2
fotot
Erkki Sarapuu (Daisy Lappard)
Jaga:     
Naisteleht

Erkki Sarapuu: vaktsineerimata lapsed võiksid käia eraldi lasteaias (126)

Nende laste hulk, keda vanemad on otsustanud vaktsineerimata jätta, üha kasvab ja ka tagajärjed on käes: juba hääbunud nakkushaigused ohustavad meid taas. Kas pooldad mõne teise riigi eeskujul seadust, mis ei lubaks lasteasutustesse meditsiinilise näidustuseta vaktsineerimata jäetud lapsi?

Erkki Sarapuu, saatejuht: "Vaktsineerimata lapsed võiksid käia eraldi lasteaias."

Kummaline, et miskipärast on osa lapsevanemaid otsustanud oma laste vaktsineerimisest loobuda ja seepärast ohustavad mitte ainult oma laste, vaid ka nendega kokku puutuvate laste tervist. Hea näide on äsja leetritesse haigestumise juhtum Viimsi koolis. Minu seisukoht on, et vaktsineerimata lapsed võiksid käia eraldi lasteaias. Kohe leidub ka mõni tegelane, kes hakkab väitma, et kui vaktsineerimata laps haigestub, siis kaitsepoogitud laps ei haigestu ... Minu meelest on see egoistlik lähenemine. Tänapäeva meditsiin on piisavalt heal tasemel, et seda usaldada. Eks leidub ka neid, kes hakkavad mu seisukohta materdama: vaktsiinid olevat üks ravimifirmade äri, suur tuluallikas jne. Aga samamoodi on ka alternatiivmeditsiinis «ärimehed», kes enda tooteid turundavad – teistmoodi, kuid teenivad ikkagi tulu. Seega ei ole vaktsineerimise nõudmine tavalasteaias minu arvates üldse halb mõte.

53 kommentaari

C
Chätrin-Cherili  /   09:10, 4. apr 2018
Huvitav, mida antud küsimuses arvab Hillar Kohv, Tõnu Tepandi ja Georg Malvius.
N
nunuh  /   09:27, 4. apr 2018
Arvata võivad ainult 101 puuslikku?
Minu meelest väga hea mõte Erkkil ja ei ole vahet, kas hea mõtte käis välja Hillar Kohv või Taavi Sinisokk.
P
Palun jätke   /   10:16, 4. apr 2018
nn. demokraatlikus ühiskonnas midagigi, mille üle saaks inimene ise otsustada !
K
kuni tehakse ilma mingi taustakontrollita  /   11:03, 4. apr 2018
Seni, kuni tehakse vaktsiini ilma mingi taustakotrollita võimalike haiguste või allergiate kohta, pole kellelgi õigus vanamaid, kes vaktsiinidest keelduvad, represseerida.
  /   11:10, 4. apr 2018
Allergiad kujunevad välja kogu elu jooksul, keegi ei tea lapse kohta kindlalt, kas ta on või ei ole allergik.
.
....  /   09:16, 4. apr 2018
Sarapuu ka lolliks läinud...
A
Ainult raha!  /   10:06, 4. apr 2018
Hari ennast Sarapuu.Vii asjaga kursi.Ja vaksineeri ennast .Tee uuring , palju arstid ja nende lähedased on vaksineeritud?Küsi, kas arst annab allkirja kui Sind vaksineerib, et kõik on ohutu?
I
Idjoot kuule...  /   10:22, 4. apr 2018
ära aja lolli juttu!
T
to ainult raha mine pane ennast kappi kinni  /   10:25, 4. apr 2018
tean palju arste kelle lapsed on loomulikult vaktsineeritud mis sog a sa ajad
M
mitte ainult  /   10:26, 4. apr 2018
Vii ka kursi ;;)), ikka kurssi! Arst teadupärast ei anna ühegi ravi korral allkirja, et mõjub, et on tõhus, et ei ohusta. Arst annab lihtsalt endast parima, on loomulikult ka arstide lähedased vaktsineeritud. Erilasteaed oleks hea mõte ja tasuma peaks nad selle eraviisiliselt ka ise.
M
Michelle  /   10:33, 4. apr 2018
Mina olen arst ja Minu lapsed ei ole vaktsineeritud ning EI kavatsegi neid vaktsineerida.
I
Idjoot  /   10:36, 4. apr 2018
Kas Te teate , mida sisaldavad vaksiinid ja millised on kõrvalmõjud?Miks vaksineeritud inimesed jäävad ikkagi haigeks?Miks?Ja väga haigeks ja pikaks ajaks.
K
KUI arst  /   10:36, 4. apr 2018
Igal juhul erand, vähemus.
N
no ja  /   10:39, 4. apr 2018
Kas ikkia jäävad. Kas ikka kõik? Kas ikka väga haigeks? EI jää. Jäävad mõned, põevad kergemini.
A
Arst  /   10:39, 4. apr 2018
Olen haritud. Olen ise vaktsineeritud ja minu lapsed on vaktsineeritud - oleme terved, sportlikud ja terved. Sarapuuga igati nõus - vaktsineerimata lastele võiks olla eraldi lasteaiad !
K
kas  /   10:42, 4. apr 2018
Teie diplom on ostetud?
A
Ants  /   10:55, 4. apr 2018
Olen nõus! Siis saavad need vanemad, kes ei taha oma lapsi autismi, astma, allergiate ja muude terviseriketaga ohustada, olla teiste targematega paremini kontaktis. Ühetunnise beebi süstima hakkamine ja ta kasumijanus ravimigigantide ohvriks muutmine on ülimalt vastutustundetu. Laps on kaitsetu oma vanemate taipamatuse tõttu. Alustada soovitan vaktsiinide kõrvalmõjude uurimisest.
T
to ainult  /   11:00, 4. apr 2018
Mul pole vaja end vaktsineerida, kõik need lastehaigused on lapsena läbipõetud ja eluaegne immuunsus olemas,
ainult väga naiivne inimene arvab, et see päästab haigestumisest, sest iga-aastased viirused liiguvad (eriti lasteaias) niikuinii epideemiatena
N
näh  /   11:10, 4. apr 2018
Ei puutu siia igaaastased viirused. Need muidigi on ja jäävad. Jutt on ikka lastehaigustest, nakkushaigustest nt. läkaköha, leetrid, sarlakid jne. Samuti ei puutu ju asjasse kui mõni eit/taat on juba põdenud, laste vaktsineerimine on jutuks.
  /   11:11, 4. apr 2018
arstid ei vastuta vaktsineerimise tulemuste eest, selline seadus võeti just hiljuti vastu.
M
minul  /   11:12, 4. apr 2018
kohe tunne, et vaktsineerimise vastased palgatud
selleks, et vähendada rahvaarvu
T
to Arst  /   12:32, 4. apr 2018
Kuna ühiskond on põhimõtteliselt kokku leppinud (läbi maksude) kõikide kodanike riskikäitumiste kinnimaksmise ja(ebatervislik toitumine, vähene liikumine, vale mõtelmine jne.)ja nendest tulenevad hädad siis oleks üsna ebamoraalne hakata vaktsineerimisest keeldumisest erandit tegema. Pealegi võib üsna kindlalt öelda, et näiteks liigsest saiekeste pugimise loobumisest tulenev salenemine on kindlasti positiivsete kõrvaltoimetega.
Hakkame seda ka nüüd jõustama ?
A
anna mõistust  /   12:37, 4. apr 2018
Kuule kirjaoskamatu-sa hari parem ennast! Tuled siin targutama, ise ei oska õigekirjagi-mine algkooli tagasi! kurssi kirjutad ühe s-ga ja vaktsineeri kirjutad kolm korda valesti -vaksineeri...uskumatu tohman oled, valus lugeda!
H
Hea mõte!  /   10:38, 4. apr 2018
Väga hea idee, olen Sarapuuga igati nõus! Kui teatud grupp vanemaid on nii targad, et tevad ise, mis nende lapsele on parim ( jätta vaktsineerimata) , siis võiksidki need lapsed kõik ju ühes lasteaias koos olla - koos oma ökovärki ajada ja koos haigusi põdeda!
  /   11:19, 4. apr 2018
Las kolivad maale elama saavad värsket õhku puhast enda kasvatatud toitu süüa ja olla vabad sellest lasteaiast muust jamast.Väga õige .
P
Pirks  /   20:35, 8. apr 2018
Miks te muretsete oma laste pärast? Nad on ju vaktsineeritud! :D
  /   10:49, 4. apr 2018
eraldi poed, bussid jne?
A
absoluutselt õige  /   09:18, 4. apr 2018
Kes ei soovi panustada vaktsineerimise kaudu üldisesse heaolusse, ei peaks osa saama ka avalikest teenustest.
A
albion  /   09:30, 4. apr 2018
Väga õige. Tahtlik tervise ohustamine. Sama tuleks teha ka nendega, kes veganluse nime all laste tervist rikuvad. Las valivad, kasharrastavad oma asotsiaalset eluviisi või käituvad ühiskonna heaolu silmas pidades...
J
Jauram  /   09:34, 4. apr 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
M
möura  /   09:49, 4. apr 2018
Need on ikka suures vähemuses, kes vaktsiinist mingid kõrvalnähud saavad. Pigem ikka hea asi.
J
Jauram  /   10:29, 4. apr 2018
Kas sina oled kopikatki maksnud mulle omal ajal Venemaa sanatooriumites ? Oled või ? Kas oled kinni maksnud me pere mure !? Sittagi ! Sandista oma last, jäta MINU laps rahule !!!
S
suur vähemus  /   10:34, 4. apr 2018
Suurest vähemusest m öurad seni, kuni sa ise selle vähemuse hulka kuulud. Siis laulad juba teist laulu. Pagana hea on olla kõrvaltvaataja, saab pilgu ära keerata ja ebamugavustunnet selliste küüniliste avaldustega, nagu sa siin demonstreerid, vähendada. T ülgastav tegelane oled.
8
888  /   11:21, 4. apr 2018
Täpselt las kolivad maale müüge oma Tallinna kinnisvara maha kohe maale vabadusse.
V
Vaktsineerimata lapse ema  /   09:20, 4. apr 2018
Kui te olete vaktsineeritud, siis mida te kardate ???
V
vaktsineeritud  /   09:26, 4. apr 2018
Kardame suurenenud riske.
V
Vaktsineerimata lapse ema   /   09:41, 4. apr 2018
Aga seda et ei karda, et neile süstitakse vaktsiinidega sisse ka abortitud loodetede DNA'd ning looma-ja putuka DNAd!
Kas te üldse teate, et vaktsiinid neid sisaldavad? Uurige, mida tähendab R= rubella, A= abortus
T
tsiisös  /   09:46, 4. apr 2018
parawebist lugesid vä?
V
Vaktsineerimata lapse ema   /   09:50, 4. apr 2018
Võta vaktsiinide originaallehed lahti ja loe.
T
to ema või asi  /   10:27, 4. apr 2018
sind tuleks vangi panna ..ja veel rohkem vangi panna kui su laps saab sinupärast surmava haiguse
1
10.27.  /   10:54, 4. apr 2018
Ähvardamise eest võib vangi panna.
V
Vaktsineerimata lapse ema   /   12:26, 4. apr 2018
uskumatu eks :D ja ma julgen veel oma lastega mööda Kagu -Aasiat ja muud maailma ka ringi reisida.
V
vaktsineerimis vastane   /   13:08, 4. apr 2018
Nõustun täielikult vaktsineerimata lapse emaga. Enne kui te vaktsineerijad suu lahti teete uurige. Seni aga mokk maha. Kahjuks on elu näidanud, et vaktsineeritud lapsed võtavad haigusi rohkem külge.
V
vaktsineerimis vastane   /   13:08, 4. apr 2018
Nõustun täielikult vaktsineerimata lapse emaga. Enne kui te vaktsineerijad suu lahti teete uurige. Seni aga mokk maha. Kahjuks on elu näidanud, et vaktsineeritud lapsed võtavad haigusi rohkem külge.
K
ketcut  /   09:21, 4. apr 2018
Absoluutselt nõus!
T
Tiit  /   09:22, 4. apr 2018
Nüüd hakkame lapsi kastidesse jagama.Esialgu vaktsineerimise järgi, mone aja pärast vanemate töökohtade järgi.
P
poliitha...  /   09:25, 4. apr 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
.
....  /   10:16, 4. apr 2018
Tundub, et mõne jaoks on peamine, et inimene ise ei võiks midagi otsustada, kuidas ta tahab elada ja milliseid valikuid teha, vaid ikka peab kaasa jooksma lambakarjast massiga, kel puudub oma mina, mõtlemisvõime ja otsustusvõime.
N
naisuke  /   09:53, 4. apr 2018
juba ammu pannakse kastidesse rõivafirmade järgi, asi siis seda nomenklatuuri suurendada on...
P
parask  /   09:22, 4. apr 2018
Muidugi peaksid. Tegelikult peaks lastekaitse sekkuma ja rumalatelt vanematelt lapsed ära võtma - vaktsineerimatus on otsene risk elule ja tervisele. Väga tore, kui hakkab levima lastehalvatus, leetrid ja muud rasked haigused, mida hoitakse ära vaktsiinidega. Kuigi jah, rumalate ja mõtlematute vanemate laste kokkukolimine oleks paras katkupesa. Sarnased ümberkasvatuskolooniad peaks olema hoopis eriti rumalate vanemate - veganite- lapsed, kelledele vanemad sunnivad oma ebatervislikku eluviisi peale.
A
Ants  /   10:58, 4. apr 2018
Muidugi ei taha targad süstlapropageerijad teada, miks on toimunud autismiplahvatus ning miks on raske leida last, kellel pole allergiaid. Isegi Donald Trump ei häbene vaktsiinivastaste gruppidega kohtuda. Seal on kõige tõsisem teema just autismi ja vaktsineerimise vastane seos. Tean peret, kellel see probleem on...Rängemast rängem..
J
juss  /   11:34, 4. apr 2018
Äkki tood konkreetseid viiteid selle "autismiplahvatuse" kohta. Samas võiksid tuua kontrollitavaid fakte autismi seosest vaktsiinidega. Ei maksa ikka lolli juttu ajada.
  /   09:28, 4. apr 2018
täitsa nõus
P
paul  /   09:32, 4. apr 2018
Vaktsineeritud võiks kolida mõnele saarele kus nad omaette saaks vegeteerida.
R
ragnar  /   10:33, 4. apr 2018
Lihtsam on sinusugused kuskile saarele peitu panna, siis saate oma lapikul maal elada ja uskuda isekeskis igast jama. Rumalus on ka väga nakkav. Tulge nüüd sealt vandenõuteooria youtube maailmast välja ja usaldage vähe haritumaid inimesi. No ma ka ei saa aru kuidas on võimalik, et mõned inimesed oskavad inimest opereerida, teised auto mootorit parandada, kolmandad lennukiga lennata - ma ei pea neid asju ise süviti teadma, laskma endale antud teemad selgeks õpetada, et neid teenuseid kasutada - rumalatele inimestele on ikka väga raske midagi tõestada, nad niikuinii ei usu, isegi fakte mitte!
Y
yrwe  /   09:36, 4. apr 2018
ei ole mõstlik ühte lasteaeda panna. kes on vaktsineeritud ei hakka suure tõenäosusega haigus külge. need kes vaktsineerimata panna ühte lasteaeda seal on haiguse leviku võimalus mitmeid kordi suurem
L
Leida  /   09:36, 4. apr 2018
Miks hakatakse nüüd lapsi niiviisi teineteisest eraldama? Lapsed on kõik võrdsed. Pigem on parem kui lapsed varases eas põevad haigused läbi, siis neil hiljem neid ei ole. Lisaks raskemad haigused on võimalik erinevate ravimteedega ravida. Ei pea alati lapsi süstima. Lapsed on meie tulevik. Näiteks kui mesi panna ravimtee sisse, siis on võimalik 99% haiguse vastu võidelda. Miks sellest meile ei räägita, vaid tahetakse ainult süstida. Olen prl. Hannah poolt. Ta on väga palju maailmas ringi käinud ja on tark ja arenenud inimene.
A
appi  /   09:44, 4. apr 2018
lastehalvatuse läbipõdenu jääb eluks ajaks maksumaksjalt toetust saama - juhul kui ellu jääb. Peaks tegema hoopis sellise süsteemi, et kooli ja lasteaeda ei võeta, kui on vaktsineerimata. Lapsi ei peaks tõepoolest eraldama - hoopis rumalad vanemad peaks sanktsioonid saama. Sel juhul, kui lapsed oleks vaktsineeritud, ei peaks ka eraldama.
J
Jaa  /   10:12, 4. apr 2018
Millise ravimteega siis lastehalvatuse või tuberkuloosi vastu saab?
R
Ravimtee  /   13:26, 4. apr 2018
Küllap on mõttekas oma immuunsusteemi järhekindlalt tugevdada ja see pole teps mitte vaktsiin, mis seda teeb. Kui immuunsus on tugev, ei hakka nakkused külge.
H
Hipster  /   09:37, 4. apr 2018
Riik ei tohi sekkuda laste kasvatamises sest ta ei panusta sisuliselt mingit raha.
T
to Kalamäe kloun  /   09:45, 4. apr 2018
Riik peab sinusuguste lapsed üles kasvatama?
.
....  /   10:20, 4. apr 2018
Just, mina kasvatan oma lapsi ja mina otsustan, kas vaktsineerin neid või mitte. Seda otsust ei tohi teha mingi "riik", kes ei võta vastutust minu lapse eest, kui midagi juhtub vaktsineerimise tulemusel.
  /   10:29, 4. apr 2018
Sinu lapsed on siis koduõppel ja ei suhtle teistega ühiskonnast?
T
to....  /   10:30, 4. apr 2018
sina ära tule ka minu maksude eest oma halvatuks jäänud lapsele riigilt abi kerjama
M
Mis mõttes  /   10:24, 4. apr 2018
Riik ikka panustab küll: tasuta haridus (kaasa arvatud ülikool), koolitoit, õppevahendid, osa ringide koormusest jne + lastetoetus + tervishoid. Kui selle kõik ise maksaksid, siis otsusta. Isegi see sama lasteaiakoht on odavalt käes.
P
planet  /   09:41, 4. apr 2018
Väga õige. Ja tänaval võiksid nad mingit totakat mütsi kanda. Tegelikult võiks nende vanemate majad ja ärid kuidagi märgistada.
J
Jupiter.  /   10:59, 4. apr 2018
Fooliumimütsikesed võiks peas olla.
M
Mart  /   09:43, 4. apr 2018
Mis aastal Sarapuu arstiks õppis?
T
to Mart  /   09:55, 4. apr 2018
Sarapuu ei esita ju mingeid arstiteaduslikke seisukohti, küll aga esitavad neid "teaduslikke tõestusi" lapiku maa teooriaga sarnastelt saitidelt infot kogunud persoonid.Vaktsineerimatute suur hulk võib tuua tagasi kõik juba unustuse hõlma vajunud haigused.Miks soovivad vaktsiinivastased saada turvatunnet vaktsineeritute arvelt? Kui ikka haiguste läbipõdemine lapseeas on parim kaitse, siis pole ju probleemi seda teha koos, samas lasteaias.
A
Arvamus  /   09:48, 4. apr 2018
...et siis kui üks laps haigestub läheb terve lasteaed?
Ma ise pooldan vaktsineerimist, kuid austan ka inimese õigust teistmoodi otsustada.
Vaktsineeritud lapsed on ju kaitstud ja neid see ei ohusta.
K
ka arvamus  /   09:52, 4. apr 2018
Riskid ikkagi suurenevad. Pigem teha nii nagu mõningais arenenud riikides - lasteaed ja kool ei võta enne vastu, kui vaktsineeritud. Muidu kasvatagu kodus ja kui hakkama ei saa, siis sekkub lastekaitse. Rumalate vanemate kapriiside ja väärastunud mõtteviisi pärast ei peaks lapsed kannatama.
?
?  /   09:56, 4. apr 2018
ohustab ikka, kas haigus tuleb kergemalt või lihtsamalt, aga ta tuleb. Muidu ehk ei tulegi.
Sarjast "Uusi arvamus-  /   09:48, 4. apr 2018
liidreid"?
V
väär info  /   09:50, 4. apr 2018
Uuemate andmete kohaselt on Viimsi kooli juhtumis leetritesse jäänud laps siiski vaktsineeritud, nagu ka tema samuti haigestunud ema. Nii et loo autor haugub vale puu all ja kogu ta teooria kukub kokku.
U
Uku  /   10:37, 4. apr 2018
Ja veel uuemate andmete kohaselt pole üldse tegemist leetritega vaid hoopis nahakaunistusega, mida nimetatud pere lasi omale reisil teha.
A
Aga  /   09:51, 4. apr 2018
Kust neile kasvatajaid saada?
A
ats  /   09:53, 4. apr 2018
mõni imelik vegan-vaktsiinivastane ikka leidub, kes siis oma rumalaid kapriise lastele õpetab
P
Puuteadlane  /   09:55, 4. apr 2018
Nojah, mõistust sel mehel pole. Esitab oponendi väite ja selle asemel et väide ümber lükata ütleb, et tema meelest on see väide egoistlik :) LOL
"...kes hakkab väitma, et kui vaktsineerimata laps haigestub, siis kaitsepoogitud laps ei haigestu ... Minu meelest on see egoistlik lähenemine." No keda see huvitab kas on egoistlik või mitte, ainuke tähtis asi on kas see väide on tõene või väär !
Eesel. "Kas tahad suhkruga kohvi või suhkruta ?"
Sarapuu: "Minu arust on suhkruga kohv egoistlik"
Eesel: "To tra küll, panen siis suhkrut või ei pane?"
L
Lollakas  /   10:03, 4. apr 2018
Vaktsineerimata laps ohustab vaid iseennast, mitte neid lapsi, kes on vaktsineeritud.
Erkil tuleks esmalt aru saada, mida vaktsineerimine annab.
K
Kahjuks loll sõimab  /   10:27, 4. apr 2018
Vaktsineerimata laps ohustab teisi lapsi ja ka täiskasvanuid, kellel vaktsineerimisest hulk aega möödas. Üks ei ohusta, aga kui neid on juba üle 5%, siis läheb jamaks.
A
Ads  /   21:11, 4. apr 2018
Ja kui vaktsineeritud haigestub siis ei ohusta ta vanemaid ega teisi lapsi???
R
ragnar  /   10:41, 4. apr 2018
Millega on teeninud ära kaitsetu laps oma rumala vanema rumalad otsused - selle eest peab ühiskond neid kaitsma. Jätmata kõrvale kohustus, mis pannakse peale haigestusnud lapse puhul maksumaksjale, kõige olulisem on see, et neid lapsi tuleks kaitsta ja anda neil võimalus kasvada nii suureks, et saaks juba ise enda eest otsuseid tegema hakata.
M
MinevikuTulevik  /   10:05, 4. apr 2018
Eelmine sajand arvati ka, et meditsiin on tasemel, kui haigla keldris patsientidele auke pähe puuriti jms. Arvad, et järgmine sajand on praeguste rohtude suhtes teistsugune arvamus?
Ühe lapse haigestumisest imeda selline paanika???
Need rohuhaiged on samas kategoorias usklike, veganite, jms kisendajatega. Meil on õigus, teised kõik peavad minema, tegema, olema. Teeised kõik on lollid jne. Rahunege maha ja elage oma elu.
Mida prääksuda teiste kallal koguaeg? Ei ole te mingid jumalad ja ainutargad siin maapeal, et otsustate, kus keegi käia võib ja mida teha võib. Ja mingi ajakirjanik otsustab ja tuleb rääkima medistsiinist. Sa ei oska vahet teha küüneseenel ja infarktil. Mida sa arvad siin, mis teised tegema peavad??!!??
M
Mis teil eraldi koolide vastu on?  /   10:30, 4. apr 2018
Mis Teil eraldi koolide vastu on? Igati mõistlik mõte. Siis on ka lastevanemate koosolekud huvitavamad. Kõik lapsevanemad ühtede ja samade vaadetega. Katoliiklikud jne koolid meil juba on. Mina oleksin küll õnnelik, kui samade vaadetega inimesed moodustaksid kogukonna, kus on ka oma kool.
V
Veganitele kaa!  /   12:22, 4. apr 2018
Köögis üks riiul purgikeste jaoks, kust lastele toidulisandeid jagatakse ja õe kabinetis vereproove võetakse.
.
  /   10:08, 4. apr 2018
Ja ja lõhestame oma väikest ühiskonda veelgi.Eraldi koolid ja poed veel parem oleks, kui koliksid vanemad vaksineerimata lastega Eestist ära nii hea. Oleks 100.000 inimest jälle vähem.Mida rohkem rahvast survestate on aja küsimus millal massid liikuma hakkavad. Siia jääb vähe rahvast elama kuna Riigi kvaliteet on alla käinud.
U
Uku  /   10:41, 4. apr 2018
Ja kuhu nad siis kolivad? Nimeta üks riik, kes selliseid vastu võtab?
A
A  /   11:45, 4. apr 2018
Kelle asi on see kuhu nad kolivad mine kuhu tahad võõrsil on kõige suurem pätt ka puhas poiss, kui sa mõtled, et keegi ei lase vä.
T
Tuusja  /   13:41, 4. apr 2018
Rootsi. Nad kolivad rootsi!
K
kea tu Erkki sähredune om  /   10:13, 4. apr 2018
`nõnna tarka ei trehva iga päiv.
V
Vaksiinid  /   10:17, 4. apr 2018
Kui ma sündisin siis ma loomulikult ei tea mida mulle seal süstiti. Teadlikus elus olen ma ainult vaksineeritud tuulerõugete vastu. Aga mis juhtus? Kui olin 10 a. jäin ma tuulerõugetesse. Kuidas on see võimali? Vaksineeritud ja tuulerõuged? Vaksineerimine on vaieldav, kuna me ei tea keegi mis mõju ta avaldab teiste organitele meie sees. Vaksiine muidugi kogu aeg täiustatakse aga järelmõjusid me paraku ei tea. Olen elanud siin ilmas juba 65 a. ja pole vaksineeritud mitte milleki vastu need aastad. Ja võin õelda julgelt, et pole ka haige olnud oma 40 a. Käin juba üle 30 a, mööda metsi ja pole ka ükski puuk mind purenud. Pigem teeb meid haigeks meie enda hirm. Mida rohkem ma mõtlen, et saan selle haiguse ja ja nii juhtubki. Vaksiin on keemiline ja kas arstid on lahti seletanud kõikidele, et see vaksiin ei kahjusta Teie teisi organeid ja mis on järelmõju peale vaksiini saamist? Olen ehk elus ka tablette kasutanud kusagil 10 tk. ja ei tunne ka nendest puudust. Unustage oma hirm, elage positiivselt ja iga ema teab ise ja otsustab mida tema lapsele on vajalik. Pealesurutud asi on alati vastik ja tekitab pigem tressi ja. Elage ilma hirmuta, lapsed mängigu õues ja hoitke neid nutiseadmetest eemale. Kui laps saab poriseks ärge kakelge temaga las mängib ja tunneb rõõmu.
  /   10:31, 4. apr 2018
No seda ma ei usu, et sa pole perearsti juures käies ühegi süsti saanud. sinu lapsepõlves tehti süstid juba koolis ära.
V
vaksiin  /   11:47, 4. apr 2018
Ei saanud ma mingeid süste paraku. Meie aja kool oli midagi muud, kui nüüd. Vaksiinid polnud kohustuslikud. Toit oli poes saadaval eko näol ja toitusime ka tervislikumalt kui nüüd. Tänapäeval on kõik juba saastatud, putukamürgid, säilitusaineid täis ja väetis. Meil ei lugenud, kas väljas oli ilm vihmane ja porine või kõrvetas päike. Mängisime väljas palju aega ja olime tuppa jõudes alati räpased. Mustade kätega sõime väljas juurikaid ja ei juhtunud midagi halba. Tol ajal oli kindlasti need süstid algelisemad, kuigi ei tea sellest eriti midagi, kuna me ei süstinud ennast ja polnud ka vajadust. Koolis me ka ennast ei süstinud.Oli küll koolis medõde, kuid tema ravis ainult seda, kui kellekil juhtus õnnetus, kukkus jne. Kui oli väljas tõesti väga halb ilm olime toas ja meie meelelahutus olid raamatud. Teie / olete uurinud neid vaksiine tänapäeva oma ja julgete õelda kõikidele siin, et nad on kahjutud ja ei avalda mingeid järelmõjusid teiste organitele? Siis ma ehk usun Teid, et nad on kahjutud.
T
Tuulerõuged!  /   10:42, 4. apr 2018
Tuulerõugete vastu ei vaktsineerita !!! Sellepärast jäidki.
V
Vaksineeriti  /   11:49, 4. apr 2018
Vaksineeriti.
O
O:M:G!  /   11:36, 4. apr 2018
inimesed, otsige mitte kahjulikud ained vaktsiinides, vaid info sellest kuidas IMMUNITEET tekkib ja kuidas immunsus tasemel hoida. Vaktsiinid sunnivad organismi koolitada killer-rakud konkreetsete haiguste vastu. Killer- lümfotsüüt, sarnaselt koerale, otsib viirused / baktereid nende "lõhna" järgi! Ja vaktsiin sisaldabki erinevad "lõhnad".
M
Mees  /   10:20, 4. apr 2018
Ma ei uskunud, et Erki nii rumal on. Täielikult vakstineerimise vastane, olen meditsiinivaldkonnas.
V
Vaktsineerimata kolmelapse ema   /   10:23, 4. apr 2018
Erki, sa ise oled muidu juba ennast lasknud revaktsineerida ? Kui ei, siis vaesed lapsed, kes sinuga kokku puutuvad.
Ü
Ülivaktsineeritud  /   10:25, 4. apr 2018
NL ajal muudkui vaktsineeriti, ei mingit probleemi, lastehalvatuse vastu olev süst selga oli küll jube, järgmine päev ei saanud enamik lapsi kooli, kuid asi toimis.
  /   10:35, 4. apr 2018
Vakstineerimine on piltlikult öeldes kui autos turvavööga sõitmine. Vaktsineerimisel võid küll haigestuda aga haigus põetakse kiiremini ja kergemini läbi. Autos päästab turvavöö üldjuhul kõige hullemast kuigi võid ootamatu pidurduse või avarii korral muljuda, siiski ei lenda sa aknast välja ega saa surma.
P
prooton  /   10:37, 4. apr 2018
Nõus , et võiks lasta mõne vaktsiini lasta teha. Aga tänapäeval ju ei saa enam ühe kaupa vaktsineerida. Ikka kolmik, viisik ja krt teab mitu vaktsiini on kokku ühes portsus ja seda tehakse juba imikule kellele seda kohe kindlasti esimese poole aasta jooksul pole vaja.
S
süsimust iroonia  /   10:41, 4. apr 2018
öelge nüüd veel, et ruhnu saarel :DD
A
arvamus  /   10:49, 4. apr 2018
Erkki on tugevalt ülevaktsineeritud, aga kõigepealt oleks vaja kindlaks teha, kas haigestuvad rohkem (näit. grippi) vaktsineeritud või vaktsineerimata lapsed ja siis ilmselt selgub tegelik tõde...
K
Kuuuurija  /   10:50, 4. apr 2018
Kui vaktsineeritud lapsed ajada eraldi lasteaeda, teeb see sama välja.
K
Kuuuurija  /   10:53, 4. apr 2018
Las ma arendan Erkki Sarapuu vaktsiinisegregatsiooni ideed edasi:
Kui laps on saanud vaktsiini a, b ja c, kuid vaktsiin d on miskipärast saamata, siis tuleb tal leida lasteaed, kus käivad samasugust vaktsiinikomplekti saanud lapsed.
Ajuvaba, kas pole? Aga meie arvamusliidrid ei häbene sellist jama suust välja ajada!
  /   11:08, 4. apr 2018
Rootsis haigestusidleetritesse just uuesti vaktsineeritud lapsed.
A
Alina  /   11:10, 4. apr 2018
Kolige Tallinnast ära seal on puhta segi läinud inimesed maale elama.Soolake oma lasteaiad sisse pealegi ei soovita lasteaias käimist paljud.
V
Võib olla  /   11:12, 4. apr 2018
on suurem probleem see, et vaktsiine tehakse nö " kombina"-kolm, viis ja juba öeldi välja, et ka kuus korraga. Kui üks vaktsiin tekitab ühe haiguse kerge vormi, mida laps läbi põeb, siis viis teevad organismile kindlasti palju halba korraga. Miks seda siis tehakse? kas raha kokku hoidmise eesmärgil? Arstid ju peaks teadma, et nii on kahjulikum.
J
just   /   11:14, 4. apr 2018
rinnas kandku nad kollast märki ja naised tuleb steriliseerida!
I
Indrek2  /   11:16, 4. apr 2018
Mille pärast te närveerite kui Teie lapsed vaktsineeritud on? Minu omad on ka ja mina küll ei pabista kui keegi kuskil leetritega ringi jookseb.
P
pgl  /   11:34, 4. apr 2018
maaailma ori on rääkinud.
Z
zlutt  /   11:38, 4. apr 2018
Sarapuu peaks ise lasteaias käima tundes teda
A
Appi!  /   11:43, 4. apr 2018
Kus on loogika? Kui laps on vaktsineeritud, siis kuidas ta saab vaktsineerimata lapsest nakatuda?
Äkki ikka mõtleks pisut!
L
lasterahadega mõjutada  /   11:48, 4. apr 2018
Riik ei tohiks neid peresid, kus vaktsineerimata jõnglased kasvavad, rahaliselt toetada, küll siis kord majja saab!
K
Kolmik  /   11:54, 4. apr 2018
Mul laps peale vaktsineerimist nuttis iga päev kolm kuud järjest!!!!!
E
Et siis nagu pidalitõbised või? Nüüd pole ka koolikiusamine ehk kaugel?  /   12:20, 4. apr 2018
See on nii rumal jutt! Kes seda saatejuht Sarapuud küll keelest tiris?
Need on tavalised lapsed, kelle vanemad on otsustanud vaktsineerimata jätta, mitte mingid kurjategijad! Emmed lihtsalt loevad "Telegrammi" jm taolist pahna, oletan, et samad kasvatavad oma veganluse hulluses ka kidurikke üles. Isegi mingi FB-rühm on ju olemas - "Mida arstid teile ei räägi".
Jah, kohustuslikku vaktsineerimist seadus ette ei näe.
Kuidas autor seda ette kujutaks? Eriti väiksmas kohas, kus ongi ainult 1-2 lasteaeda või vastupidi Tallinnas, kus tööl käiv ema last mingisse teise linnaossa peaks viima? Neid on ju siiski vähe, kas mitte kogu Viimsi kooli peale neid 40 ringis polnud?
Ma ise pooldan neid ettenähtud nakkushaiguste vastu vaktsineerimist, kunagi ei või teada, mida elu toob ja kuhu vaja rännata on. Iga-aastase gripivaktsiini tüvede mitmekesisuse pärast jätaksin ehk mõne tegemata, kui laps just riskirühma ei kuulu (võib-olla, endal väikseid lapsi pole).
Eestis ei saada erivajadustega lastelegi eraldi lasteaedu, nüüd veel selline jutt!
I
Igor volke  /   12:26, 4. apr 2018
Sarapuud vaja raputada pähklitest tühjaks?
Või keegi juba on teinud seda?
Sest kus muidu tont tapeedi vahelt välja ronis ja sellist passka tootma hakkas!
  /   12:29, 4. apr 2018
Peded ja lesbid võiks eraldi koolis käija ,neegrid araabid eraldi riikides elada ja sarapuu võiks seda juttu oma lapsele rääkida kui tahab!
Ja üldse hoidku oma räbal kodus siis!
V
Vanaema  /   12:51, 4. apr 2018
Kuna kommentaar läks enne modereerimisele kui ma ta valmis jõudsin siis jätkan: kuidas või mil moel on ohus teie vaktsineeritud lapsukesed, kui nad puutuvad lasteaias kokku vaktsineerimata lastega? Mis kasu on siis sellest süstimisest, kui see ei kaitse kedagi?
O
OOTAN PIKISILMI ASJAPULKADE KOMMENTAARE  /   13:02, 4. apr 2018
Äkki kõrgete meditsiiniteadmistega hr. Sarapuu kommenteeriks ka meie riigi statistikat palun http://www.terviseamet.ee/nakkushaigused/nakkushaigustesse-haigestumine.html. Hakkame sealt järjest võtma lahti Nakkushaigused ja immunoprofülaktika Eestis 2003, siis 2004 ja 2005 ja mis me näeme - näiteks kohe esimene 2003 - Mumps
Registreeriti 35 haiget, (2002. a 36 haiget). Haigestunutest oli vaktsineerimata 15, vaktsineerituid 20. Rühmaviisilisi haigestumisi ei esinenud. Siis võtame järgmise suvalise lahti: 2006 seekord: Punetised (B06; P35.0)
Registreeriti 5 punetiste juhtu, haigestumus 100 000 elaniku kohta 0,4 (2005.a oli 6 juhtu ehk 0,4 juhtu 100 000 elaniku kohta). Kaasasündinud punetisi ei registreeritud. Haigusjuhte registreeriti Tallinnas (2 juhtu) ja Järvamaal (3). 80% haigetest moodustasid 0–4-aastased lapsed. Haigetest oli mehi 2 (40,0%) ja naisi 3 (60,0%). Koolieelikuid oli 80,0%.
Laboratoorselt kinnitati 3 haigusjuhtu, 2 diagnoosi püstitati kliinilise pildi alusel. Kõik haigusjuhud olid sporaadilised.
Haigestunutest oli vaktsineeritud 3 (60,0%) ja vaktsineerimata 2 (40,0%). jne jne jne....
Ja ootaks nüüd DR. SARAPUU kommentaari ja ka muidugi vastavate instantide kommentaare, miks vaktsineerimata lapsed siis halvemad on. Enne suu lahti tegemist võiks kodumaise ametliku statistikagi korra läbi vaadata. AMETNIKUD JA ARSTID JA SOTS. MIN NING RIIGIKOGU JA MUUD TARGAD VÕIKS KA MÕNE AMETNIKU SUURE VAEVAGA TEHTUD ANALÜÜSE KORRAGI ELUS AVADA. SEE KÄIB KA SELLE EKSPERTGRUPI KOHTA, KES SEL TEEMAL OTSUSEID JUHIVAD.
T
Tuusja  /   13:37, 4. apr 2018
Ma arvan, et härra ülekaaluline võiks oma enda tervise enne korda saada ning alles siis teiste tervist vaatama tulla.
E
Ema  /   17:01, 4. apr 2018
Täitsa nōus. Pole neid vaktsineeritud ja olenatu immuunsusega lapsi vaja teisi nakatama. Statistiliselt nakatuvad vaktsineeritud lapsed rohkem leetritesse jne vaktsineerimisega välditavtsesse haigustesse kui vaktsineerimata lapsed. Veel pool aastat tagasi oli vastav info Terviseameti lehel. Nüüdseks kadunud. Muide leetrivaktsiini saanu on ise päris pikla aega nakkusohtlik. Itaalia näide, hakati vaktsineerima ja kohe peale seda leetrid platsis. Sama teiste haigustega. Tegelikult on meil kōik mittepōdenud kaitseta. Vaktsiin ei kaitse ju ja nii kui nii vaktsineerimata ju täiskasvanud.
R
Reede  /   18:13, 4. apr 2018
Vaktsineerimata lastele ei peaks laienema ravikindlustus. Haigestunud lapse puhul ei saaks lapsevanem hüvitust puudutud tööpäevade eest. Vaktsineerimata lapse tõttu leviva haiguse kahjud/kulud maksab kinni lapsevanem. Vaktsineerimata lapsi ei lubata välisriikidesse. Nimekirja võiks jätkata.
K
Kuuuurija  /   18:56, 4. apr 2018
Kas sinu lapsed on vaktsineeritud kollapalaviku, puukentsefaliidi, zika viiruse jpt haiguste vastu? Kui mitte, siis loomulikult ravikindlustusest ilma jätta! Ainult kõigi maailma haiguste vastu vaktsiine täis süstitud lastel on õigus ravikindlustusele!
A
a  /   17:28, 5. apr 2018
Nüüd võib iga kloun sõna võtta?
K
khg  /   05:32, 12. apr 2018
Mix te (vaktsineeritud laste vanemad)KARDATE, teie lapsed on ju kõige vastu vaktsineeritud!!! Ei tohiks ju külge hakata..halage kuskil mujal ja selline nõme jutt et eraldi peaksid käima.,,,,tule taevas appi
A
ahaa  /   23:31, 22. apr 2018
Õnneks pole Teie lollide käes mingeid õigusi ega seadusi.
Iga vanem otsustab ikka ise kas vaksineerib või mitte! Ja need inimesed kes arvavad et öko toit on pask siis laske aga kahe suupoolega oma keemiat sisse ja ärge vinguge. Mida rohkem rohte seda uhkem ,kähku apteeki appi:D

Loe ka neid lugusid