Laadin videot...
3
fotot
"Puuduta mind!" 16. saade (Tatjana Iljina)
Jaga:     
Suhted ja seks

PERETERAPEUT: naised tahavad olla meestega võrdsed ja samas endiselt neile alt üles vaadata (135)

„Tänapäeva maailmas on keerulisem olla mees kui naine. Seda just stereotüüpide muutumise tõttu. Naised on mingis mõttes paremini kohandunud uute soorollidega, kus nad ihkavad võrdsust. Meestel on sellega keerulisem hakkama saada,“ mõtiskleb pere- ja holistiline terapeut Katrin Saali Saul.

Katrin selgitab Õhtulehe veebisaates „Puuduta mind“, et naiste ja meeste võrdsuse tagaajamise tagajärjel pole ühel osal inimestest enam tasakaalus arhetüübid ehk teatud ajalooliselt väljakujunenud rollid, mida nad peaksid igapäevaelus täitma. See toovat omakorda probleeme paarisuhetesse.

Naistel on arhetüüpideks näiteks Tütarlaps, Armastaja, Perenaine ja Kuninganna ning need avalduvad naise elu eri tahkudes. Tütarlaps toob naise ellu emotsionaalsuse, elurõõmu ja mängu, Armastaja aga sensuaalsuse. Perenaise arhetüüp on seotud peresuhete ja koduhoiuga. Kuninganna lööb naises välja suhetes välismaailmaga, oma väärtuse teadmises ning oma seisukohtade selges ja julges avaldamises.

 Katrin Saali Saul külas Anu Saagimi ja Sirje Presnali veebisaates „Puuduta mind“. (Jörgen Norkroos)

Anu Saagim: Mida sa selle all silmas pead, et meestel on tänapäeval keerulisem? Kas neilt oodatakse rohkem mehelikkust? Mida neilt oodatakse?

See ongi väga segane sõnum, mis tuleb. Ühest küljest räägime ju kõik, et tahaks, et maailm oleks võrdne. Mingis mõttes me ju liigumegi kogu aeg võrdsuse poole ja see on imetore. Eriti hariduselt – oleme täiesti võimelised olema võrdsed. Samal ajal tahetakse endiselt, et mehed oleksid ikka nii, nagu oli vanadel aegadel arhetüüpne mammuti kojutooja, kes vastutas nii perekonna materiaalse kui ka füüsilise turvalisuse eest.

Siis saadetakse aga ühiskondlik sõnum: „Mehed, ärge olge enam selles positsioonis, kus te tõite mammutit ega olnud väga emotsionaalsed!“ Kui lähed mammutit püüdma, lähed ju üksinda või paari mehega koos ja seal ei räägita omavahel eriti tunnetest. Tänapäeval öeldakse: „Mehed, rääkige tunnetest!“ Siis mehed räägivad tunnetest ja naised saadavad jälle väga vastuolulise sõnumi. Ühest küljest tahetakse, et mehed räägiksid tunnetest, aga kui nad hakkavad rääkima, et nad ei tea, ei oska, on hirmul, ei saa hakkama, siis väga paljud naised ei taha sellest kuulda. Justkui tahaks kuulda, aga mõõdukalt.

Kus jookseb piir, kui palju sa jaksad naisena vastu võtta mehe hirmu, abitust, tema tundeid? Pigem tahavad naised küll võrdsust, kuid tahavad ka väga palju hoitust: et nende eest kantaks hoolt, et nad saaksid olla Tüdruku arhetüübis – et väike Tüdruk naise sees oleks hoitud ja kaitstud.

Isa rolli oodatakse?

Mingis mõttes küll. Aga naised ju siiski eeldavad mehelt, et see Poisike mehe sees sureb. Sellest on ka paljud psühhoanalüütikud rääkinud, et selleks, et saaks sündida väeline, eluterve mees, peab Poisike tema sees surema.

Mis asi on Poisike?

Poisike on see, kes ütleb, et ma ei oska, ei tea, ei jaksa, ei viitsi, kandke minu eest hoolt, olen abitu, ma ei oska teha peedist pesumasinale trumlit ega raha teenida, ma ei tea, kuidas need protsessid käivad... Arvan, et siiski enamik naisi tahab tõelist küpset meest, kes on usaldusväärne: kes ütleb, mis ta on, ja kes teeb, mida ta lubab. Poisikese energia on see, kui ta ütleb: „Oi, näed, mõtlesin ümber. Ma ei jaksa.“

Ühest küljest tahavad naised küll võrdsust, aga samas tahavad needsamad naised, et mees oleks võimeline ära parandama korgid, auto ja teaks paljusid asju. Enamik naisi, keda olen näinud, ütleks, et nad tahaks vaadata mehele alt üles. Ja mehed tunnevad ennast hästi siis, kui nad tunnevad oma partneri imetlust.

Vana stereotüüpne käsitlus ütleb, et naine tahaks, et mees oleks suur ja võimas, kaitseks teda, läheks Sõjamehena läbi jääkülma jõe, kahmaks kitsest või mammutil kihvast ja tooks ta koopasse. Naine toimetab niikaua teiste naistega koos: toovad juurikaid, pähkleid ja marju. Tänapäeval me seda enam ei taha. Tahame, et oleks võrdne.

Kui mees ei too mammutit koju ja ütleb, et ta on väsinud, ei jaksa, ei tea, kus mammut on, ei ole mammutit ammu näinud, võib naisel minna süda haledaks. Ühel hetkel aga ei jää midagi muud üle – eriti kui sul on veel lapsed, sööki on ju vaja –, siis sa võtad ise selle rolli ja lähed ise liiga tugevaks. Sinust endast saab Amatsoon, mis läheb paari Sõjamehe arhetüübiga. Muidu on Sõjamehe kaitsta see väike Tüdruk. Naine saab olla see väike, kes ei tea, oska ega jaksa, kelle eest Sõjamees teeb kõik ära. Kui Sõjamees seda rolli ei võta, läheb naine Amatsooni energiasse ja ütleb, et ta teeb selle siis ise. Ta läheb Kuningannana liiga võimsaks. Siis lähevadki naise arhetüübid segi või tasakaalust välja.

Ühesõnaga, pereterepeutidena ütleme, et kõige parem on sümmeetriline suhe mehe ja naise vahel.  Või kui ta peab olema ebasümmeetriline, et üks oleks natuke rohkem laps ja teine natuke rohkem täiskasvanu, olgu parem mees natuke rohkem isa ja naine natuke rohkem tütar kui see, et mees oleks nagu poisike ja naine nagu ema. „Ema“ ja „poja“ vahelises suhtes kaob ära polaarsus ja seksuaalsus.

Nüüd on huvitav vaadata, miks on naised suhtes natuke küpsemad: miks naised eluraskustes võtavad endale nii palju kanda? Selle ohver on tegelikult, et Tütarlapse arhetüüp, see kõige magusam ja lustlikum, kaob ära. Kui Perenaine ei saa oma mehelt kätte võrdväärset tuge, kui Perenaine on rahulolematu, siis ei saa see Tüdruk enam naise sisemaailmas domineerida. Sinna, kus ei ole Tüdrukut, ei tule ka Armastaja.

NAINE SOOVIB POPUTAMIST: „Naised tahavad küll võrdsust, kuid tahavad ka väga palju hoitust: et nende eest kantaks hoolt, et nad saaksid olla Tüdruku arhetüübis – et väike Tüdruk naise sees oleks hoitud ja kaitstud,“ tõdeb pereterapeut Katrin Saali Saul. (Vida Press)

Milleks on vaja üldse paarisuhte pärast stressata? Võiks eladagi tsüklite kaupa, nii et on viie- või kümneaastased tsüklid. Väsin ju ühest asjast ära: ma ei kanna ühte ja sama kleiti forever (igavesti – toim). Tahan vahetada oma riietust, meiki, juuksevärvi. Miks ma ei tohi oma meest vahetada? Lapsed kasvavad suureks ise miks pean selle ühe mehe küljes rippuma? Vanasti peeti lahkuminekut kohutavaks ja see, kui naine kasvatas last üksi, oli veel õudsem asi. Nüüd on need ajad möödas. Oleme nagu üle mõelnud, paarisuhe on minu meelest üle tähtsustatud.

Ei, paarisuhe ei ole üle tähtsustatud. Arvan, et ongi olemas mitut tüüpi inimesi. Ühtedele sobib monogaamne suhe ning pikk ja igavene kooselu.

Tavaliselt on naised need, kellele see sobib.

Ei, on ka mehi, kes oskavad seda väärtustada.

Neid on väga vähe. Ent mõistan ka mehi: loomulikult, naine ei saa ju forever lapsi, aga mees võib eostada lapsi saja aasta vanuseni. Saan aru, miks mehed peavadki naisi vahetama. Nendel on võib-olla kolm-neli tsüklit elu jooksul – võtavad noorema emase ja saavad veel lapsi, sest nad on nii härga täis. Kui naine ei ole härga täis, siis mis teha! Minna psühholoogi juurde seda teemat arutama? See on ilmselge: mees ei taha vanast naisest nässakat, kes ei ole võimeline talle isegi lapsi sünnitama.

Siiski tahavad väga paljud mehed väga elada naistega, kellega nad on juba koos elanud. Siin tulevad jälle mängu naise arhetüübid. Naine võib olla vanuse mõttes juba küps ja eakas, aga ta ei pea olema üldse nässakas, kui see naine suudab endas alal hoida eluterve Tütarlapse ja Armastaja energia. Arhetüübid ei ole ju kinni vanuses. Aga selle jaoks peab mees oskama naist hoida.

Pereterapeut Katrin Saali Saul. (Hele-Mai Alamaa / Ajakirjade Kirjastus)

Aga kui värskemad ja paremad palad on juba ootel, siis milleks vaeva näha ja kulutada energiat mingi vana supi ja lihatüki ülessoojendamiseks, kui saab palju värskemat palakest?

Seal on ikkagi see võlu, et on ühised lapsed. Mina näen küll tendentsi, et mehed tahavad järjest rohkem laste kasvatamises tõeliselt osaleda. See on ju midagi uut. Mammutiaegadel olid naised ja lapsed koos ja mehed olid mammuteid küttimas. Tänapäeval toob rollide võrdustumine kaasa siiski ka selle, et mehed tahavad tõesti anda oma panuse. Seda panust on kõige kergem anda siis, kui oled ühises kodus oma lastega.

Võikski kokku leppida niimoodi: ühtedele sobib üks pikk suhe ja on teised [kellele ei sobi]. Suhted võiksid olla lepingulised. See annab osale inimestest võimaluse teha kolme- või viieaastane leping ning teine osa võib teha eluaegse lepingu. Kuigi: kui neile lepingu tegemise võimalus antakse, kui palju oleks neid, kes eluaegseid alla kirjutavad... Ehkki romantilises faasis, millega suhted algavad, kirjutaksid sinna paljud alla.

Selline leping võimaldaks, et igal aastal oleks paaril arenguvestlus.

(Pööritab silmi.) Arenguvestlus?

Selles mõttes, et paar räägib, kuidas neil läheb...

Kui see päev hakkab koitma, lähevad mul närvid jumala läbi ju.

Et mis ta ütleb?

Ei. Hakkan mõtlema: „See päev läheneb, tuleb arenguvestlus. Ma ei viitsi, mul ei ole üldse tuju sellel teemal arutada. Lükkame selle edasi.

Aga kui see suhe on sinu jaoks tähtis? Kui oled selle inimesega koos ja tead, et kolme või viie aasta pärast lõppeb see iseenesest, pingutaksid palju rohkem.

Ühest küljest toodaks viie või kolme aasta kaupa jupitamine juurde seda, et osa inimesi lahkub suhtest kergekäelisemalt. See osa, kes lahkuks kergekäeliselt, saaks aga kompenseeritud teise osa poolt, kes ütleb: „Aitab! Olen nii ägeda partneriga koos. Tahan panustada ja pingutada nii palju, kui suudan. Tahan ka ise areneda, sest suhe on ju arengukeskkond. Tahan temaga koos areneda niimoodi, et ta ei tahaks lepingut lõpetada, vaid saaksime seda pikendada.

Vaata täispikka intervjuud pereterapeut Katrin Saali Sauliga Õhtulehe veebisaatest „Puuduta mind“.

43 kommentaari

E
Eks  /   09:00, 10. märts 2018
enamus naisi tahab ikka meestele kotti pähe tõmmata.
*
****  /   12:17, 10. märts 2018
Kusagil oli artikkel kus väideti, et inimesed, kes kasutavad tihti üldistavaid väljendeid enamus, kõik, mitte keegi jne põevad depressiooni.
R
Roman  /   12:53, 10. märts 2018
Sinu kommentaar kvalifitseerub ka.
N
naine  /   15:46, 10. märts 2018
te käitegi juba ammu kott peas ringi,pole märganud?
T
Tuhajuhan  /   09:47, 10. märts 2018
Tundub pigem et soovivad võrdsust, pluss veel privileege! Ja see alt üles vaatamise jutt ei päde printsessie puhul!
N
naine, elukogenud  /   07:42, 12. märts 2018
Naine on nõus tõstma mehe pjedestaalile, et saaks temale alt üles vaadata. Isegi juhul, kui naine on edukam (hariduselt, sissetulekutelt, oskustelt jne). Kui aga mees sellest ülbeks läheb, lendab ta sealt postamendi otsast kibekiiresti alla. Kahjuks on mõistlikke meeste hulgas tühine protsendike - suurem osa usub, et ongi ISE sinna kõrgema koha peale jõudnud. Sellised lendavad peagi välja ka koduuksest. Pole asjata enamik kodutute öömaja klientidest mehed.
P
Priit  /   09:51, 10. märts 2018
Ärge vaevake pead. Aastasadu on selge see, et nad ei saa ise ka aru, mida nad tahavad ! Võite miinuseid jagada, kui tõde valus kuulda oli ! NB! Mehed ja naised kui ringitõmbajad - loodus on juba nii seadnud KAHJUKS, et inimene tüdineb ja leiab uue - et me sigineks (paljuneks) Mõned elutarkused siis.
M
miks  /   12:01, 10. märts 2018
naised ei tea, tahavad võimu mehe üle ja raha ning veel midagi utoopilist, näiteks armastust kuni surmani, aga ise seda ei vääri, on kitsid ja ahned.
T
to miks  /   16:39, 10. märts 2018
See mida sa märkad teistes on sinus endas olemas.
I
irw  /   09:57, 10. märts 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
T
to irv  /   11:31, 10. märts 2018
Mölla siis murjanitega lõunamaa reis ajal edasi. Peasi et on suur ... Muide nad on meie meestest 500 aasat vaimses arengus maas. Edu!
T
to irv  /   11:34, 10. märts 2018
Ja sina tahad puu otsa tagasi areneda.
T
to irv  /   11:34, 10. märts 2018
Ahviks.
H
huvitav,huvitav  /   11:38, 10. märts 2018
Riigikogu naispere liige on kõnelenud kõikide naiste nimel.
V
vastupidi  /   11:59, 10. märts 2018
Ma olen ehitanud maja ja ka nooruses palju aastaid üksi hakkama saanud, ainuke asi, millega üksi on raske hakkama saada, on sex. Aga üksikud naised paluvad kogu aeg abi, ise ei taha kedagi abistada. Ehk ainult korteris võib naine üksi hakkama saada, aga isegi seal olen pidanud abiks käima näiteks uut kraanikaussi paigaldamas.
A
aga  /   14:13, 10. märts 2018
loomulikult on loodus meestele andnud suurema jõu naistega kaklemiseks, mitte nende abistamiseks
H
haridust sul muidu...  /   12:36, 10. märts 2018
...kolm talve külakooli eks? See lause oli seksistlik, klisheedest ja stereotüüpidest kubisev hüüatus. Sildistamine jne. Mida küll feministid ütlevad, kui naiste suunal selline lause teele lasta.
R
Raivo  /   09:59, 10. märts 2018
Kas nad üldse teavad,mida tahavad?
R
Roman  /   12:50, 10. märts 2018
No mõistus muidugi ei tea, aga keha ise teab väga hästi.
N
naine  /   10:14, 10. märts 2018
iga päev on üks artikkel kus jälle mehed ja naised saaks üksteist halvustada, vot sellised me oleme, ärge siis oma elult mingit imet ka oodake, tunnen kaasa
K
kas  /   11:55, 10. märts 2018
kardad tõde, tahad elada illusioonides?
H
huvitav  /   14:11, 10. märts 2018
mis tõde on sellises mustamises, tõde on see, tee teisele head saad ise kolmekordselt tagasi
M
meedia  /   10:19, 10. märts 2018
surve seksi suunas on üüratu. Mis armastusest ja alt üles vaatamisest me räägime. Iga hinna eest rahuldust ja orgasmi. Olgu sama- või vastassoost partneriga. Ühe õhtu fun ja kogu lugu. Sellepärast ei ole ka lapsi.
P
paistab,  /   11:54, 10. märts 2018
et oled naisterahvas, kes külm, kellel pole vaja sexi, aga mehed on vastandid, kuna loodus on andnud neile sugutungi, kui seda pinget maha võtta ei saa, siis see on piin.
R
Roman  /   12:46, 10. märts 2018
Ja naistele loodus sugutungi ei andundki või? Gimmi ä breik.
R
Roman  /   12:47, 10. märts 2018
Sel juhul on ju iminkond ainult tänu meestele elus ja püsiv. Aitäh komplimendi eest.
V
valesti   /   15:22, 11. märts 2018
arvad. Oma mehega on mul väga hea suhe. See ei sõltu seksfilmide ja pornopiltide vaatamisest. Kui ilma nendeta ei tõuse, siis pole sul õige naine või oledki meedia poolt ära tinistatud juba.
J
jah  /   10:22, 10. märts 2018
Väide on korrektne, aga see näitab, et eesmärgiks ei ole mitte võrdsus vaid kasu ja/või üleolek (enesekasu eesmärgil), vahendiks ei miksi muu kui manipuleerimine. Tark mees peaks sellistest naistest hoiduma, sest kui manipuleerimise abil püütakse imiteerida armastust, siis ei saa sellisest asjast mitte kunagi midagi head tekkida - see lõpeb alati teadagi kuidas. Varem või hiljem. Kuid probleem on selles, et sellise tarkuseni saab mees jõuda alles kogemuste kaudu, ja alles siis kui ollakse eluõhtu veerel. Inimene ongi oma olemuselt ei midagi muud kui kerjus, olememata sellest, kas olakse aus või petisest kerjus - kerjuseks jäädakse sellegi poolest lõpuni.
N
naised  /   10:39, 10. märts 2018
saevad hoolega oksa, millel ise istuvad. ega piiblis poleks muidu sellekohast hoiatust.
P
pagan  /   11:49, 12. märts 2018
sa oma piiblitarkuse võid panna kenasti sinna, kus su esimese klassi ajalooõpikud vedelevad.
M
miks  /   10:47, 10. märts 2018
naine kogu aeg küsib mehelt, kas too ikka teda armastab. ikka selleks, et teada, kui kõvasti on mees konksu otsas. mees tavaliselt valetab.
S
selge   /   11:24, 10. märts 2018
Naised tahavad lõunamaa mehi. Levivad Skandinaavias tehtud videod, mismoodi pagulaskeskuse töötajad lasevad töö ajal pagulastel ennast paljundusmasina peal rahuldada. Mis moodi nad on vahele jäänud avevalt et kohe. Selge kelle jaoks nad maale toodud on. Tahetakse olla vabad inimesed ja oma vanamees on juba ammu maha jäetud, kui nõuetele mitte vastav.
S
saabki tehtud  /   15:31, 10. märts 2018
senikaua kuni meeste,naiste teemade kägus yksteiselt silmi välja nokitakse
  /   11:39, 10. märts 2018
hea artikkel. seekord tõsiselt.
N
Noojaah  /   12:10, 10. märts 2018
sllega on umbes samamoodi kui ühe kaks korda lahutatud naisterahvaga.
Esimene mees oli muidu hea, sest teenis hästi ja nad võisid endale kõike lubada. Kuid mees oli kodus liiga vähe, seepärast mindi lahku.
Teine mees oli hea, sest oli kodusem, aga teenis vähe ning mindi lahku.
Meest, kes oleks kodune ja teeniks samas hästi, pole ta seni leidnud.
I
Irf  /   12:48, 10. märts 2018
Selliseid mehi polegi, kui just logardist miljonärivõsu või eaka rantjee otsa ei komista. Mehed suudavad tegeleda yhe asjaga korraga, Kui selleks on töö, siis kannatab kodune elu, sest mees on raha tenimas. Kui selleks on kodu, siis on tööga mingi kamm, sest koduse tööga eriti ei teeni. Isegi kunstnikud või kirjanikud ei teeni, sest peavad end väljaspool kodu promomas käima, et looming myyks. Kodune ja rikas mes saab olla selline, kes on raha saanud päranduseks või siis seda kogu elu teeninud ja alles vanemas eas hakanud pereelu poole vaatama.
M
mõttetu pläma  /   14:06, 10. märts 2018
on küll ja küll mehi, kes suudavad nii normaalselt rahaliselt pereellu panustada kui kodus olla. Kahju, kui mõni on täpselt kahe äärmuse otsa sattunud.
M
Mees, Päris  /   12:14, 10. märts 2018
Eks see feminism kipub viimastel aasatel siinkandis üle võlli minema. Ennustada võib aga peatselt kursi muutust, kus traditsiooniliste pereväärtuste nimel tekib liit meeste-naiste vahel ja feministe oma seltskonda ei võeta.
K
kuulates naisi  /   12:30, 10. märts 2018
Jääb sama mulje. Raske on uskuda, et normaalsed naised , kellel on haridust rohkem , kui kolm klassi lasevad ennast feministidest mõjutada. Feministid on ennast korralikult naeruvääristanud ja näidanud enda olemust. Feministide tegevus ja visioonid ei ole jätkusuutlikud. Pigem jätab see räuskamine poliiitilise kasu lõikamise soovi mulje
N
naistega on nii  /   12:20, 10. märts 2018
naised nõuavad meestega võrdset palka kuid oma mees peab saama oluliselt keskmisest kõrgemat palka. Aga ega naised matemaatikat eriti jaga ka
A
Amatsoon  /   22:13, 10. märts 2018
Mis nende kahe nõudmise juures ebaloogilist on? Naine tahab, et oma mees saab head palka ja et ta ise smamoodi oleks vääriliselt tasutud oma töökohal! Sinu "matemaatika" on veel nõrgem kui su shovinistlik loogika.
  /   12:26, 10. märts 2018
Naine mingu koju ja kasvatagu lapsi!
N
Naine 48  /   12:28, 10. märts 2018
Sellist peremudelit pole juba ammu, kus naine mehele alt ules vaatab.Naised on edukad ja suudavad pakkuda endale ja lastele rohkem, ki keskmine mees. Koik teenused saab naine tänapäeval osta, pole vaja isegi naabrimeest tülitada.
P
päriselt?  /   12:39, 10. märts 2018
Tahaks tutvuda selle statistikaga. Äkki saadad lingi-
R
Roman  /   12:42, 10. märts 2018
Hurraa, elagu paks riik, keda peavad üleval mehed.
H
Harri Kingo  /   12:28, 10. märts 2018
Kes tahab midagi saada, see peab olema väärt seda, et seda tahetut saada. Kapitalism on julm, aga aus - edasi liiguvad vaid need, kellest on kasumi tootmisel reaalselt abi. Sama poliitikas: edasi liiguvad vaid need, kes on võimelised looma sellist sotsiaalmajanduslikku keskkonda, milles kapitalist saab maksimaalselt kasumit teenida. Kapitalismi peamiseks alusteesiks on "Kasum!" Ilusate silmade pärast ei lasta kedagi kõrgele.
Võrdõiguslased on vaprad, aga nad on tegelikult vastamisi kapitalistiku tootmise ja selle aluspõhimõttega - maksimaalse kasumi tootmisega. Nad tahavad, et keegi saaks kõrge koha vaid seepärast, et ta on naine. Paraku, see on lootusetu tahtmine.
Kui naised tahavad tõesti võrdsust vaid seepärast, et nad on naised, siis tuleb kapitalism ära lõpetada. Mis selle asemele tuleks? Sotsialism? Jah, seal on enam võrdsust, seal ollakse kõik võrdselt seltsimehed (ka naised!), aga... seal pole enam majandust, seal pole enam heaolu.
Kui me tahame võrsust rohkem kui endi heaolu - ega midagi - me oleme siis "Back in the USSR!"
R
Roman  /   12:41, 10. märts 2018
Back in USSR! You don't know how lucky you are, boys.
I
Irf  /   12:42, 10. märts 2018
Sotsialismis kehtis kapitalismi põhim,õte edasi. Ainult kasumi asemel oli selleks sotialismiidee levik ja võimu kindlustamine. Kes nomenklatuuri kuulus, see oli võrdsem, kui teised ja elas nagu rikas kunagi - sai haruldasemat ja paremat kraami. Lihtsalt sotsialismi "viljastavates" tingimusteks osutus selliseks kraamiks selline nänn, mida kapitalimaailmas kõik said endale lubada - välismaine kodutehnika, siidisukad, peenem toidukraam, nagu banaanid ja muu taoline. Meil oli see luksuskaup, Läänes aga laiatarbekaup.
N
naine  /   17:07, 10. märts 2018
Iga inimene on väärt et saada, näiteks saada terve olla, elus olla. Võrdõiguslikkust kuulsin juba siis kui olin pioneer. Tol ajal. Pole midagi uut, loosungid vaid, sest mitte kunagi ei saa mitte midagi ega keegi olla võrdne. Ikka on võrdsemad ja väljavalitumad. See läheb teemast välja aga nii näitab elu.
A
Amatsoon  /   19:36, 10. märts 2018
Sinu loogika lonkab nagu puuhobusel! Miks sa automaatselt ja väga seksistlikult naiste panust "ilusate silmadega " seod? Kas kasumit suudavad teha ainult mehed või? Totaalselt ebaküps lapsik tekst. Milleks siduda seda teemat veel erinevate riigikordadega? Sotsialismi ajal olid samamoodi mehed võrdsemad kui naised, aga seda lihtsalt ülidemagoogiliste siltide all. Ja sinu arvamus on läbi ja lõhki vale, et naised soovivad karjääriredelil tõusta ainult selleks , et "ära panna" meestele või lihtsalt selleks , et olla tähtsad, vbl sa ei usu, aga naised soovivad samamoodi maailmale oma panuse anda, elu edendada ja olla kasulik kogu inimkonnale , mitte ainult oma mehele...
K
karjääriredelil?  /   11:37, 11. märts 2018
Hakka ettevõtlusega tegema ja oledki karjääriredeli kõrgemal pulgal, miks ei hakka?
A
Amatsoon  /   11:45, 12. märts 2018
Ma olengi ettevõtja.
  /   12:37, 10. märts 2018
Mulle on jäänud tunne et Eestis naised lahterdavad mehi vaid rahalise seisu pôhjal.Kuidagi väiklane ja rotilik.Estonia
N
naine  /   12:44, 10. märts 2018
Osa naisi tahavad tõesti olla nagu mehed, mõistuselt (ometi on mehe ja naise aju erineva ehitusega) ja füüsilisielt kah, (ometi on loodus andnud naisele jõu ja tugevuse puusadesse, lapse kandmiseks, mitte seljale ja turjale nagu meestel,kes jaksavad mitmeid kordi rohkem tõsta ja kanda kui naised). Täitsa kahju neist naistest, kes arvavad et ajutegevus on neil sama kui meestel, ei ole. Paluks mitte segi ajada erialase tarkusega ja haridusega üldiselt. Naistel ja meestel on teine loogika ja paljudest asjadest arusaamine on erinev.Siinkohal on meestel parem läbirääkimisvõime kui naistel. Naised arvavad, et nad on paremad suhtlejad ja rääkijad aga mehed tegelikult ongi ilma väljaütlemata. Naised nõuavad aga mehed saavutavad. Ometi on keskmine naiste haridustase kõrgem kui meestel. Naistele tundub, et neid pole märgatud aga mehed seda ei arva. Nad ei saa isegi aru, miks naised nii arvavad.
P
pff  /   14:06, 10. märts 2018
Ei ole olemas mingit eripärast "naiste loogikat" ega "mehelikku mõtlemist". On tarkus ja on lollus. Keskmine mees on täpselt sama loll kui keskmine naine. Ainult palju enesekindlam.
N
naine  /   17:01, 10. märts 2018
KUi sa ei tea, et mehe aju ja naise ei ole ühesgused, siis saad nii väita küll mingitest oma arvamustest aga mõtesta enne lahti ja too näiteid, kui väitma hakkad. Mida tähendab tarkus? Ja mida tähendab lollus ja mis suhtes või olukorras see väljendub ühtemood, et väidad nii? Enesekindlus on õpitav, see ei lähtu ajust.
T
te voite  /   15:25, 10. märts 2018
teada poliitikast ja usust ,ajaloostja muust,mis niikuinii nörguvad valedest.maailmatunnetamine on aga naiste kätes.
A
Amatsoon  /   17:34, 10. märts 2018
No sa oled ikka ehe "kodukana" ajudega meestele alluv ning iga nende sõna kuulav Alice Imedemaalt. Kust kohast su "teadmised" pärinevad naiste ja meeste ajude erinevusest ja mis kuradi moodi meestel parem läbirääkimisvõime?? Sinusugused "hüpernaised" tõmbavadki kogu naissoo maine madalale meeste jalge ette maha!
M
mida sa  /   11:33, 11. märts 2018
oma "mainega" peale hakkad, oled juba nende kommentaaridega ennast ebameeldivaks teinud :)?
A
Amatsoon  /   17:55, 11. märts 2018
See, et ma mõne totu jaoks ebameeldiv olen, et tähenda, et ma mul sadu pooldajaid päriselus poleks , Sinu arvamus mu jaoks tühi õhk.
  /   12:46, 10. märts 2018
Naisele võim on tulemus nagu rootsis saksamaal vägistatakse neid ennast ja moslemite poiste poolt!
M
mees  /   12:51, 10. märts 2018
Olen vallaline ja kui naine ütleb, et ta tahab võrdsust, kõike täpselt jagama ja vaatama, et mõlemad ühepalju teeks, siis mina seda ei paku.
Mehed ja naised ei ole võrdsed, mitte kunagi. Naine peab olema naine ja mees on mees.
P
Peaks  /   13:53, 10. märts 2018
soovõrdseõiguseemale kaebama, mis see olgu, naistel on oma päev! Karjuv ebaõiglus meeste suhtes!
S
selge  /   14:00, 10. märts 2018
sellepärast oletegi vallaline.
C
Cc  /   14:13, 10. märts 2018
Sellepärast vallaline, et mees pole naine? :D
!
!!!  /   12:54, 10. märts 2018
Soovitaksin lugeda Mirabilja sarjas ilmunud Henn Kaarel Hellati kaheoalist raamatut "Naiste maailm". Maailmast, kus kogu võim on naiste käes ning mehed sellest sisuliselt välja tõrjutud, isoleeritud. Ja kes on veel vaid naiste sõnaõigusta teenindajateks soo jätkamise valdkonnas.
N
naine  /   14:00, 10. märts 2018
Mina olen eestlane ning naine. Loll, väheteeniv ning kõike muud toredat, mida eelnevad kommentaatorid on meie naistele omistanud:) Reaalsus on aga see, et minu abikaasal ei ole tööd olnud üle kolme aasta. Sõna otseses mõttes pole ta koju toonud selle aja jooksul mitte ühtegi eurot. Maksud saavad makstud minu palgast. Me kumbki ei suitseta ega joo, autot meil ei ole. Lihtsamad remonditööd ning lambipirni vahetamised teen mina. Süüa teen mina. Koristan mina. Seks on tavaliselt korra ööpäevas, nädalavahetusel 2-3 korda. Koos oleme olnud üle 7 aasta. Miks ma sellist meest talun! Kaks põhjus vist ainult- armastan teda ning erinevalt 99% teistest meestest- ta ei valeta.
Mina arvan, et kui kaks inimest teineteist tõesti armastavad ja üksteisest hoolivad, siis pole vahet, kes toob koju raha või kes teeb söögi. Lihtsalt sellepärast koos elada, et kõik teised elavad, ei ole mõtet. Veel vähem on mõtet koos elada laste pärast. Kui mees ikka tunneb, et ta ei suuda ainult ühe naisega olla, siis tulebki jääda üksikuks ning otsida lühisuhteid. Kui naine tunneb, et ta ei soovi näiteks seksida, siis tulebki jääda üksikuks, kuna meest piinata ei ole vaja.
Mehed ja naised on ju nii erinevad. Miskipärast on tekkinud süsteem, kus vägisi mees ja naine paari pannakse ning abiellu sunnitakse. Ehk oleks aeg sellest süsteemist loobuda!
E
Einstein  /   14:05, 10. märts 2018
Selles mõttes Einstein, et kõik on suhteline ja on alati olnud. Minu naissoost eellaste hulgas ei ole olnud - vähemalt ma pole kuulnud - ühtegi naist, kes oleks oma mehele alt üles vaadanud, või seda tahtnud. Mina pole seda teinud, mu tütar ei tee. Tütretütar on veel väike, aga ei usu, et temagi hakkaks, kui ta sellist asja kodus ei näe. Alt üles vaatamine ei ole lugupidav suhtumine.
N
naine  /   14:20, 10. märts 2018
üks on kindel, naine elab ilma meheta vabalt ära aga mehed katsuge ilma naiseta ära elada- ei saa
M
matsu  /   15:24, 10. märts 2018
Suurepäraselt elab ka naisteta ära!
.
...  /   09:50, 11. märts 2018
Olen juba 8 aastat elanud suurepäraselt
E
elukogenud m  /   14:33, 10. märts 2018
Naised tahavad eelkõige võrdsust palgapäeval, muul ajal võiks mehed ikka mehed olla.
M
Mehel kulub rohkem raha  /   17:42, 10. märts 2018
No aga Meestele ei tehta teatri pileteid välja, ei viida töölt koju ukse ette, või ei anda kingitusi pudel õlut!
T
tts  /   15:37, 10. märts 2018
Mehed soovivad, et naised oleks ilusad ja õrnad, teeksid samas ära kõik kodutööd, hoiaksid lapsed, teeniksid raha nii palju, et saaksid iseend ja lapsi ülal pidada, ei küsiks mehelt raha, hoopis annaks, kui mehel puudu jääb. Ja selle kõige juures peaks need naised meestele andunult alt üles vaatama ning neid tingimusteta perepeadena tunnustama.
D
das  /   16:15, 10. märts 2018
Et siis kodutööde ja laste kasvatamisega saavad hakkama ainult koledaid ja maskuliinseid naised?
Olles mees ja tehes ise ka kõiki kodutöid, ei mõista ma nende naiste vingumist, kes arvavad et pesumasinasse pesu viskamine, tolmuimejaga korra nädalas toa üle tõmbamine, pliidi taga kulbi liigutamine kohutavalt raske töö on. Tõesti, ma ei salga, see on nõme ja tüütu töö aga raskeks seda küll nimetada ei saa.
Kui võtta statistika, mitu naist mehe rahakoti peal istub ning mitu meest naise rahakoti peal istub siis julgeks küll väita, et see on tugevalt kaldu sinna, et on terve ports täiselujõus naisi, kes peale laste suureks kasvamist ei ole ikka endale tööd leidnud ning elavad mehe rahakotil. Ma oma tutvusringkonnast ei tea ühtegi meest, kes naise rahakotil elaks, vastupidiseid näiteid on aga hulgim. Vähem vingumist härra võrdõiguslane proua!
T
to tts  /   16:45, 10. märts 2018
Jah nii see on, ega ilmaasjata õelda et naise kasvatada on nii laps kui mees. Naise kaelas on kõik olnud, aga nüüd pole naised enam nõus orjad olema, hakkavad feministideks. Ja kohe näha et meestele see ei meeldi, mehed tahavad et naised ikka vaiksed orjad oleksid.
H
Heh  /   11:27, 11. märts 2018
"naise kasvatada on nii laps kui mees" tähendab seda, et naine suudab meest muuta, mees naist mitte.
M
mees33  /   15:51, 10. märts 2018
Suht õige jutt artiklis. Ise pole ka aru saanud, mida fakki naised tahavad. Eesti naised on jubedad.
Ühel hetkel tahavad võrdsust, siis alles oli naistepäev ja käiakse vihaste nägudega ringi, et "oot, miks sa midagi ei kinkinudki ve" Ja siis minge autoekspert kodulehele seal on suurelt kirjas "Naistele on auto kontrollimine märtsis tasuta" - kui see ei ole sooline diskrimineerimine, siis mis see on? Mehed peavad sama asja eest maksma 39 eurot.
M
mürakaru  /   16:11, 10. märts 2018
Ei kinnita , ega lükka ümber.Tihti vaatavad naised ka ülevalt , aga sagedasem on see kui vaatavad alt.
A
Amatsoon  /   17:41, 10. märts 2018
Meestele jaoks on loodud eraldi ajaveetmiskohad: stripiklubid. Naistele pole midagi seesugust tehtud, meestele on suunatud enamus muusikavideote kaanepilte paljaste taguotsadega, naised otsigu ise pilte. Mehed võivad rahumeeli pissida kuhu tahavad, segamatult, ...naised ei tohi tänaval isegi beebit imetada.
M
mees33  /   18:51, 10. märts 2018
Mis rumal jutt see on? Kes keelab naistel stripiklubis käia? Need muusikavideod, paljad tagumikud paneb paika nõudlus. Mehed ei tohi pissida kuhu tahavad, mis rumal jutt see on? Mina rääkisin konkreetsest casest (autoeksperdist), kus vastavalt sellele mis soost sa oled, võetakse raha.
A
Amatsoon  /   19:15, 10. märts 2018
No, kas ma pean uuesti selgitama? Mida ma sinna stripikluppi lähen, kui seal on paljaks võetud naised , mitte mehed . Kogu meelelahutusmaailm on endale võtnud sihtgrupiks mehed,,,miks muidu on absoluutselt kõik Youtube uued lood palja naisekehaga mõne väga harva erandiga. Üldistasin meeste käitumist näitega pissimisse kohta , aga nii see ju on: maantee ääres oma toiminguid tegev mees on täiesti tavaline nähtus; ja vbl oled lugenud viimase aja trendist sõimata läbi naised, kes oma imikut nt. kohvikus otsustab sööta? See konkreetne juhtum autoremonditöökojas on absoluutselt olematu tähtsusega minizhest naistele nende tähtsa päeva puhul heatahtlikkuse näitamiseks.
N
netis  /   11:24, 11. märts 2018
ju paljaid mehi nii palju, kui soovid :).
N
naine  /   15:09, 11. märts 2018
ma ei läheks stripiklubisse ka siis mitte, kui seal oleksid alasti mehed.
M
mees33  /   19:56, 10. märts 2018
Sellepärast ei ole, sest ei ole piisavalt klientuuri. Teie olete pigem erand.
See on tore, et see paned võrdusmärgi maantee ääres urineerivale mehele ja kohvikus imikut toitvale emale. Mul ei ole midagi selle vastu kui ema toidab oma last maantee ääres. Küll, aga on mul vastu kui mees hakkab keset kohvikut ku_ele või ükskõik kus teiste ees. Ja see "minizhest" maksab 39 eurot. No ma ei tea, minule, kes ma teenin kuus 900 eurot bruto, pole see väike summa tegelt.
A
Amatsoon  /   20:13, 10. märts 2018
Kuidas saab mõelda, et panin nende tegevuste vahele võrdusmärgi? Lihtsalt paljud meeste poolt tehtavad tegevused on leebema kriitika all, ,k.a. sage flirt või muu taoline käitumine. Ja mis puutub sinu arvamusse emade ja beebide suhtes,,,siis oled sinagi positiivne erand. Seda 39 euro suurust vahet arvuta nii, et kui eesti naised teenivad 25 % vähem , kui mehed, siis sinule on see summa ikkagi köömes võrreldes töötava naisega , kes just remonditöökojas sinult pahase pilgu osaliseks sai :D
R
reaalne näide elust  /   16:07, 10. märts 2018
Võrdsus naiste moodi näeb tööl välja nii, et kui on vaja 15kg detaile ühest kohast teise tõsta, kui üks mees suudab sellega hakkama saada, on samale tööle vaja kahte naist ja loomulikult peavad mees ning kaks naist saama palgapäeval sama palga, missest et mees tegi üksi kahe naise töö ära.
S
see ju tükitöö,  /   01:00, 11. märts 2018
tükitöö puhul oleks õiglane, et kui tüki kandehind on 1, siis ei pea see olema naistel automaatselt 0,75.
Ära luuleta, vastik on! Sa ei kujuta ette, millist kahju sa tekitad meeste mainele sellise hämaga. Tublid mehed on tublid, aga vähe tagasihoidlikkemal raske läbilüüa, kuna on selliseid sinusuguseid ebaõiglasi hämajaid.
K
kaili  /   17:15, 11. märts 2018
Kus kiviajas sa elad? Kas teil tõstukitest pole midagi kuuldud? telfer? rocla? Toores füüsiline jõud ei maksa tänapäeval enam midagi, kaasaegsete abivahendite toel teeb naine täpselt sama palju tööd kui mees. Iseasi muidugi, kui usinad on tööandjad neid uuendusi kasutusele võtma, eks need maksa ju raha ka. Aga see on omaette teema. Jäägu meestele see rõõm, et nad oma füüsilist üleolekut saavad näidata.
E
ehk  /   16:37, 10. märts 2018
Nende soov on täitunud. Samat öö eest on sama palk. Õigusion neil rohkem. Kohustusi vähem....Mida veel?
A
Amatsoon   /   17:36, 10. märts 2018
Too välja 1 õigus, mis on naistel rohkem !
H
Heh  /   11:21, 11. märts 2018
Naine valib endale partneri,
see määrab kõik.
S
saada  /   11:21, 11. märts 2018
sexi iga kell ja veel palju muud, ma pole juba 10 aastat saanud.
I
imelik  /   10:20, 12. märts 2018
miks sa selline äpu siis oled
T
teate  /   16:47, 10. märts 2018
Nüüd on näha et mehed ei saa ilma naisteta hakkama ja tahavad et naised kodukanad oleksid. Kohe kui naised iseseisvamaks muutuvad ja rohkem õigusi nõuavad, hakkavad mehed neid feminatsideks halvustama. Elagu intelligentsed ja soojad inimesed.
M
muidugi me teame  /   00:54, 11. märts 2018
asi on veelgi hullem, nad tahaks, et oleks tööl käiv kodukana, et teeniks ja kergendaks meeste palgatööd, samas sooviks, et teenindaks kodus, oleks juhiabi-sekretär, kes mehe eest mehe sugulasi meeles peaks ja tähtpäevadel tervitaks...ja mõistagi arstiaegu mehele sebiks ning teda õigeaegselt arstile tariks, lisaks võiks ta läbi sõrmede vaadata mehe truudusetusele, sealjuures õnnetu olles kuna silmnähtavalt hoolib mehest, ning ise mehe surmani truu olles...tegelt peale mehe surma ikka ka.
Kahjuks, paljud pole soojad ega intelligentsed, paljud mehed on küünilised egoistid, kellele isiklik sekundiline nauding isegi oma lastest tähtsam on.
K
kitsid  /   11:20, 11. märts 2018
egoistid on hoopis naised ja lisaks juhmakad ka, kui ei saa sellest aru.
M
mees  /   19:08, 11. märts 2018
Loomulikult ei saa! Ilma naiseliku energiata on raske hakkama saada! Lugupidamine peab olema vastastikune! Nagu Vonnegut ütles" Vähem armastust ja rohkem lugupidamist"!
A
Amatsoon  /   16:56, 10. märts 2018
Artikkel on mõistlik. See teema on lai ja sügav, sellesse peaks tungima sügavuti, mitte tatti pritsima. Mehed on harjunud olema maailma keskpunkt. Kui enamus töid nõudis mehe rammu ja sõnaõigus oli kiivalt hoitud meeste käes, istusid naised kodus. Nende õnn oli ootaja roll. Tänapäeval pole enam naine nii loll, et ta jätaks otsuseõigused mehele. Naine saab kõigega hakkama, mees on võrdne ja partner, mitte Suur Isa. Kuni mehed sellega leppida ei suuda, ..ei hakka nende õuel õnn niipea naeratama, sest pahane naine ...on sõja algus.
N
naised  /   11:18, 11. märts 2018
saavad hakkama, aga miks nad minu abi kogu aeg kerjavad? Mingi rikkurist naised, kes kõik kinni maksavad, aga ikka ise ju ei tee ehk ei saa hakkama.
I
isane  /   22:55, 11. märts 2018
Kui homme päev oleks mehed planeedilt maa kadunud, siis oleks tsivilisatsioon läbi. Kõik tööd mis hoiavad tsivilisatsiooni käigus on meeste poolt tehtud. Ei ehita naised teidj ja maju, ei tooda elektrit, ei paranda torusid, ei sõida merd. Ja need on ametid mida ühepäevaga ei õpi. Naiste ametid on sellised millega saab hakkama enamik mehi, õpetaja, poemüüja sekretar jne. Ainus kitsas koht on arstid ja õendus aga ka seal on mehi siiki parasjagu, et teadmised ei kaoks.
Kui aga naised kaovad siis asjad jäävad toimima, vaadake töökohti kus töötavad naised ja saate aru, et need on suures osas mugavus töökohad. Muudavad elu mugavamaks mitte ei hoia seda käigus. Kahjuks ei ole siiani naised suutnud inseneri erialasid suurel hulgal õppima asuda. Astuge siisse tehnika erialadele ja te näete, et mõni üksik õrnemasoo esindaja aga minge vaadake ajalugu mõni üksik mees. Ja mis kõige hullem kui naised peaks maailmast kaduma siis mehed on nii lollid, et väljasuremise asemel leiutavad naise uuesti.
Ä
äike  /   11:38, 12. märts 2018
Mis tööd need on, mis hoiavad tsivilisatsiooni käigus? Inimest toidab maa ja loodus., selle on mehed juba peaaegu hävitanud. Tuumapommi tegi ka mees, samuti mõõgad , tankid ja püssid,,,peab veel jätkama??
E
emane  /   13:12, 12. märts 2018
kui naised ei viitsiks inimesi kasvatada, siis lennukeid pole vajagi. Tuhandeid aastaid on inimesed saanud hakkama lennukiteta, aga lennuk kaotab inimeseta igasugu mõtte.
N
nh  /   17:28, 10. märts 2018
ma olen vähemalt 2 sellist naist kooselu jooksul üles putitanud- paraku nende sooviid olid kõrgemad ja mind, kui meest kasutati materjalina!
Ä
ära kujuta ette,  /   00:44, 11. märts 2018
materjali ju polnud. Olid rikas? Olid mees? - Ei üht ega teist, puhas illusioon vaid ärakasutamisest. Polnud meest ega mingit muud materjali...ega hakka olema ka, ainult eidelik hala ja ving. Ütle veel, et naised vinguvad...ma lausa aplodeeriks meeste jõuetusele ja õpitud abitusele.
R
reaalsest  /   11:16, 11. märts 2018
elust ei tohi kirjutada, kohe hakkab emane vinguma, et mees vingud, ikka vaja pilvedes hõljuda :)?
.
.  /   12:18, 11. märts 2018
Meil on ju võrdsus juuu. Vinguda võivad kõik.
1
11,16  /   19:40, 11. märts 2018
Mis see reaalsus on siis? Sinusugune väiklane mees käis raha välja:)))) Sul oli raha kohe nii palju:)))) Ja lausa kahele:)))
Sa loe oma komm vähe kõrvalise pilguga! Sellised mehed pole helded ja pole neil raha ka, sest nad pole kuigi hakkajad. Hakkaja mees ei vingu eide kombel. No päris ausalt kohe. Ja sa tead seda ise ka ju, no vingumise kohapealt sa ehk ei oska end adekvaatselt hinnata, aga raha koha pealt peaksid ju jagama küll, et seda sul pole olnud, ei ole ega tule.
H
Heh  /   11:19, 11. märts 2018
Loodus on Maal asjad nii seadnud, et naine on mehele eesmärk, eesmärk omaette.
Mees on naisele siiski vaid vahend.
M
mehi kasutatakse ära  /   12:45, 11. märts 2018
Naised kasutavad oma materiaalsete soovide täitmiseks seksi.
S
selleks võrdsust vaja ongi.  /   18:39, 12. märts 2018
Ei hakka naine sind seksiga manipuleerima, kui sama palju palka saab.
Loogiline ju?
Sinul ka siis muret pole, et raha naiste eest peitma pead.
.
.  /   17:48, 10. märts 2018
Töötasin aastakümneid Soomes.
Seal oli küll niimoodi, et mehed rabelesid mehe kombel, ja naised naise kombel. Ja tootvas tööstuses maksti vastavalt töö tulemusele, mitte mingi soolise võrdsuse printsiibil.
Ja olidki naiste palgad väiksemad.
Samas--näiteks kaubanduses maksti saalitöötajatele ja kassapidajatele võrdselt.Olenemata soost.
H
Heh  /   11:18, 11. märts 2018
Ma ei ole veel näinud Eesti meedias näidet, kus objektiivselt võrdsete töötulemuste puhul makstaks mehele rohkem, kui naisele. Küll aga makstakse ntx IT juhtimises naisteel rohkem, kui meestele.
Võrdsus :)
A
Amatsoon  /   18:01, 11. märts 2018
Miks sa seda Soomet siia tood, seal on naiste meeste palgad palju võrdsemad ning,,muide Soome on 1 feministlikuimaid riike.
A
Amatsoon  /   17:49, 10. märts 2018
Kui kaua peab inimestele pähe taguma, et jõuaks ükskord kohale: Võrdsus tähendab võrdset kohtlemist ja võrdseid tingimusi mitte naiseks ega meheks olemise kaotamist. Naiselik ja pehme ja tundlik naine võib olla pere ülalpidaja, hoolitseja , partner, oma mehe jaoks . Tugev , mehelik enesekindel mees võib olla tubli laste kasvataja , ükskõik millise "naistetöö" tegija ja oma naisele kaitset ja tuge pakkuv võrdne partner. Elu oleks väga palju rahulikum ja harmoonilisem, kui inimestele kaasa poogitud rolle natukenegi segada ja kontrolli alt välja lasta.
T
tegelikult,  /   01:09, 11. märts 2018
inimestele ei peagi, aga vähe väetimad vajavad järgivedamist. Küll nad ükskord ära harjuvad.
Olgem ausad, praegu ei usukski, aga feminism on löögile saanud.
Naised üksi ei oleks saanud hakkama, oli ka toetavaid mehi, ja neid pidi palju olema.
Seega on olemas norm mehi ja norm naisi, vaatamata sellele, et meestel on olnud võim ja lisaks ka meeste emad on ju ära keeranud naiste vastu. Tundub võimatu, aga võrdsus võtab maad
K
Kaili  /   17:05, 11. märts 2018
Inimesed, saage juba ükskord aru- mees ja naine ei ole VÕRDSED, vaid VASTANDID, mis teineteist täiendavad. Sooneutraalsus on üks läbinisti jabur ja ebareaalne sotsiaalne konstruktsioon, see ei ole bioloogiliselt ega füüsiliselt võimalik, sest inimese sugu on kindlaks määratud kõige elementaarsemal tasandil- nimelt raku tasandil, DNA-s. Seda muuta ei saa, võib ainult väliste sootunnuste kallal nikerdada ja siis mängida, et ollakse keegi teine. Võrdsed võimalused ja kohtlemine on hoopis teine asi, selle on naised endale kätte võidelnud ja olgem selle üle rõõmsad. Aga liiale ei maksaks ka minna, muidu mehed ei olegi varsti enam mehed. Jäägu ikka igaühele tema eripära alles.
K
keegi ei ütlegi, et kõik ühteviisi võrdsed,  /   19:34, 11. märts 2018
aga võimalused peavad võrdsed olema. Kui mul on matemaatiline mõttelaad, ei pea ma matemaatiku kohta külajoodikule andma, kuna tema mees, aga mina kõigest naine, ning mehed on ära otsustanud, et naisele matemaatika ei sobi.
Sajandeid pole naistele haridust lubatud, samas kõik need sajandid alla joonitud, et naine loll.
Me ei tahagi olla sama suured ja sama tugevad, me tahame võrdseid võimalusi. Ma ei vaata alt üles mehele, kes on selle arvelt targem minust, et ta mul õppimist keelab ja veel mõnitab lolliks. Ma vaatan alt üles mehele, kes on tublim ja targem, vaatamata sellele, et meil stardipositsioon sama olnud.
Kuid tublisid mehi pole palju kahjuks, seega suur osa naisi on ülejäänud meestest tublimad. Ja oleks igati ebaõiglane neile seda keelata seetõttu, kuna paljud viletsamad mehed end naistest üle tahavad tunda.
Eaüiglane oleks see ka laste suhtes, kui kõigil kästaks alluda lollipoolsele mehele.
Õige mehe kõrval tunneks ennast naisena ja loomulikult hõlbustaks tema elu. Aga päris mehi pole palju, peame ise tublid olema ja ise lapsi kasvatama, seepärast peab olema meie tükitöö hind sama olema.
J
jjj  /   06:36, 11. märts 2018
võrdsus! Naine ja mees ei ole võrdsed. Kuidas ka püüaks tõestada, on naisel elus ülesanne, mida mehele ei saa nagu mütsi pähe tõmmata - see on ülesanne olla ema, sünnitaja ja lapse kasvatamisel 24x7 olla ema. Tõestada seda, et naine saab olla mehega võrdne igas töös - siis tuleb meelde tuletada tõsiasja, et mehe ja naise aju ehituski, mõtlemine, on erinevad. Kuna me jub ammu ei saa aru, et mehel ja naisel on elus kanda erinevad ülesanded, siis ei saagi keegi õnnelik olla. Naised jäävad võitlejateks. Mehed väsivad naiste võitlusest.
Ja veel - lõputus kõikelubatavuses unustame, et seks ei ole mänguasi, kus piire pole, reegleid pole, kõik on võrdsed. Seda mänguna võttes on naine kaotaja, kui ta ei ole nii tugev, et kanda raskused -
kasvatada lõbustuste lõppedes üles lapsed, võidelda terve maailma ees meessooga - nad ei aita lapsi kasvatada, ei maksa laste kasvatamiseks. Või soovimatu raseduse korral teha läbi operatsioon, mis jätab enamusele naistele alanduse ja haava hinge elu lõpuni.
Naine on see, kes valib omale eluviisi ja kui naine seda enda suurt vastutust ei tunnista, ei tee arukat partneri valikul, siis tuleb meedias võidelda meestega. Meest ei saa ju valida ja endale ligi lasta mängides. Elu ei ole mäng. Või et on siiski, kui naisel on arukust
H
Heh  /   11:08, 11. märts 2018
Asjalik kommentaar, jjj, nii on!
Lisan veel, et igasugu pereterapeudid näitavad vaid osa aspektidest, mis suhete juures olulised on. Nad ei räägu (ja ilmselt ei teagi) suhete elutsüklist; naise sisemisest vajadusest hankida perre erinevaid geene (oma järeltulijate läbilöögivõime parandamiseks); mil moel ja määral muudab naine oma hoiakuid ja suhtumist enda valitud partnerisse, et neid teisi geene hankida jne jne jne.
Kokkuvõttes - kui tsivilisatsioon/kultuur on oleanud juba mitu inimpõlve rahus ja heaolus nii, et mehel kaob ära kaitsja roll, siis tekibki selline matriarhaat, nagu täna näha on. Emased räägivad intensiivselt soorollide muutumisest ja nõuavad midagi, millest mitte keegi enam hästi aru ei saa.
Selline olukord lõpeb kiirelt - naised ise vahetavad välja need isased, kellele nad on pähe istunud. Need isased tulevad oluliselt traditsioonilisemast kultuurist ja muudatus toimub väga kiiresti.
:|
J
just  /   13:21, 11. märts 2018
ja nii nad saavadki oma uue rassi,sel ajal kui meie siin üksteisel silmi peast nokime
R
R  /   03:41, 19. märts 2018
Kes nad?
E
et siis  /   11:03, 11. märts 2018
Nägin dokfilmi mingist kalast, kes kuni 10 eluaastani on emane ja siis muutub isaseks. Ei tea kas kõigega võitlevad naised sooviksid ka sellist elukorraldust?
O
oleks  /   11:11, 11. märts 2018
ju täiesti põnev nii iga 10. aasta tagant muutuda :).
M
mehed!  /   11:55, 11. märts 2018
kotid peast ja ärge müüge oma naisi lapsi ja maad maha
M
mehed  /   11:56, 11. märts 2018
siis ei roni ka keegi te vöimutsooni
A
aga  /   12:53, 11. märts 2018
see ärritabki,et kommenteerite siin anonüümselt naiste vastu ja vaenlane on mujal....liiga tugev?siis jätne vähemalt silla nosimine,te seisate selle peal.
M
mees  /   12:04, 11. märts 2018
Ma ei ole kunagi soovinud, et minu naine oleks kodukana, kes mulle alt üles vaataks! Aitan oma naist kodutöödes, tegelen lastega, mis on kõik täiesti normaalsed tegevused, mis kuuluvad pereelu juurde! Ei soovi mingit ümmardamist, vaid head läbisaamist, üksteisest lugupidamist nind seda, et naine vahel tuleks, käe õlale paneks, kallistaks ja ütleks midagi, mis teeks hinge soojaks! See ei ole vist palju nõutud?:)
M
mul vastupidi,  /   17:14, 11. märts 2018
mida vähem naine kodus on, seda parem, ei mingit kodukana.
M
mai  /   10:18, 12. märts 2018
oled tubli mees, kahjuks sinusuguseid vähe
M
mees  /   11:57, 12. märts 2018
Tänan heade ütluste eest! Tulemus, mis ma sain oli see, et mind reedeti teise mehega, lahkuminek, lastest ilma jäämine...Veider on see, et kui Sa pead midagi väärtuslikuks - perekond- siis millegipärast jäed sa sellest ilma! Aga jah, suhtes peab üksteisest lugu pidama!
N
Naine  /   14:41, 11. märts 2018
Mina soovin suhelda ainult inimestega, kes on minu meelest ägedad ja vaatangi neile alt üles mõne omaduse poolest vähemalt /mitte kõige osas, aga siiski - olgu sõbrad või kaaslased.
Probleem on pigem selles, kui teine hakkab ülevalt alla vaatama, kui see peaks juhtuma, siis on aeg suhe/sõprussuhe ära lõpetada või pausile panna. Las tuleb maa peale tagasi.
L
linda  /   15:50, 11. märts 2018
käite vööral rindel,lehvitate läände,itta näitate hambaid,joote antidepressante ja jooksete malakad püsti valede meeste taga ja siis ütlete siin anonüümselt,et me nöiad oleme
L
linda  /   15:56, 11. märts 2018
lapsi varastatakse,lapsi vägistatakse,vähiravim maksab 170000 mida vanemad siis kerjama peavad.ümberpöörd,teise suunda....
K
konsa  /   07:22, 12. märts 2018
PERETERAPEUT: naised tahavad olla meestega võrdsed ja samas endiselt neile alt üles vaadata
.-.-.-.-
see on täiesti eksitav teema püstitus, sest inimesed kirjeldavad VÕRDSUST erinevalt, no näiteks osa võrdsust propageerivaid naisi ei kujuta ette, et nad SÕJAVÄKKE aega teenima lähevad
H
hmm  /   11:31, 12. märts 2018
mina kujutan seda ette küll, aga siis peaksid sina ette kujutama , kuidas sa sünnitama lähed.Nii, et võrdsus selle teema koha pealt on olemas praegu.

Loe ka neid lugusid