Jaga:     
Naisteleht

Mida süüa, milliseid vitamiine võtta? Loe tervisehoroskoobist!

JÄÄR

Jäärad peavad hoolitsema oma luustiku ja südameveresoonte eest. Neid juhib Marss. Marsi vitamiiniks peetakse K-vitamiini. Seda leidub petersellis, hapukapsas, nõgeses, tomatites, rooskapsas, spinatis, nisuidudes, lillkapsas, kaeras, maisis ja hernestes.

Keha vajab K-vitamiini selleks, et üks luustiku ehituses ja veresoonte elastsuses olulist rolli mängiv ensüüm saaks oma tööd teha. Epidemioloogid on juba varasemast täheldanud, et inimesi, kes tarbivad suures koguses K2-vitamiini, ohustavad südame-veresoonkonna haigused teistest vähem.

SÕNN, KAALUD JA KALAD

Sõnnid, Kaalud ja Kalad peavad hoolitsema lihaste ja naha elastsuse eest. Kõiki neid kolme päikesemärki juhib Veenus ja Veenuse vitamiiniks on E-vitamiin, mille allikateks on kvaliteetsed külmpressitud taimeõlid, näiteks päevalille-, oliivi-, rapsi- või nisuiduõli. Kasulikud on veel oliivid, kõik röstimata ja kuumutamata seemned, pähklid (maapähklivõi), avokaado, spinat, täisterajahu, lehtsalat, porgand ja tomat. Loomsed toiduained on E-vitamiini sisalduselt üsna vaesed, vähesel määral leidub seda maksas, munarebus ja seapekis. E-vitamiin on tuntud salarelv kortsude tekke vastu, aidates hoida nahka nooruslikuna. Võimsa antioksüdandina kaitseb E-vitamiin organismi vabade radikaalide kahjuliku toime eest.

KAKSIKUD ja NEITSI

Kaksikud ja Neitsid peaksid tähelepanu pöörama stressi ja üleväsimuse vältimisele. Samuti vajab tuge nende immuunsüsteem. Neid juhib Merkuur. Merkuuri vitamiiniks peetakse C-vitamiini, mille parimateks allikateks on marjad, puu- ja köögiviljad, mustad sõstrad, astelpaju, kibuvitsamarjad, kiivid, tikrid, paprika, petersell, tsitruselised ja kaalikas. Eksootilisematest marjadest on väga C-vitamiinirohked inkamarjad ja camu camu’d, mida peetakse maailma üheks C-vitamiinirikkamaks marjaks. C-vitamiin on oluline antioksüdant, mis aitab kahjutuks teha organismis pidevalt tekkivaid vabu radikaale. Sisuliselt tähendab see, et C-vitamiin kaitseb meie keha otseselt läbiroostetamise ehk korrodeerumise eest.

VÄHK

Ärevad ja emotsionaalsed Vähid peavad toetama ja tasakaalustama oma närvisüsteemi. Vähke soosib Kuu ja neile on iseloomulik B-vitamiin. Looduslikud B-vitamiini allikad on leht-, aed-, kaun- ja juurviljad, täisteraviljad ja pähklid-seemned. B-vitamiini on ka lihas, kalas, munas ja puuviljatoitudes. Igale kaalulangetajale on kindlasti kasulik teada, et B-grupi vitamiinide hea tase kehas aitab paremini kontrollida söögiisu. B2-vitamiini annavad päevalilleseemned ja maapähkel. B6-vitamiini saame, süües küpset banaani, kartulit, maksa, avokaadot, kala ja munakollast. B12-vitamiini allikateks on näiteks hapukapsas ja meres kasvanud taimed. B-vitamiinide defitsiidi sümptomiteks on ärevus, rahutus, väsimus, ärrituvus ja emotsionaalne ebastabiilsus, see paneb ka sööma ja kaalus juurde võtma.

LÕVI

Lõvi on tulemärk, keda juhib lõõmav Päike. Päikesevitamiin on A-vitamiin ja selle põhikomponendiks on karoteen. Lõvi peaks hoolt kandma enda üldise tervise eest, sest tema temperamentne ja aktiivne elustiil kulutab suuremal määral organismi ressursse. A-vitamiin on kasulik luudele, hammastele, juustele, silmadele ja nahale. See aitab kaasa vereloomele ja kudede taastootmisele. A-vitamiini allikateks on porgand, paprika, tomat, papaia, mango, kurkum, aprikoos (rusikareegel: mida rohkem sisaldab puu- või köögivili oranži värvi, seda rohkem on selles beetakaroteeni). Beetakaroteeni leidub aga ka kibuvitsamarjades, taimede lehtedes, salatis ja bataadis. Beetakaroteen on antioksüdant ja aitab seega kaitsta organismi rakke ultraviolettkiirguse jm keskkonnakahjustuste eest.

SKORPION

Skorpionit juhivad Pluto ja Marss. Seega peaks Skorpion eelkõige hoolitsema oma südame tervise eest ja sarnaselt Jääraga tarbima K-vitamiinirikkaid toite. Eraldi Pluuto vitamiiniks on B-13 vitamiin ehk oroothape, mida eraldi pole võimalik võtta, vaid keha toodab seda ise, kui Skorpionil magneesiumipuudust pole. Korralik magneesiumi tarbimine aitab kehal kohaneda suure füüsilise koormuse ja stressiga. Parimad magneesiumiallikad on vetikad (pruunvetikas), pähklid (mandlid, india ja parapähklid), täistera, tofu, seemned (kõrvitsa- ja päevalilleseemned) ja kakao. Kala, liha, piim ja puuviljad on küllaltki magneesiumivaesed. Magneesiumi leidub peamiselt klorofülli koostises ja taime rakukestades − seega on hea süüa rohelisi taimi, nagu spinat ja Rooma salat. Puuviljadest sisaldavad keskmisest enam magneesiumi banaan ja viigimarjad, köögiviljadest tomat. Ubadest on magneesiumirikkad valged ja mustad oad.

AMBUR

Aktiivsed ja sportlikud Amburid peaksid tugevdama veresoonte (kapillaaride) seinu, mida aitab teha Jupiteri vitamiin ehk P-vitamiin. Selle efektiivsus ja imendumine on tõhusam koos C-vitamiiniga, mistõttu tasuks iga päev süüa tsitruselisi, kapsast, tomateid, rohelist pipart, kartulit, peterselli ja hapuoblikaid. Pärast sööki tuleks vähemalt üks apelsini-, mandariini-, kiivi- või sidrunilõik ära süüa. Heaks P-vitamiini allikaks on veel toortatar.

P-vitamiini defitsiidi tunnuseks on ninaverejooks ja kergesti tekkivad verevalumid.

KALJUKITS JA VEEALAJA

Kaljukitse ja Veevalajat juhib Saturn. Saturni vitamiiniks on D-vitamiin, mis aitab tugevdada luid ja hoiab ära emotsionaalsed madalseisud. Eelkõige peaksid Kaljukits ja Veevalaja hoiduma depressioonilõksu langemisest. Kõige enam leidub D-vitamiini kalamaksaõlis ja kalatoitudes (lõhe, sardiin, makrell, angerjas, heeringas). Taimne allikas peitub päikese käes kasvanud seentes. D-vitamiini defitsiidi reedavad väsimus, depressioon, lihasvalud ja nõrkus. D-vitamiin on vajalik ka kaltsiumi ja fosfori imendumiseks. Kui D-vitamiini on vähe, väheneb kaltsiumi imendumine ja ladestumine luudesse. Selle puuduse korral on soodustatud kaltsiumi ladestumine veresoontesse, mis võib kiirendada ateroskleroosi väljaarenemist. Kui D-vitamiini napib, on korralikust kaltsiumi tarvitamisest vähe kasu.

0 kommentaari