Ilu ja mood

6 põhjust, miks sa võid külmal ajal vanem välja näha ja kuidas seda muuta 

Naisteleht, 10. jaanuar 2020, 09:53
Näohooldus. Pilt on illustreerivFoto: PantherMedia/Scanpix
Külm ilm muudab kõik halliks ja tuimaks – aga see ei tohiks üle kanduda sinu välimusele! The Healthy on välja toonud kuus põhjust, miks inimesed talvel vanemad välja näevad ja kuidas seda muuta.

1. Kõik algab silmadest

Kui su silmad näevad väsinud välja, tundub sellisena kogu su välimus. Uuring on tõestanud, et külmemal perioodil on silmaalused kotid tunduvalt tumedamad. “D- ja K-vitamiini puudus mõjutab tumedaid silmaaluseid ja paistes silmi ning võib jätta mulje, nagu naine oleks 4,7 aastat vanem,“ sõnab vananemise vastane ekspert Dr. Mark Binette.

2. Su juuksed on tuhmid

Talvine kombinatsioon madalast niiskusest, kuivast toasoojusest ja staatilisest elektrist ei tee juustele just palju head. Tee oma juustele teene ja kasuta talvisel perioodil vähem kuumutavaid vahendeid nagu näiteks sirgendaja ja lokitangid. Selle asemel hoolitse juuste eest rohkem, näiteks tee maske.

3. Üksluised värvid langetavad tuju

Paljud naised armastavad musta värvi riideid just seetõttu, et need loovad palju võimalusi. Näiteks talvel sobib must mantel peaaegu kõigega. Kahjuks võib see jätta aga ka mulje, et oled tegelikust east vanem. Must värv otsib näol varje ja tumedaid silmaaluseid ning rõhutab neid. See ei tähenda aga, et peaksid musta vältima. Proovi lihtsalt lisada riietusele näiteks värviline sall või pilkupüüdev kaelakee ja probleem on lahendatud.

4. Su nahk on kuiv

Lisaks sellele, et kuiv õhk muudab su juuksed kuivaks, kahjustab see ka su nahka. Kuiv, kare ja ketendav nahk ei sära ega kuma. Taasta naha niiskus, lisades igapäevasele kreemile näiteks tilgakese oliiviõli.

5. Tõenäoliselt teed sa vähem trenni

Me kõik teame seda tunnet: on külm ja pime ning viimane asi, mida sa teha tahad, on ennast jõusaali vedada. Ühe uuringu kohaselt treenivad ameeriklased detsembris vähem kui juulis. Kahjuks võib trennist kõrvale hiilimine kaasa tuua talvise kaalutõusu. Lisaks puudub näolt treeningujärgne mõnus õhetus.

6. Näed üleüldiselt vanem välja

Olematu päike ja D-vitamiini puudus vähendab serotoniini ehk õnnehormooni teket. Järgi päevakava, mis aitab sul tunda end noorena. Söö puu- ja juurvilju (teadupärast sööme me neid talvel vähem kui suvel) ja maga piisavalt.

;