Sina ise

Viis nõuannet, kuidas kaugtööd tehes paremini puhke- ja tööaega planeerida 

Kaija Teemägi, 15. mai 2019, 12:17
Freelancer Casually dressed guy working in simple and modern space. Dominant color of the space is yellow. Georgijevic
Kaugtöö tõstab produktiivsust ja annab võimaluse oma tööasju efektiivsemalt teha. Samas aga kehtib puhkeaja reegel ka kontorist väljas tööd tehes. Kui tööhoog on sees, siis on lihtne hommikul laua taha istuda ja sealt alles hilistel tundidel tõusta. See võib pika aja jooksul põhjustada isegi ületöötamist. Kuidas kaugtööd tehes puhke- ja tööaega targalt jagada?

Vali õige töökeskkond. Kui töötad palju kodust, siis võib töö- ja puhkeaja eristamine olla raskendatud. Sea sisse töötamiseks sobiv keskkond, mis soosiks töötamist. Kui võimalik, võiks olla selleks eraldi tuba või siis vähemalt kontorilaud, kus tööasju lahendada. See on koht, mis seostubki tööga ja saad ennast kergemini tööteemadele häälestada. Kui teed aga tööd, hakid sibulat ja sööd õhtust ühe laua taga, on ennast keerulisem töölt puhkelainele viia, ja ka vastupidi. 

Töötades mujalt (ka kontoris), tasub samuti targalt läbi mõelda, kus ja kuidas endale kõige paremad töötingimused lood – millised on tööalad, kus oled teiste jaoks kättesaadav või millises ruumis olles annad märku, et teed süvenemist nõudvat tööd ja eelistad mittesegamist. 

Sea konkreetsed eesmärgid. Tööhoogu ja motivatsiooni aitavad hoida selgelt seatud eesmärgid, mida püstitad. Seda nii pika- kui ka lühiajaliselt. Kui sul on igaks päevaks kirja pandud kindlad prioriteedid, võimaldab see aega paremini planeerida ja vajalikud ülesanded ära teha, ilma et tööpäev veniks ebamõistlikult pikaks. Kui kõik tundub olevat ühtaegu ajakriitiline, siis tasub teha to-do-list, kuhu märkida tegevused prioriteetsuse järjestuses. Näiteks kui sul on, nimekirjas 15 tegevust, siis järjesta need selle alusel, millisest ülesandest sõltub kolleegi töö, mis kellaajaks mingi kirjatöö peab olema edastatud jne.

Selged kokkulepped tööandja ja tiimiga. Kaugtöö paneb tööandja ja -võtja usaldussuhte proovile. Enne kaugtööle asumist tuleks nii juhi kui ka tiimiga kokku leppida kindlad reeglid, mille alusel kaugtööd tehakse – näiteks mis kellast mis kellani peab olema teistele kättesaadav ja mis kanaleid pidi saab kiireloomuliste küsimuste puhul ühendust (näiteks SMS või telefonikõne). Lisaks ka see, kuidas tulemusi mõõta. See aitab ka distantsilt töötajal oma tööd paremini korraldada ja hinnata. Kui silme ees on selge siht ja tulemused saavutatud, on olukorrast selge ülevaade ja ennast lihtsam ka tööteemadest välja lülitada. 

Vaigista segavad faktorid ja ärritajad. Ühed suurimad tähelepanutõmbajad ja taas töömõtetele viijad on kõiksugu märguanded, mis telefoni või arvuti ekraanile hüppavad. Kui kuuled tuttavat e-kirja saabumise heli kell 23.30, siis tekib paratamatult tahtmine telefoni järele haarata ja ma-loen-ühe-meili-veel suhtumine. See aga viib taas töölainele ja lõpuks oledki 24/7 tööl. Seetõttu tasub nii telefon kui ka teiste nutiseadmed seadistada nii, et alates teadlikult valitud kellaajast on märguanded vaigistatud. Ära unusta oma tööpäeva lõpetada!

Puhka! Produktiivne saab olla siis, kui sul on energiat, oled hästi maganud ja toitud korralikult. Sinu ülemus ei saa vastutada selle eest, et oled õhtul liiga kaua üleval ning ei suuda tööpäeval tööteemadele keskenduda. Erinevad uuringud on näidanud, et helesinised ekraanid mõjutavad unekvaliteeti. Seetõttu tasuks enne magama minekut vähemalt tund helendavatest pilgupüüdjatest eemale hoida. See aitab lihtsamini uinuda.

PÄEVATOIMETAJA

+372 666 2126
merle.luik@naisteleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 22 33
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee