Jaga:     
Testid

SMUUTID. Juua või mitte?

Toitumisnõustaja Külli Holsting selgitas Naistelehele, millised smuutid meie keha kaloritega ei koorma, vaid hoopis tervisele väga kasulikud on.

"Puuvilju ja üksnes naturaalseid puuviljasuhkruid sisaldavaid tooteid võib süümepiinadeta tarbida ka õhtuseks vahepalaks või magustoiduks. Samuti sobivad smuutid hästi trennijärgseks taastumiseks, andes peale energia ka lihastele vajalikke vitamiine ja mineraalaineid.

Puuviljade ja neist valmistatud smuutidega maiustamine on igati tervislik ja naturaalselt sisalduvate puuviljasuhkrute pärast muretsema ei pea.

Erinevalt glükoosist ei imendu puuviljades sisalduv suhkur organismi otse soolestikust, vaid peab jõudma maksa, kus see töödeldakse energiaks. Mida aeglasemalt suhkur energiaks töödeldakse, seda vähem tekitab see veresuhkrutaseme järsku tõusu ja hilisemat langust.

Seetõttu aitavad smuutid, mille magusus pärineb vaid viljadest endist, hoida veresuhkrutaset stabiilsena. Puuviljad annavad ka vajalikke vitamiine, mineraalaineid ja fütotoitaineid, mida tavalises töödeldud suhkruga maiustustes pole.

Ühtlasi on puuviljades sisalduvad suhkrud loomulikus koosluses kiudainetega, mis hoiavad kõhu kauem täis – nii ei haara me tõenäoliselt väga suure isuga enam maiustuste järele. Samuti ei põhjusta naturaalselt puuviljades sisalduvad suhkrud rasvumist, välja arvatud need puuviljad ja marjad, mis sisaldavad rikkalikumalt viinamarjasuhkrut ehk glükoosi.

Smuutid sobivad ka kaalulangetajatele, kuid sel juhul tasub smuutit tarbida pigem päevase vahepalana."

0 kommentaari