Ilu ja mood

Artikkel on ilmunud 07.12.2016 Naistelehes

Väärt nõuanded! Viis minutit lisahoolitsust päevas võib su naha olukorda märgatavalt muuta 

Reet Gailan, 20. jaanuar 2020, 11:55
Foto on illustratiivneFoto: PantherMedia/Scanpix
Näo eest hoolitseme suure tuhinaga, paraku kipub ülejäänud keha tagaplaanile jääma. Viis minutit lisahoolitsust päevas võib aga naha olukorda märgatavalt muuta.

Isegi kui oled agar oma keha eest hoolt kandma, on tõenäoline, et mõni kehapiirkond on tähelepanuta jäänud. Loomulikult võib laubale tekkinud uus kortsuke olla olulisem kui kuivad põlved, ent siiski on tähtis hoolitseda kogu keha eest. On ju nahk meie suurim organ ja esimene kaitsebarjäär haiguste ning põletike ees.

Kael ja rinnapealne

Vananemisvastaste kreemide kasutamine ei tohiks piirduda vaid näoga. Nii nagu käid puhastuspiima ja niisutava hoolduskreemiga üle näo, peaksid hoolt kandma ka oma kaela ja dekoltee eest. Õhtul nägu puhastades ja hooldades liigu samade toodetega kuni rinnapealseni välja. Kaelanahk on võrreldes näoga märksa õhem, seetõttu on kortsud selles piirkonnas eriti altid tekkima.

Käed

Käed reedavad meie vanuse rohkemgi kui kael, seega ei tohiks neid tähelepanuta jätta. Välja minnes eelista kindlasti kätekreemi, mis sisaldab päikesekaitsefaktorit. Külmal ajal ära unusta kindaid. Kreemita käsi alati pärast pesemist, et lukustada niiskus ning välistada valusate ja kuivade pragude tekkimist.

Küünarnukid

Kuivad ja karedad küünarnukid jäävad tihti märkamata. Täpselt nagu kandadele, võivad ka küünarnukkidele tekkida lõhed, seetõttu tuleb seda piirkonda hoolikalt niisutada. Alustuseks masseeri neid duši all pisut karedama svammi või kehakoorijaga, patsuta kuivaks ja kanna küünarnukkidele enne kehakreemi kasutamist pisut mandli- või oliiviõli. Tee sama ka kuivade põlvede korral.

Käsivarretagused

Kui oled üks neid, kelle käsivarte tagaosa nahk on ebaühtlane ja kare, saad abi, kasutades piimhapet sisaldavat kehakreemi. Sel on nahka kergelt kooriv ja uuendav toime. Selleks et probleemi kontrolli all hoida, tuleb piirkonda kreemitada iga päev.

Sääred ja kintsud

Hea uudis on see, et jalgu raseerides koorid neid peaaegu iga päev. Vale vahendiga võid neid aga liialt kuivatada, seega raseeri kindlasti niisutava vahuga. Piisab, kui kasutad duši all olles puhastusgeeli vaid ülakehal, sest loputamise ajal voolab geel niikuinii mööda sääri ja reisi alla, mis on nende puhastamiseks piisav. Patsuta nahk kuivaks ja kasuta kohe kehapiima, et niiskus nahka lukustada.

Reie- ja sääretagused

Need on piirkonnad, kus nahk on tihti ebaühtlane ja esineb ka tselluliiti. Kui nahk on väga kuiv, tuleks kasutada rikkalikku kehavõiet, mis sisaldab sügavniisutavat shea-võid (võiseemnikuõli). Samuti on hea piimhappesisaldusega kergelt kooriv kreem. Kui tselluliit on probleem, tasub hakata kasutama kehakreemi, mis sisaldab kofeiini – see pinguldab ja silendab nahka.

Jalad

Kui välja jätta harvad pediküüriprotseduurid, kipume oma jalgu enamasti hooletusse jätma. Iga nädal oma jalgadele kodust spaaprotseduuri tehes muutub jalgade olukord aga märgatavalt. Kasuta koorivat jalakreemi, mis sisaldab kas uureat või piimhapet, lase sel kümme minutit mõjuda, seejärel hõõru pimsskiviga vana nahk maha. Kasuta pärast protseduuri niisutavat jalakreemi ja pane jalga puuvillased sokid.

Kehahoolduse ABC

1. Kuivharjamine – muudab naha siledaks, pehmeks ja parandab vereringlust.

2. Koorimine – eemaldab surnud naharakud ja sügavpuhastab nahka.

3. Puhastus – vali puhastusgeel, mis on samas ka niisutav ja õrn.

4. Loputus – loputama peaks leige veega, et nahka mitte liialt kuivatada.

5. Niisutus – kanna niisutav kreem kehale kohe pärast duši alt väljumist, nii on kreemi mõju suurem.

6. Erihooldus – kuivades piirkondades kasuta E-vitamiiniga õli.