Sisuturundus

Ilukirurg Sven Troost: teinekord teeb minimaalne kirurgiline korrektsioon inimese õnnelikuks! 

Troost Kirurgia, 2. mai 2019, 09:39
Foto: Envato Elements
Rannahooaeg on õige pea saabumas ning paljud naised ja mehed avastavad, et nüüd on aeg hakata trenni tegema ja dieeti pidama. Ilukirurg Sven Troost tõdeb, et sõltuvalt kehakaalust on üldiselt üsna keeruline samaks hooajaks vormi saada. Samuti toob Troost välja, mis aitab vormi saada, mis puhul on ilukirurgia kasulik ning millal võiks seda vältida.

Kui palju enne rannahooaega oleks vaja oma kehavormiga tegelema hakata?

Kui inimene on enam-vähem vormis ja tahab paar-kolm kilo kaotada, siis on see võimalik ka mõned kuud enne suve. Kui tegemist on juhtumiga, kus pole aastaid trenni tehtud ja söödud kontrollimatult, ei ole samaks hooajaks kahjuks võimalik end vormi ajada. Loomulikul teel on see igal juhul raske. Alustama peaks ikkagi mitu aastat varem.

Võttes väga intensiivselt alla – lühikese ajaga kümme kilogrammi ja rohkem –, on oht sama põgusa perioodiga tagasi juurde võtta. Uuringud on tõestanud ka, et sellisel puhul võetakse tavaliselt juurde rohkem kui enne kaaluti.

Millist rolli mängivad kaalu langetamises tervislik toit ja treening?

Esiteks sõltub hästi palju sellest, milline oli algkaal. Teiseks peab treening olema järjepidev ja regulaarne. Korralikke tulemusi on näha poole aasta või aasta pärast. Trenni ei saa teha nii, et natuke enne suve ja siis terve aasta vältel jälle mitte midagi.

Kui inimene on söönud pikalt ebatervislikku toitu ja otsustab nüüd, et hakkab võimalikult tasakaalustatult toituma, pole tervislik toit talle tavaliselt meeldiv. Ta ei ole lihtsalt sellega harjunud ning on sunnitud pingutama. Jubedalt pingutades peab ta umbes kolm kuud dieeti, aga siis loobub. Tervislikud toidud on tunduvalt maitsvamad, kui nendega ära harjud. Mina soovitaksin leida endale meeldiva treeningu- ja dieedirežiimi, siis tulevad ka tulemused.

Mida teha, kui treening enam ei aita?

Ei saa luua kaht sellist äärmust, kus ühel pool on treening ja teisel ilukirurgia. Mina soovitan alati ka neil, keda olen opereerinud, edaspidigi trenni teha. Samas leidub tõepoolest olukordi, mida on trenni ja dieediga raske korda saada, kohati isegi võimatu. Näiteks pärast sünnitusi välja veninud kõhulihased. Kuna kõhusein on veninud, pole mingi nipiga seda võimalik treenides korda saada.

Rääkides aga rasva ladestumisest, siis on inimestel mõnikord rasv ebaproportsionaalselt mingis kindlas kohas. Kui sa teed külgedele ja kõhule trenni, ei toimi asi nii, et rasv läheb täpselt sealt ära, kust sina tahad. Situatsioonis, kus rasv on ladestunud ebaproportsionaalselt, aitab siiski rasvaimu. Näiteks viis korda nädalas trenni tegeval mehel võivad olla külgedel rasvapadjandid, mis mitte kuidagi ära ei lähe. Siis aitab ilukirugiline korrektsioon probleemi lahendada ning ka kõhulihased tulevad paremini välja.

Milliseid nõuandeid võiks anda unistuste keha saavutamisel?

Unistused on kõigil erinevad ja neid võiks veidi tuua reaalsuse piiridesse. Märksõnad on „regulaarsus“ ja „nauding“ – kõike peab tegema regulaarselt ja mõnuga. Kolm-neli korda nädalas tuleks kindlasti tegeleda treeninguga ning parem, kui see oleks mitmekülgne. Ka toitumine võiks olema tasakaalustatud ja tervislik. Kõige olulisem on see, et rämpstoitu pole vaja süüa. Tähtis on heast toidust mõnu tunda.

Mida teha, et kaotatud kaal ei tuleks tagasi?

Kaalukaotus ei tohiks olla liige kiire. Juurutama peaks kindla režiimi – sa teed hea meelega trenni, sööd tervislikku ega igatse rämpstoidu järele. Kui kõik need faktorid püsivad, siis ei tulegi kaal tagasi. Oluline on ka märkida, et kaal ei peaks olema omaette eesmärk – kerges ülekaalus inimene, kes on füüsilises toonuses, võib esteetiliselt näha välja palju parem kui ilma füüsilise vormita normaalkaalus inimene. Tähtis on tervislik välimus ning see, kui näed välja rõõmus ja terve.

Kuidas aitab ilukirurgia pärast sünnitust?

Pärast sünnitust on praktiliselt kõigil naistel kõhukatted veninud – kui suurel määral, see on juba individuaalne ning sõltub pärilikust kollageenikiudude iseärasusest. Seda võiks võtta nii, et kõhu korrigeerimine ei ole enda ilusamaks tegemine, vaid sünnitanud naise poolt välja teenitud protseduur kehakuju taastamiseks.

Millisel hetkel tasub ilukirurgia poole pöörduda?

Kui inimene on normaalselt liikuv, kuid tunneb, et võiks midagi korrigeerida, ei peaks seda häbenema. Teinekord on ka minimaalne kirurgiline korrektsioon väga suureks abiks ning teeb inimese õnnelikuks. Pärast saab veel suurema hooga hakata trenni tegema.

Selliseid inimesi on, aga õnneks mitte väga palju: nad käivad mööda ilukirurge ja korrigeerivad kõiki kehapiirkondi. Need inimesed näevad iseennast veidi teistmoodi kui mina või teised. Mul on näiteks väga kahju hakata mõne naisterahva ilusaid kumerusi likvideerima ning teinekord olengi sellest keeldunud. Mõnikord lähevad nad kellegi teise juurde, vahepeal kuulavad ka mind.

Tutvu Troost Kirurgia kodulehega SIIN!