Suhted

Enneta osteoporoosi! Võimle nende 5 lihtsa harjutusega luud tugevaks (1)

Triin Raestik, 12. märts 2019, 17:00
Foto: Erki Parnaku

Et luustik oleks tugev ja osteoporoosioht ei kummitaks, on vajalik pidev erisuunaline koormus. Füsioterapeut Kaia Otti soovitab koduseks võimlemiseks viit luutihedust suurendavat harjutust.

Et olla tugev ja vastupidav, vajab luustik võimalikult erinevates suundades koormusi. «Suurepärased luude tugevdajad on näiteks erinevad pallimängud. Ka tantsimine, mida enamasti ju spordiks ei peetagi, on luude seisukohalt suurepärane ning võimetekohane igas vanuses,» õpetab füsioterapeut. Kui aga eelnev tundub siiski liiga suure koormusena, piisab ka lihtsalt võimlemisest.

Selle ajakirja harjutused sobivad Kaia Otti sõnul suurepäraselt neile, kes soovivad luude hõrenemist ehk osteoporoosi ennetada või kel juba haigus diagnoositud. Kuid loomulikult võib neid teha ka siis, kui soovid lihtsalt võimelda. «Harjutuste seeria hõlmab kõiki lihasgruppe – kõhtu, selga, käsi, jalgu jne. Piisab ühest aastast järjepidevast treenimisest, et saavutada luutiheduse kasv või hõrenemine vähemalt peatada,» ütleb füsioterapeut. Mis siis muud, kui võimlema. «Kuni liigud, seni elad!» innustab spetsialist.

Edasi lugemiseks: