Ilu ja mood

VÄLKKIIRE TÄHELEND! Noor eesti disainer köitis vaid ühe nädalaga British Vogue’i tähelepanu 

Andra Nõlvak, 12. märts 2020, 16:22
Foto: Carmen Klooren Couture
Paljud meist julgeks unistada, et vaevalt nädal pärast oma brändiga avalikkuse ette tulemist saabub juba kiri British Vogue’i peatoimetajalt? Ilmselt ei julgeks nii kiirest tähesärast unistada keegi. Ent ometi juhtus see Carmen Klooreniga, kes alles jaanuari keskpaigas lansseeris omanimelise moebrändi Carmen Klooren Couture.

„Jaanuari keskpaigas tulin oma brändiga avalikkuse ette ja nädal hiljem võttis minuga ühendust British Vogue’i peatoimetaja. Ajakirja peatoimetaja saatis mulle e-maili, et ta sattus juhuslikult minu Instagrami konto peale ja sealt suundus kodulehele,” meenutab Klooren, kelle kollektsioonitutvustuse leiab aprillikuisest ajakirjast. „Ta oli tutvunud mu loominguga ja nägi minu brändis suurt potentsiaali. Ta leidis, et minu disainikäekiri on äratuntav ja lugu inspireeriv ning soovis minu brändi oma ajakirja.”

Seda, et nõnda mainekas ajakiri teda nii kiirelt märkaks, ei osanud ta üldse oodata. „See tuli mulle suure ja positiivse üllatusena,” sõnab disainer.

„Olen alati uskunud, et terve maailm on mulle valla, ning kui teed asja südamega ja usud oma loomingusse, tulevad ka tulemused ja täituvad unistused,” ütleb ta. Ta kinnitab, et proovib end mitte teiste disaineritega võrrelda ega järgi maailmas pidevalt muutuvaid trende, vaid juhindub täielikult oma sisetundest.

Foto: British Vogue

Kiri British Vogue’i peatoimetajalt polnud ainus suurepärane uudis aasta alguses. „Teadsin, et olen õigel teel, ning see andis mulle eneseusku ja indu juurde. Paar päeva pärast seda sain ka kirja, et minu kandidatuur Milano Fashion Weekile on vastu võetud,” sõnab ta. Paraku pidi ta sellest võimalusest seekord loobuma. „Kõigest paar nädalat enne seda jäi mu kaheksakuune poeg tuulerõugetesse ja mul ei olnud südant teda koju jätta,” sõnab Klooren, kes kasvatab kahte väikest poega.

Ta usub, et just tema loobumise tõttu kutsuti Milano moenädalale NYMF, mis on samuti Eesti bränd. „Mul on tohutult hea meel, et nad otsustasid kutsuda kellegi just Eestist! Kohe, kui nägin uudist, et NYMF on sinna kutsutud, võtsin ka ühendust Triin Kärblasega (NYMF-i asutaja – toim.) ja soovisin talle palju edu. Tema kollektsioon oli imekaunis ja sobis sinna miljöösse nagu valatult. On uhke tunne näha Eesti disaini suurtel maailma moelavadel.”

Säärane tähelepanu on toonud ka suuremat huvi Klooreni loomingu vastu. Ta usub, et see on alles algus. „Palju tööd on veel ees ja suured eesmärgid ootavad täitmist.”

Kust sündis aga üldse idee oma bränd luua? „Minu jaoks tähendab Carmen Klooren Couture midagi palju enamat, kui vaid ilusate riiete tegemist. See tähendab vabadust ennast väljendada, vabadust unistada, olla haavatav ja samal ajal julge, juhinduda oma intuitsioonist, usku iseendasse ja universumisse. Everything that is ment for me, will be (ingl k – kõik, mis on mulle siin elus määratud, tuleb varem või hiljem),” selgitab ta.

Brändi luues kujutles ta ette kõrgeimat versiooni iseendast, milline ta tahaks tulevikus olla. „Soe ja lahke inimene, täis optimismi ja tahet teha head. Olla toetav kaasa ja armastav ema. Elada hetkes siin ja praegu. Pea püsti, selg sirge, samm kindel, pilk veel kindlam. Täis elurõõmu ja armastust,” kirjeldab ta soovitud omadusi. „Minu kliendiks on naine, kes iga päev püüdleb oma kõrgeima mina suunas ja sellega teisi inspireerides loob enda ümber harmoonia.”

Teda inspireerivadki naised – naised, kes on käinud läbi paljude eluraskuste ja tulevad sellest välja targema ja tugevamana. „See annab mulle jõudu ja julgust unistada ja tegutseda. Peale oma esimese lapse sündi hakkasin alles mõistma, kui tugevad peavad naised olema. Just see oli minu jaoks äratundmishetk, et ma saan kõigega hakkama ja saavutan elus kõik, mida soovin. Pärast teise poja sündi sain aru, et nüüd on aeg tegutsema hakata ja oma hirmudele vastu seista. Otsustasin teha teoks oma südamesoovi ja just seda – elada, järgides oma südant – soovin oma poegadele õpetada,” sõnab ta.