Ilu ja mood

LIIGA SUUR NÕUDLUS: Adidas ei suuda piisavalt kiiresti spordikaupa toota (1)

Toimetas Aare Kartau, 7. mai 2019, 14:49
Adidase bränd on probleemidele vaatamata kasvuteel.Foto: Pixabay
Spordijalatsite ja -rõivaste tootja Adidas on sattunud „probleemi“ ette – firma ei suuda piisavalt kaupa toota, et nõudlust rahuldada, teatab CNN.

Saksamaa ettevõte teatas reedel, et tarneahela puudujäägid tekitavad olukorra, kus pole võimalik ostjate tõusnud nõudlusele vastu tulla. Adidase esindajate sõnul piiras defitsiit aasta esimese kolme kuu müügimahu kasvu 4%-le. Probleemi tõttu võib kogu aasta müügimaht kasvada 5-8%-ni, mis on oodatust 2% madalam.

Adidas ei esitanud üksikasju tarneprobleemide või tuluaruandes mõjutatud toodete kohta. Samas oli investoritel põhjust ettevõtte tulemuste üle rõõmustamiseks, sest veebikaubanduse osakaal oli tõusnud 40% ning müüginumbrid olid kasvanud suurimas müügipiirkonnas – Hiinas. Adidase aktsiad olid samuti uuele rekordkõrgusele tõusnud.

Adidase bränd on ettevõtte sõnul kasvuteel. Populaarsed Adidase trenni- ja jooksutarbed kompenseerisid eelmise aasta jalgpallikauba oodatust nõrgemat nõudlust. Samuti Adidase ettevõttele kuuluva Reeboki kaubamärgiga on aga teised lood – selle müüginumbrid on vähenenud 6%. Adidas tegi 2016. aastal äris kannapöörde, kui hakkas keskenduma enam Hiina, Põhja-Ameerika ja veebiturule. Avaldatud tulemuste järgi on see lüke end ära tasumas.