4
fotot
Sisuturundus

Helena Mangi toitumiskava – tervislikuks ja saledaks ilma suurte ohvriteta! (0)

Olen tükk aega Helena Mangi Instagrami kontot jälginud – kõik tema toitumiskava söögid tunduvad maitsvad ja elustiil inspireeriv. Niimoodi pilte imetledes idanes mu peas mõte, et tahan ka heasse vormi saada. Asjade loomulik jätk oligi liituda Helena Mangi toitumiskavaga.

Toitumiskavad on jagatud kalorsuse järgi: neist kõige väiksem 1500 kaloriga päevas ja suurim 2500 kaloriga. Õige menüü valimisel abistab energia vajaduse kalkulaator, mille kasutamiseks on vaja liituda lehega. Minule sobivaks osutub 1500-kaloriline menüü.

Kuna ma pole kõige parem dieeditaja, arvasin kohe algul, et jään nälga ja motivatsioon raugeb õige pea. Olen varasemalt proovinud mitmeid toitumiskavasid, kuid ikka jääb minu jaoks midagi puudu – kas maitsetelt või siis koguselt.

Nagu iga algus, oli ka see raske. Seda aga mitte ette antud retseptide keerukuse pärast (paljud neist ei nõua isegi ahju), vaid planeerimise poolest. Kuna mul oli menüü paigas, siis ostsin ette terve hulga toidukraami. Varasemalt kippus ikka olema nii, et läksin igal õhtul pärast tööd poodi ja haarasin, mille järgi parasjagu isu oli. Niimoodi kulus mul rohkem raha ja ka kaal kerkis.  

Juba teisel-kolmandal toitumiskava jälgimise päeval loksusid asjad minu jaoks paika. Ma ei mõelnud enam kinnisideena söömisele ega tööpäeva lõpus viimased tund aega sellele, mida kõike poest kaasa kahman.

Olen üldjoontes harjunud suuri koguseid sööma (tee, mis sa tahad, aga mul ei saa vähe süües kõht täis), kuid Mangi kava jälgides ei jäänud ka väiksemate kogustega nälga. Sel hetkel mõistsin ma, miks varem nii oli: sõin valesid asju. Sa võid süüa hiiglaslikes kogustes toitu, aga kui keha ei saa vajalikke toitaineid kätte, jääbki kõht tühjaks. Niimoodi mugid veel ja veel… Tasakaalustatud toitumise puhul võib kogus olla väiksem, aga kõht on täis ja talje kaunis.

Toitude valmistamine on lihtne ning leidub midagi igale maitsele. Minu kiiks on see, et ma ei talu tomatit, kuid see ei tähendanud, et ma ei võinud süüa tomatit sisaldavaid sööke. Nimelt on toitumiskavas toiduainete asendamise võimalus ning mina asendasin kenasti kõik tomatit sisaldavad road paprikaga. Pealegi ei lähe toidu valmistamiseks liiga palju aega, mis on kiire elutempo juures sulaselge pluss.

Leidsin ka kaks uut lemmikrooga: kalkunipelmeenid kodujuustuga ning aedubadega täisteranuudlid veisehakkliha ja juustuga. Pelmeene peetakse sageli rasvast läbi imbunud ja hapukoorega üle valatud rämpstoiduks. Hoopis maitsvam ja tervem alternatiiv on keedupelmeenid kalkunilihaga, millele lisatud ürtidega kodujuust. Aedubadega täisteranuudleid süües leidsin ma aga end mõtisklemas, et poleks iial arvanud, et makaronid koos ubadega ja ilma kastmeta võiksid olla nii maitsvad!

Oluline on märkida ka seda, et retsepte lisandub pidevalt juurde. Pole vaja peljata, et terve elu tuleb süüa ühte ja sama toitu. Eduka tervisliku toitumise alus on mitmekesisus ning valikuvõimalust peab olema, leiab Helena ise. 

Mis on minu mõtted pärast kava lõpetamist?

Olen kuulnud vabandust, et toitumist saavad jälgida vaid jõukad inimesed. Mulle tõestasid viimased kolm nädalat, et see on puhas vabandus. Minu menüüsse kuulusid täiesti tavalised toiduained: paprika, kana, leib, galetid (riisigalettide asemel maisigaletid), kaerahelbed, jogurt, munad. Kõik, mida ma ka muidu tarbisin, aga lihtsalt veidi tasakaalustatumal kujul.

Ka välimuses toimus muudatusi. Minu algkaal oli 66 kilogrammi ning lühikese ajaga suutsin kaotada kolm kilo. Lisaks olen juba mõnda aega olnud hädas topeltlõua ja kõhuga. Helena Mangi kava jälgides hakkasid mõlemad häirivad faktorid oluliselt vähenema. Nüüd on motivatsioon jätkata hoopis suurem.

Ka energiat oli rohkem kui tavaliselt. Muidu kippus minema nii, et pärast tööpäeva lõppu langesin väsinult kodus diivanile. Nüüd käin mere ääres jalutamas, jalgrattaga sõitmas või saan sõpradega kokku. Elu on hoopis ilusam ja energiat rohkem!

Tekkis huvi? Vaata täpsemalt SIIT!