Jaga:     
Naisteleht

Millist joogastiili harrastatakse maailmas enim? (1)

Jooga siin ja jooga seal. Jooga iga nurga peal. See kõik on ju imetore... kuid erinevaid joogaliike on nii palju, et ei oskagi valida, millega ise tegeleda võiks. Toome teieni viis maailmas enimharrastatud stiili.

Hatha-jooga

Kõige levinum stiil, mis põhineb jooga peamistel poosidel. Ühest poosist teise suundutakse mõõduka tempoga, igaühel on võimalik järgida oma rütmi ning keskenduda hingamisele kui mediteerimisele. Enamus on alustanud just sellest joogast ning avastanud treeningu, mida hea tervise ja vormi nimel terve elu praktiseerida. Hatha-jooga on kui ideaalne rahu kants, kuhu suunduda pärast väsitavat tööpäeva, maandada stressi, arendada painduvust ja tugevdada keha. .

Vinyasa-jooga

Dünaamiline joogastiil, mis tähendab hingamisega sünkroniseeritud liikumist. Vinyasa-jooga koosneb asendite seeriast, mida tehakse sisse- ja väljahingamise rütmis. Liikumine ühest asendist teise on voolav ja sujuv, puhkepausideta ning seetõttu meenutab mõneti tantsimist. Treeningu käigus paraneb lihaste jõudlus, keha muutub painduvamaks, suureneb vastupidavus ning tasakaal. Lisaks paremale kehalisele vormile aitab treening vähendada stressi, parandada keskendumisvõimet ning lõõgastada meeli. Korduvad sujuvad liigutused rahustava muusika saatel sobivad paljudele ja seepärast on sellest saanud äärmiselt populaarne joogastiil.

Ashtanga-jooga

Kui tahad rasket jõudu ja vastupidavust arendada, siis ashtanga jooga on just sinu jaoks. Seda peetakse ka sportlaste lemmikstiiliks. Võrreldes teiste joogastiilidega liigutakse kiiresti ühest poosist teise. Parim füüsiliselt ettevalmistunud inimestele, algajad peaks esialgu vältima. Harjutuste hulka kuuluvad erinevad istumis-, seismis-, ja selga toetavaid poosid, tasakaaluharjutused ja keha pööramised. Sealt liigutakse sujuvalt edasi päikesetervituse asendisse. Ashtanga-jooga võtab higi lahti ja ka järgmisel päeval võib tunda lihaseid, mida olemasolust sa teadlikki ei olnud.

Bikrami jooga

Seda tüüpi joogat nimetatakse nii-öelda kuumaks joogaks ja see on maailmas üha suuremat populaarsust kogumas. Paljud kuulsused nagu Madonna, Demi Moore, George Clooney, Daniel Graig ja teised laulavad Bikrami joogale halleluujat. Tehakse seda soojas ruumis, mille temperatuur on 38 kraadi ja isegi üle selle. Joogastiil põhineb 26 asendil, kindlas järjekorras. Harjutusi sooritatakse täie jõu ja kõrge intensiivsusega. Kuumuses võimlemine võib algajale joogatajale päris karmiks võimlemiseks osutuda ja seepärast soovitatakse seda pigem pikaajalistele jooga harrastajatele ja tugeva tervisega inimestele. Ettevaatust! Lahku ruumist, kui tunned, et oled üle kuumenenud. Vajadusel puhka ja joo kookos- või mineraalvett.

Iyengari jooga

Iyengari jooga on ideaalne neile, kelle eesmärk on tõeliselt ja sügavuti lõdvestumine. Abivahenditena kasutatakse toole, rihmu, patju ja isegi liivakotte, mille abil paindlikkust suurendada. Iga poos kestab minuti või paar, mis arendab keskendumist ja rahulikkust. Mõtlemisel on selles stiilis tähtis roll. Öeldaks, et Iyengari jooga on mõtlemine liikumises. Algajatele ja vähese füüsilise koormusega harjunud inimestele sobib Iyengari jooga ideaalselt, seda soovitatakse ka vanemaealistele, vigastutest taastuvatele, selja- ja liigesevalu käes kannatavatele inimestele. Siit saab korraliku ülevaate jooga klassikalistest poosidest, nii et järgmise stiilini liikumiseks on põhiprintsiibid juba selged.

1 kommentaar

J
just  /   08:47, 31. aug 2018
VOODI JOOGA