Naisteleht

Rasedate jooga: hea kontakt kehaga on asendamatu ettevalmistus sünnituseks 

Silja Paavle, 25. juuni 2018, 10:05
Pärast teise lapse sündi alustas nüüdseks kolme lapse ema Aale-Triinu Sonn ka sünnitusjärgse jooga tundidega emadele koos beebidega.   Erakogu
"Rasedate joogaharjutused toetavad kogu organismi muutustega kohanemisel, pehmed venitused vabastavad erinevaid kehapingeid," räägib Aale-Triinu Sonn, kes kõneleb sel teemal ka Haapsalu joogafestivalil. Tema ise kuulis esimest korda rasedate joogast 16 aastat tagasi oma ämmaemandalt.

Kolme lapse ema Aale-Triinu Sonn on lapseootel emade joogatunde viinud regulaarselt läbi alates 2006. aastast, igapäevases töös on ta kriya hatha-jooga instruktor. Peale teise lapse sündi 2014. aastal kasvas tema tundidest välja ka sünnitusjärgne jooga emadele koos beebidega. 

Miks on lapseootuse ajal hea tegeleda joogaga?

Lapseootel naiste joogatunnid pakuvad just selleks imeliseks eluperioodiks kõige sobivamat, kerge koormusega treeningut. Rasedate joogaharjutused toetavad kogu organismi muutustega kohanemisel, pehmed venitused vabastavad erinevaid kehapingeid. Joogatundides selgeks õpitud hingamis- ja lõdvestumistehnikad on väga heaks ettevalmistuseks sünnitusel.

Millisest rasedusestaadiumist on naised oodatud beebiootajate joogasse?

Liituda võib kasvõi kohe esimesel trimestril, kuid vajalikuks osutub see eriti alates teisest trimestrist, kui tavatrennides enam paljusid harjutusi kaasa teha ei saa. Hilja pole ka liituda viimastel raseduskuudel.

Kuidas toetab jooga sünnitust?

Minu esimene ämmaemand ütles 16 aastat tagasi sellised sõnad: “On nagu öö ja päev, kas naine on end ette valmistanud rasedate joogas või mitte.” Tõepoolest, hea kontakt oma kehaga, eriti sellega, mida keha vajab, et lõdvestuda paremini, ja oskus pingeid lihtsalt nii-öelda kehast välja hingata on pea asendamatuks ettevalmistuseks sünnitusel.

Kui palju on võimalik valmistuda ja nii-öelda õppida sünnituseks?

Teoreetilised teadmised lähevad sünnitusel meelest, me ei saa sünnituse käigus mentaalset teadmist kasutada, sest ajukoor ei tööta siis tavalises režiimis. Küll aga on kättesaadavad sügavamad praktilised oskused, mis regulaarselt lapseootel joogat harrastades justkui salvestuvad keha enda tarkuseks. See tarkus ilmutab end vajalikul hetkel nagu iseenesest, mõtlemata.

Mis on see, mida võiksid lapseootel naised sel korral Joogafestivalil teie leongutest/tundidest oodata ning milleks valmistuda?

Minu Joogafestivali tundides saab osaleja ülevaate ja kogemuse füsioteraapilise suunaga beebiootajate joogaharjutustest. Vestlusringis aga jagame Triinu Spriidiga kahe doulana ehk pere- ja sünnitoetajana oma kogemusi, kuulame ka osalejate kogemusi ja aitame neid kasutoovalt lahti mõtestada ning vastame küsimustele. Vestlusringi on soojalt oodatud ka isad ja samuti beebidega emmed. Räägime ka sünnitusjärgsest ajast. 

Samal teemal

27. juuni 2018, 09:46
Laste jooga: mäng, mis õpetab keskendumist ja arendab enesekindlust
21. mai 2018, 16:50
Naerujooga ravib haiguseid ning laseb valla rõõmu ja vabaduse
14. mai 2018, 14:27
Jooga + teraapia = ?

PÄEVATOIMETAJA

+372 666 2126
merle.luik@naisteleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 22 33
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee