Ilu ja mood

Miks naised ei taha enam poolt elu kotis kaasas tassida?  (4)

Eiris Teeveere, 21. mai 2019, 14:29
1. Furla 280 €Foto: furla.com
Olete tähele pannud, et naiste kotid ei näegi enam välja sellised, nagu mahuks sinna paremal juhul ära ka tiibklaver? Miks on õrnem sugu hakanud ühtäkki armastama kotikesi, kuhu mobiiltelefongi ei taha sisse mahtuda?

Naise kott on ikka mahutanud kõike vajalikku kogu perele – olgu selleks siis lapse mähkmed, lelud, näksid, vahetusriided või kaasa püksitaskutesse mitte mahtuv rahatasku, enda iluvidinatest, märkmikest ja kõigest muust rääkimata. Kotimoes, ja tundub, et ka naiste peades on aga toimunud revolutsioon ning suured sumadanid pole enam au sees. Viimaste aastatega on moeareenile ilmunud hoopis minikotid, mis iga hooajaga jäävad veelgi väiksemaks.

Foto: Vida Press

Praegune rekord mikrokottide vallas kuulub näiteks Jacquemusi-nimelisele Prantsuse moebrändile, mis toob sügisel turule läbi aegade kõige väiksema käekoti nimelise vidina. Nimelt on Mini Le Chiquito nime kandev kott nii tilluke, et sinna ei mahu ära isegi nätsupakk. Tõele au andes ei saagi keegi aru, kuidas on võimalik sellist olematut, nukulegi liiga väikest kotti üldse käekotina müüa, kui see annab paremal juhul välja hoopis võtmehoidja mõõdu. Samas väärib märkimist, et varem suurte kottide usku naisi ei näi selline pisiasi häirivat ning kotikesele on tehtud juba märkimisväärne arv eeltellimusi. Olgu öeldud, et mikrokoti hind jääb veidi alla 500 euro.

Leia pildilt uus hittkott! Just nii pisikene ongi Prantsuse luksusbrändi Jacquemus uus mikrokott, mis saabub müügile sügisel ning mille eest peab välja käima 500 euro ringis. Foto: Vida Press

Loomulikult pole Jacquemus ainuke, kes moemaailma mikrokottidega hullutab, vaid nimekiri on väga pikk. Sinna kuuluvad ka sellised kuulsad luksusbrändid nagu Balenciaga, Givenchy, Marc Jacobs, Fendi jpt. Muide, Prantsuse moemaja Fendi, eesotsas peadisainer Karl Lagerfeldiga (jah, Lagerfeld juhtis nii Fendi kui ka Chaneli moemaja) hakkas esimesena 2015. aastal seniseid ikoonkotte kahandama.

Foto: Vida Press

Loomulikult ei leiutanud Lagerfeld sellise tegevusega jalgratast: kui vaadata ajaloos tagasi, siis naiste kotid ongi pigem olnud pisikesed. Põhjus on lihtne – pisikest kotti kandis eliit ja suurte sumadanidega vaarusid ringi töölisklassi kuuluvad naised. Ja milline naine siis ei tahaks eliiti kuuluda?

Suurte kottide hullusele pani esimesena alguse tuntud Prantsuse luksusbränd Hermés, kui tuli 1984. aastal välja Birkini nime kandva kotiga, kuhu mahtus sõna otseses mõttes kogu elu ära ning mis maksis terve varanduse, muutes selle kohe eliidi lemmikkotiks. Nüüd on aga nemadki oma kotte kahandama hakanud ning räägitakse, et Birkini hullus on vähenemas, sest naised kurdavad, et kott on liiga suur ja raske ning neil pole vaja iga päev nii palju asju kaasas tassida.

Ilmselt just asjaolu, et rikkad, kelle elustiil võimaldab igas eluvaldkonnas endale abilisi palgata, mistõttu nad ei pea tervet elu suure kotiga kaasas kandma, ongi peamiseks põhjuseks, miks mikrokotid on ühtäkki nii populaarseks saanud.

Samas, räägitakse ka sellest, et taolised nukukotid on nunnud ning nii tunnevad ka naised ennast nunnuna, või siis meenutavad need hoopis lapsepõlve ning hinges tahab iga naine jälle olla väike tüdruk.

Feministide meelest on aga mikromood nii kiiresti levima hakanud just seetõttu, et naised tahavad olla meestega võrdsed – kui mees võib alati kodust lahkuda, käed taskus, siis miks peaks naine endaga poolt elu kaasa vedama?

Olgu põhjused need või midagi muud, kotid muutuvad järjest pisemaks ning moelainel surfata tahtev õrnem sugu peab hakkama oma kottide sisu kriitilisema pilguga üle vaatama.

NB! Kui tahad samuti tõelisest mikrohullusest osa saada, siis peaksid arvestama suurema väljaminekuga. Miks? Sellepärast, et taskukohased kaubamärgid müüvad küll minikotte, kuid need pole siiski nii väikesed, et sinna vaid üks näts ära mahuks. Tõeliselt pisikesi nukukotikesi teevad praegu veel vaid disaineribrändid, kus imetillukeste kottide eest tuleb välja käia kindlasti umbes pool tuhat ja rohkemgi eurot.  

Seega, alljärgnevalt valik mikro- ja minikotte: 

1. Furla 280 €Foto: furla.com
2. Zara 49,95 €

3. Uterqüe 199 €
4. Michael Kors 299,99 € (Tallinna Kaubamaja)
5. Jacquemus 695 € (NB! Koti mõõdud on 12 x 9 cm)
6. Topshop 29 €

7. Balenciaga 1390 € (NB! Koti mõõdud on 15 x 8 cm)