23, 10. dets 2017
uuesti nuti-kas ja kutsu liivapuistur ,kui see ei aita siis võta kurikas ja peksa maanteeametit.