Pere ja lapsed

Pärast sünnitust uuesti vormi: lihtsad harjutused kodus võimlemiseks 

Silja Paavle, 24. september 2019, 06:27
VÕTA AEGA: Evaliis on küll heas vormis noor ema, kuid isegi temal kulus sünnitusest taastumiseks üheksa-kümme kuud. Noorem tütar Estella sai just kümnekuuseks. Foto: Aldo Luud

«Vigastuste vältimiseks alusta rahulikult ja liigu keerukamate harjutuste ning suuremat füüsist nõudvate tegevuste juurde,» manitseb treener Evaliis Seiler (33) pärast lapse sündi mitte üle pingutama.

Hea aeg alustamiseks on loomuliku sünnituse puhul 2–4 nädalat pärast sünnitust, keisrilõike korral 2–6 nädalat pärast sünnitust. Kõige olulisem on keha kuulata. Kui sünnitus oli raske ja esines komplikatsioone, oota treenimisega veidi. Esialgu hoidu intensiivsetest harjutustest, kuid ka rühmatreeningutest – väga kerge on üle pingutada. Tagajärjeks võivad olla selja- ja põlvevalud.

Alusta rahuliku kõnniga

Edasi lugemiseks: